همایون اسعدیان: من هنوزهم شرمنده سعید سهیلی هستم!
شب گذشته خندوانه میزبان همایون اسعدیان کارگردان سینمای کشورمان بود.

همایون اسعدیان در خندوانه

شب گذشته رامبد جوان میزبان کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» و استاد کهنمویی بازیگر بخش نمایشی برنامه تلویزیونی «خندوانه» شد. رامبد جوان شادی برنامه را به همه شهر‌هایی که نمایندگانشان در استودیو حاضر بودند، تقدیم کرد.

جوان در ادامه از دنباله‌دار شدن اجرای مسابقه ادابازی با گروه ها و افراد دیگر خبر داد و پس از یک رفت و برگشت رسانه‌ای یکی از قطعات موسیقی «خندوانه» را به همراه حاضرین در استودیو خواند و سپس به شبی که پیمان معادی مهمان برنامه بود اشاره کرد و از شکستن رکورد بی سابقه برای کمک به کودکان محروم و جمع‌آوری مبلغ 670 میلیون تومان گفت.

در ادامه این برنامه، استاد کهنمویی بازیگر بخش نمایشی این برنامه به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.

جوان در بخش دیگری از برنامه شب گذشته، به ناهنجاری‌های محیط‌ زیستی اشاره و از همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون برای حضور در استودیوی خندوانه دعوت کرد.

اسعدیان در ابتدا ضمن سلام و تبریک سال نو به همه تماشاگران در استودیو و بینندگان در خانه، از فعالیت های اخیر خود و اکران فیلم سینمایی یک روز بخصوص و مراقبت از زمان بندی اکران ها و تهیه کنندگی و کارگردانی این فیلم سینمایی گفت.

وی در ادامه ضمن بیان اکران یک روز بخصوص در مقابل فیلم های قوی تر، اظهار داشت:
امسال یکی از اتفاقات خوبی که رخ داد، تبلیغ هر 6 فیلم اکران نوروزی برای همدیگر بود که فضای رقابتی را به فضای همدلی تبدیل کرد و همین مولفه باعث موفقیت سینمای ایران شده است. من هنوز شرمنده سعید سهیلی برای حمایت و متنی هستم که برای من نوشت.

کارگردان فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» گفت: 
امسال عید همه اطرافیانم را به دلیل فضای طنز و شادی که «خوب، بد، جلف» داشت، به تماشای این فیلم دعوت کردم.

اسعدیان با بیان اینکه فیلم سازی برای بسیاری از ما سازندگان یک حرفه است، عنوان کرد: 
تا یک مقطعی فیلم‌سازی در کنار زندگی‌ام یک دغدغه بود؛ اما چند سالی است که این امر برایم ایجاد شده که برای دلم فیلم بسازم و به همین دلیل بسیاری از پیشنهادها را رد کرده ام.

وی در ادامه در پاسخ به سوال جوان که برای هر فیلم تا چه میزان باید هزینه کرد، توضیح داد:
فیلمی که بازیگران، عوامل و امکاناتش حرفه‌ای باشد، یک و نیم میلیارد هزینه می‌خواهد و این فیلم اگر بتواند 4 میلیارد فروش کند، آن موقع است که سرمایه اولیه تهیه کننده برمی گردد.

کارگردان فیلم سینمایی «طلا و مس» درباره فضا و ایده اصلی ساخت فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» توضیح داد:
من 3 تا 4 سال بود که تمام دغدغه‌ام حس مسئولیت افراد در قبال اتفاقات جامعه و یا بی‌تفاوتی مردم روبروی رخداد اجتماع بود. اینکه هر انتخاب ما برای کمک کردن به دیگران امکان دارد مسیر زندگی ما را تغییر بدهد.در «یک روز بخصوص» سعی کردم فضایی را طراحی کنم که مخاطب بعد از دیدن فیلم از خود بپرسد، من اگر جای این شخصیت بودم، چه می کردم و چه انتخابی خواهم داشت.

اسعدیان با اشاره به اینکه سال 95 سال خوبی هم برای خودش و هم مازیار میری دوستش بود، از دوران کودکی خود و خاطرات زمان جوانی ‌اش گفت.

همچنین وی با بیان خاطره‌ای از روزهای فیلمبرداری فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» و بعد از ثبت لبخند 15 ثانیه‌ای خود، به ساخته تلویزیونی جدیدش برای شبکه سه سیما اشاره کرد و گفت:
به تازگی مجموعه ای تلویزیونی را برای شبکه سه سیما خواهیم داشت که در حال حاضر با فراخوانی که داده‌ایم از یکسری از افراد تست گرفته می شود. از اینجا می توانم قول بدهم از 10 نفری که شما (خطاب به جوان) معرفی کنید، حتما تست گرفته خواهد شد و برحسب توانشان در سریال به کار گرفته می شوند.

اسعدیان در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه تماشای فوتبال به اندازه تماشای فیلم سینمایی یک اتفاق دراماتیک است، خاطرنشان کرد: 
من خیلی فوتبالی هستم و بهترین سرگرمی‌ام بعد از سینما تماشای فوتبال است. تنها ورزشی است که انگار در 90 دقیقه یک نمایش اجرا می‌شود و اصلا نمی شود پایانی را برایش پیش بینی کرد. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir