چرا نگذاشتند مرتضی حیدری با باراک اوباما مصاحبه کند؟
مرتضی حیدری گوینده و مجری تلویزیون دیشب مهمان خندوانه بود و نکات جالبی را درباره زندگی شخصی و کاری اش و نیز مسائل سیاسی بیان کرد.

مرتضی حیدری در خندوانه

برنامه خندوانه شب گذشته میزبان مرتضی حیدری گوینده و مجری تلویزیون بود.

رامبد جوان خیلی زود شروع به سوال پرسیدن درباره مناظرات انتخاباتی کرد.

مرتضی حیدری گفت:
خوشبختانه با همانگی که بین من و تیم تولید وجود داشت, بدون هیچ گونه استرس و تنش برنامه را اجرا کردیم. شاید باورتان نشود که با این حجم برنامه حتی در حد یک کلمه هم کسی از گوشی به من چیزی نگفت چرا که مدیریت خوبی را در پشت صحنه انجام دادند.

مرتضی حیدری در ادامه درباره استرس داشتن یا نداشتن نامزدها توضیح داد:
قرار گرفتن در آن موقعیت استرس دارد اما به دلیل اینکه نامزدها کسانی هستند که چندین دهه در حوزه مدیریتی کار کردند فکر می‌کنم تسلط خوبی برای کنترل استرس خود داشتند.

حیدری در این باره که چگونه به مقابله با شایعه پردازی ها درباره گرایشش به هر کدام از نامزدها پرداخته است گفت:
فاجعه بارترین اتفاق برای یک مجری این است که در مناظره مخاطبان بدانند که گرایش به کدام نامزد دارد این تیر خلاص به مجری است چرا که مجری نماینده مردم است و باید کار حرفه‌ای خودش را انجام بدهد البته این را بگویم که من در مدت اجرای مناظره‌ها ارتباط خاصی در پشت صحنه‌ها با نامزدها نداشتم و حدود چهار دقیقه قبل از اجرای مناظره با آنها به صحنه می‌آمدم. یادم است که در پشت صحنه یک بار اتفاقی با یکی از نامزدها رو در رو شدم, بلافاصله خودم را کنار کشیدم...

در ادامه حیدری درباره شایعات پیرامون برداشتن پاکت اسامی نامزدها عنوان کرد:
در خصوص این موضوع صحبت‌های زیادی شد اما زمانی که من از درون جام پاکت را برداشتم دیدم دو پاکت درون هم رفته منطقی بود من دوباره پاکت‌ها را درون جام انداختم و دوباره برداشتم.

پس از سوالات مربوط به مناظرات رامبد جوان شروع به سوال پرسیدن درباره زندگی شخصی مرتضی حیدری کرد. در ابتدا از او درباره دوران کودکی اش پرسید و مرتضی حیدری در پاسخ گفت:
از چهار سالگی در مکتب خانه آموزش قرآن خواندن را آغاز کرده است, , و از پنج سالگی به خوبی قرآن می خوانده است. و از همان اوان کودکی برعکس بچه‌های همسن و سالش  اخبار می دیده و برای دوستانش روزنامه می خوانده است.بیوک میرزایی همسایه شان بوده است و همراه او برای تماشای تله تئاتر به تلویزیون رفته است.

او دخصوصی چگونگی ورودش به عرصه تلویزیون گفت:
آگهی گوینده خبر را در مجله سروش دیدم و با این آگهی سال74 به تلویزیون آمدم.

حیدری درباره برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت:
از سال 78 به مدت هفت سال ونیم بدون حتی یک روز وقفه اجرای این برنامه را بر عهده داشته است. در این مدت مسافرت، مهمانی و ... نرفته است. صبح ها از ساعت 11 به استودیو می رفته و شب ها ساعت 12 کارش در آنجا تمام میشده است.

به گفته خودش شاید به خاطر طولانى بودن اجرای این برنامه دیر ازدواج کرد.

در بخش دیگر برنامه، حیدری در خصوص اینکه با چه کسی گفتگو نکرده است، عنوان کرد:
در میان افراد سیاسی ایران کسی نیست که با وی گفتگو نکرده باشم. اما خارج از ایران کسانی هستند که دوست دارم با آنها گفتگو کنم البته من طرحی دارم که با صد کارآفرین بزرگ دنیا مصاحبه بگیرم. در ایران این کار را انجام دادم و تقریبا رمز موفقیت همه آنها تلاش  پشتکار و داشتن هدف بوده است.

در ضمن من به سوریه و لبنان رفتم و با بشار اسد و سیدحسن نصرالله مصاحبه اختصاصی گرفتم اما برای مصاحبه با مُرسی چند ساعت دیر رسیدم چرا که در فرودگاه قاهره مشکلاتی پیش آمد. همچنین برای مصاحبه با اوباما به آمریکا رفتم. تقریبا زمان مصاحبه هم تعیین شد اما به دلایلی نشد. اما مصاحبه با صد کارآفرین دنیا قطعی است.

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ