از مشکلات جواد عزتی با همسرش تا علاقه وی به مسافر کشی
جواد عزتی که این روزها با بازی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» خوش درخشیده است، مهمان مهران مدیری شد.

گفت و گوی مهران مدیری با جواد عزتی در دورهمی

شب گذشته مهران مدیری کارگردان و مجری برنامه تلویزیونی «دورهمی» با پرداختن به موضوع «خرید و فروش»، میزبان بازیگر جوان و محبوب سینما و تلویزیون شد. 

 مدیری در ابتدا بلافاصله به موضوع مورد بحث پرداخت و از چیدمان شهری بانک‌ها، رستوران و پاساژ در خیابان‌ها گفت و سپس اولین بخش نمایشی با حضور بازیگران سیامک انصاری، سروش جمشیدی و مه لقا باقری به اجرا درآمد. 

 کارگردان سریال «در حاشیه» در ادامه برنامه پس از بخش‌های مختلف استندآپ کمدی و اجرای نمایش به فراخور موضوع به خرید و فروش اعضای بدن اشاره کرد و سپس میزبان جواد عزتی شد. 

 عزتی در ابتدا ضمن سلام و گپ و گفت با حضار داخل استودیو، با اشاره مهران مدیری به صدای بلندش گفتگوی خود را آغاز کرد و با بیان خاطره ای از شروع فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه بازیگری گفت:
یک روز در کوچه بازی می کردم که یکی از دوستانم گفت خانه فرهنگ سرخیابان تست بازیگری می گیرد، من هم راکت را انداختم و تا الان در حرفه بازیگری مشغول هستم.  تست بازیگری واقعی نبود، اما از آن روز به بعد با دوستانی که پیدا کردم خیلی خودجوش شروع به کار کردیم و بعد از چند تئاتر خیابانی، 15 یا 16 ساله بودم که تئاتر حرفه ای را به روی صحنه بردیم. 

 بازیگر مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» با اشاره به اینکه در گذشته از تئاترهای خیابانی استقبال خوبی نمی‌شد، اظهار داشت:
تئاتر خیابانی خیلی کار کردم و برای انجامش هم در آن دوران خیلی کتک و چوب خوردم، اما الان مردم با این نوع اجرا آشنا شدند و استقبال خوبی می شود.  من برای اولین بار سال 79 با سریال سعید آقاخانی به نام «قصه های شبانه» شروع به کار کردم و در ادامه با مجموعه های «بی مقدمه»، « باغ مظفر»، «گنج مظفر»، «قهوه تلخ» و ... ادامه دادم. 

 مدیری در ادامه به بازی عزتی در نقش «بابا اتی» در سریال شبکه خانگی «قهوه تلخ» اشاره کرد و گفت:
محمدرضا هدایتی، جواد عزتی و هادی کاظمی از بازیگرانی هستند که به شدت نقش پیرمرد به آنها می آید و خوب بازی می کنند. 

 عزتی در ادامه با اشاره به نقش خود در «قهوه تلخ» عنوان کرد:
بازی در کار شما (خطاب به مدیری) باعث افتخارم بود و همین پنهان بودن چهره و یا تغییر صدا در نقش «بابا اتی» مولفه‌ای بود که باعث شد این نقش را قبول کنم.  وی با بیان اینکه برای برقراری توازن بین نقش هایم خیلی صبر کردم و تصمیمی جدی گرفتم از ایفای نقش در ژانر های مختلف طنز، درام و اجتماعی بهره ببرم. 

 همچنین در ادامه در پاسخ به سوال مدیری تصریح کرد:
واقعا نمی‌دانم بازی ام در کدام ژانر بهتر است و این اتفاق خوبی است که با هر نوع بازی از مردم بازخورد خوبی را دریافت می کنم. 

 بازیگر مجموعه تلویزیونی «بیمار استاندارد» از نقش های کوتاه خود در جشنواره سال گذشته گفت و به بازی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اشاره کرد.  مدیری در ادامه گفتگو خود به ازدواج مه لقا باقری بازیگر بخش نمایشی دورهمی با عزتی اشاره کرد و از زندگی مشترک آنها جویا شد. 

 عزتی از دوران آشنایی و همکاری خود در یک تئاتر و مشترکات و اختلاف نظرهای هنری بین خود و همسرش گفت. 

 عزتی با بیان خاطره ای از پدرش درباره دوران عاشق شدن خودش گفت:
12 سال پیش آقای مدیری در زمانی که با هم باغ مظفر را کار می کردیم، می خواست نامزدی ما را در آن بگیرد اما نامزدی ما یک سال عقب افتاد و کار به اتمام رسیده بود. 

 وی در ادامه با بیان علاقه خود به شغل مسافر کشی توضیح داد:
من چند ماه پیش برحسب علاقه ام رفتم شرکت تاکسیرانی که حداقل ثبت نام کنم، اما کسانی که در آن محل بودند تعجب کردند و بهم کارت ندادند. 

 کارگردان «دورهمی» در ادامه یک خاطره از سیامک انصاری و جواد عزتی بیان کرد و از دوستی عزتی با برزو ارجمند گفت. 

 بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» با بیان اینکه بزرگترین دغدغه بازیگر نرسیدن به تکرار است، خاطرنشان کرد:
در تمام دنیا اصلی وجود دارد که هر بازیگر فاکتورهایی را در همه شخصیت‌هایی که ایفا می کند، بازی کند. اما در ایران به خاطر نگاه خیلی تخصصی مردم و دائقه جامعه این اتفاق رخ نمی‌دهد ، البته من هم از این اجرا فرار می‌کنم و تمام سعی من بر این است که خیلی متفاوت تر پیش روم. 

 عزتی در پایان برنامه با بیان اینکه تا زمانی که وجود خدا را در زندگی احساس می‌کنم و حس آرامش می‌دهد، خوشبخت هستم، به موزه «دورهمی» قول داد تا سیبیل و ابروهای شخصیت «بابا اتی» را قاب و به موزه این برنامه اهدا کند.

 اما مهران مدیری در پایان برنامه شب گذشته دورهمی با بیان اینکه الحمدلله رونق اقتصادی بیداد می‌کند و به سقف چسبیده، گفت:
آدم دیدم از بس رونق اقتصادی خوبه، فرش منزلش را هم فروخته است. خلاصه تا رونق اقتصادی خوب است، بفروشید. همه در حال خرید و فروش هستند. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir