نوشته جنجالی مهراب قاسم خانی درباره وضعیت منحط هنرمندان
مهراب قاسم خانی چندی پیش با طنز نوشته ای به سانسور بیش از حد خندوانه اعتراض کرده بود و یک ناظر پخش به نوشته او انتقاد کرده بود, و او نیز با انتشار متنی جواب آن ناظر پخش را داد.

شما رو با قیچی تون تنها میذارم!

مهراب قاسم خانی نوشت:

گویا یه دوست عزیزى كه ناظر پخش هستن و اسمشون هم ذكر نشده، در پاسخ به پستى كه من در اینستاگرام گذاشتم یه جوابیه اى دادن. ایشون در بخشى از بیاناتشون فرمودن كه برنامه خندوانه ناظر پخش ندارد و بازبین پخش دارد و ناظر پخش مربوط به برنامه هاى زنده است و به همین دلیل بنده رو به كم اطلاعى و چیزى در چنته نداشتن متهم كردن...
ناظر عزیز، كه چون نمیشناسمتون نمیدونم چند سال به وظیفه خطیر نگاه كردن به كارهاى من و همكارانم مشغولید. فكر میكنم كه من بعد از حدود بیست سال فعالیت در تلویزیون و نوشتن بیشتر از چهارصد قسمت برنامه براى مردم ( نه براى شما ) و البته آشنایى با كلى ناظر كیفى و پخش و بازبین، تا حدودى صلاحیت اظهار نظر در این موارد رو داشته باشم. بله، اصولاً گروه هاى تولید در شرایط عادى، اول از فیلتر ناظر كیفى عبور میكنن و بعد به فیلتر ناظر پخش میرسن، ولى در این سالها خیلى زیاد پیش اومده كه به خاطر شرایط خاص و كم بودن وقت و نزدیك شدن زمان ضبط و پخش، مجبور شدیم كه این پروسه طبیعى!! رو دور بزنیم و مستقیم تحت نظر ناظر پخش برنامه رو به آنتن برسونیم... ولى اجازه بدین فرض رو بر این قرار بدیم كه حق با شماست و من به جاى ناظر پخش باید میگفتم بازبین. چه فرقى در اصل قضیه اى كه در موردش حرف زدم داره؟ فرقى داره كه نیمى از اجراى یه مسابقه كه به راى مردم بستگى داره رو ناظر حذف كنه یا بازبین؟ كلاً متوجه صورت مسئله شدین وقتى داشتین جوابیه مینوشتین؟

در ادامه جوابیه تون هم در مورد سیل هجوم هنرمندان به سازمان و جواب نگرفتن و سرخورده شدنشون نوشتین... راستش در مورد خودم میتونم بگم كه در طول سالهاى همكارى من با تلویزیون، همیشه این مسیر برعكس بوده و من از طرف سازمان یا تهیه كنندگان سازمان دعوت به همكارى شدم ( با این كه چیزى در چنته نداشتم ) و بر حسب اتفاق در تولید خیلى از پربیننده ترین برنامه هاى تلویزیون هم نقشى داشتم.... ولى باز هم اجازه بدین فرض كنیم كه حق با شماست. آفرین. این جزو افتخارات شماست كه باعث جواب نگرفتن و سرخوردگى هنرمندان میشید؟ باید تشویقتون كنیم به خاطر دور شدن هنرمندان و افت كیفى تولیدات و ریزش مخاطب؟

ناظر عزیز، من توى سالهاى فعالیتم به جذب مخاطب و كسب درآمد سازمان كمك زیادى كردم. این كار رو در وهله اول براى خودم و خانواده ام و بعد از اون براى بیننده هاى تلویزیون انجام دادم و هیچ لحظه اى براى رضایت شما و همكارانتون كار نكردم. الان هم كه حدود چهار سال از ممنوع الكارى من میگذره هیچ تمایلى براى همكارى مجدد با تلویزیون ندارم و راستش فكر میكنم كه ضرر این قطع همكارى بیشتر متوجه تلویزیون بوده تا من. در نتیجه شما رو با قیچى تون تنها میذارم و براى همكارانم كه هنوز توى تلویزیون، براى مردم ( و نه براى شما ) تلاش میكنن آرزوى موفقیت و صبر میكنم.

پ.ن : راستى ته جوابیه تون نوشته بودید آدمها براى پول همدیگه رو میكشن و اگه نتونن براى هم لوس میشن... وجداناً این یكى رو اصلاً نفهمیدم چى گفتین كه جواب بدم...

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی مهراب قاسم خانی