مهران مدیری در شبکه پنج/بازگشت فتیله ای ها/اصلاح برنامه هفت
در مراسم تشریح ویژه برنامه های سیما مدیران شبکه های مختلف سیما حضور داشتند.

 مراسم تشریح ویژه برنامه های سیما برای نوروز 96

جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما به شعار شبکه با محوریت خانواده اشاره کرد و گفت:
خانواده همه طیف‌های سنی را در بر می‌گیرد و ما برای آنها تدارکاتی دیده ایم. برنامه های اصلی ما برای همه خانواده‌ها تدارک دیده شده اند و سریال «مرز خوشبختی» را داریم به همراه برنامه های «کلاه قرمزی» و «محله گل و بلبل» و البته برنامه های اختصاصی ویژه نوجوانان را هم خواهیم داشت. امسال یک هدیه دیگر هم داریم که برنامه «بهترین شو» با اجرای «عموهای فیتیله‌ای» است که جمعه ها به روی آنتن می رود. در این میان برنامه‌ها ما توجه به نیاز زوج‌های جوان هم داشته ایم که توجه به بستگان است و صله رحم را در قالب کام شیرین روانه آنتن خواهیم کرد. از حوزه مسابقات و سرگرمی هم «دستپخت‌های خودمانی» را داریم با گرایش و توجه به غذاهای سنتی به روی آنتن می رود. در کنار این برنامه ها به ایثارگری در سرزمینمان اشاره داریم و از مدافعان حرم یاد می‌کنیم که مدافعان وطن هستند و لذا ١٣ برنامه ٩ دقیقه ای «از آسمان» را خواهیم داشت.

* زین‌العابدین: بازگشت شبکه پنج به شبکه تهران نقشه راه ما را ترسیم کرد/ پخش سری دوم مسابقه آتش‌نشان‌ها/ مهران مدیری در شبکه پنج سیما

همچنین زین العابدین مدیر شبکه پنج نیز در این نشست خبری توضیح داد:
امسال برای ما سال بازیابی هویتی و بازگشت به خویشتن بود و این تغییر و بازگشت شبکه پنج به شبکه تهران نقشه راه ما را ترسیم کرد. ما از سال ٩۶ برنامه گردشگری کودکان در تهران را خواهیم داشت. برنامه «بادکنک» نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است و در این برنامه کودک فقط انیمیشن های ایرانی پخش خواهد شد.

مدیر شبکه پنج سیما به بخش مسابقات و سرگرمی‌ها اشاره کرد و بیان داشت:
امسال سری دوم «مسابقه آتشنشان» پخش می‌شود که با توجه به حادثه پلاسکو از اهمیت بالاتری برخوردار است. دور فینال مسابقه نیز در حال ضبط است؛ همچنین ما تولید نمایش را شروع کرده‌ایم و البته برای نوروز نیز یکی از آثار مهران مدیری در نظر گرفته شده است.

* کاظمی: پخش سری جدید «دورهمی» با تغییر دکور و بازیگر از شبکه نسیم


کاظمی مدیر شبکه های نسیم تماشا و نمایش نیز گفت:
سری جدید «دورهمی» با تغییر در دکور و بازیگران پخش خواهد شد. «خندوانه» و «ویتامین خ» نیز از جمله برنامه های دیگر ماست. مجموعا ۶٠ فیلم خواهیم داشت که ٣٠ فیلم جدید است.

* برنامه «هفت» اصلاح می‌شود!

 میرباقری گفت:
برخی اتفاقات در برنامه «هفت» باید اصلاح شود و این اصلاح انجام خواهد شد. ما به همه سلایق احترام می گذاریم و ادب و احترام گذاشتن جزو اصول برنامه سازی است؛ دوستانی هم که رعایت نکنند باید پاسخگو باشند.
تلویزیون با فاصله بسیاری از ماهواره مخاطب دارد. متوسط استفاده از تلویزیون ۴ ساعت است. ما هم از تبلیغ قابلمه در تلویزیون راضی نیستیم. می گویند نیمی از بودجه را از طریق مشارکت تامین کنیم و ما از این شرایط رنج می بریم. ما باید علاوه بر هدف گذاری به بودجه هم تمرکز ویژه داشته باشیم.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com