مستند آیت الله هاشمی امشب از تلویزیون پخش می شود + جزئیات پخش
«یک روز با رئیس‌جمهور» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ساعت ۲۱ امشب، ۱۸ دی ماه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

یک روز با رئیس جمهور ساعت 21 از شبکه مستند

تهیه‌کننده و کارگردان این مستند درباره آن توضیح داد:
این مستند روایتی از زندگی شخصی و حرفه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و تصاویر آن اوایل سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ ضبط ‌شده است. یک روز با رئیس‌جمهور» تصاویری از یک روز کاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین حضور وی در کنار اعضای خانواده در زمان تصدی پست ریاست جمهوری را نشان می‌دهد. حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در منزل و معاشرتش با افراد خانواده، گفت و گوی صمیمی با وی در منزل درباره گذشته و ازدواجشان و روایت ماجرای ترورشان در سال ۱۳۵۸ از زبان همسر آیت الله دیگر بخش‌های این مستند را تشکیل می‌دهد. دوربین این مستند به دفتر کار آیت الله می‌رود و از نزدیک یک روز کاری او در پست ریاست جمهوری اسلامی ایران شامل پاسخ به تلفن‌های مهم و ملاقات مختلف با مقامات داخلی و خارجی و دیگر امور را به تصویر می کشد.

پخش مصاحبه‌ای درباره رخدادهای گره‌خورده زندگی شخصی و انقلاب اسلامی نیز از بخش‌های دیگر این مستند آرشیوی ۵۸ دقیقه‌ای است. این اثر مستند امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش و فردا ساعت ۱۵ بازپخش خواهد شد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemacinema.ir