بهترین سریال‌های تلویزیونی با محوریت زنان
در این مطلب قصد داریم شما را با سریال های تلویزیونی که شخصیت یا شخصیت های اصلی آن زنان بوده و از بهترین سریال های تلویزیونی به شمار می آیند آشنا سازیم.

 زنان در سریال های تلویزیونی

شاید دنیای تلویزیون هنوز به آنجایی نرسیده است که از شخصیت های محوری و اصلی زن نیز به اندازه مردان در سریال های تلویزیونی استفاده شود و معمولاً اکثر قهرمانان و شخصیت های محوری داستان های سریال های تلویزیونی همانند سابق مردان هستند. با این وجود در سال های اخیر شرایط بسیار تغییر کرده و رفته رفته شاهد ظهور شخصیت های قوی و منحصر به فرد زنانه ای در دنیای تلویزیون هستیم که بسیاری از آن ها جزو دوست داشتنی ترین و محبوب ترین شخصیت های تلویزیونی هستند.

اکنون شرایط طوری است که برخی از شخصیت های مونث تلویزیونی از چنان جذابیت و کششی برخوردار هستند که بسیاری از تماشاگران را شیفته خود کرده و باعث شده اند یک سریال به طور کلی مورد توجه قرار گیرد. بدین ترتیب نیز زنان تماشاگر توانسته اند در انتخاب قهرمان های خود، کلیشه های مردانه رایج را کنار بگذارند و انتخاب های زنانه بیشتری منطبق بر احساسات و عواطف زنانه خود داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سریال های تلویزیونی که شخصیت یا شخصیت های اصلی آن زنان بوده و از بهترین سریال های تلویزیونی به شمار می آیند آشنا سازیم.

جسیکا جونز

شخصیت اصلی سریال ابرقهرمانی و کامیک «جسیکا جونز» (Jessica Jones) را کریستن ریتر با ظاهری سرد و غمناک بازی می کند. این سریال یکی از بهترین سریال های ابرقهرمانی دنیای مارول است که پخش آن همچنان ادامه دارد. سریال «جسیکا جونز» اولین سریال ابرقهرمانی با شخصیت اصلی زنانه بود که دنیای مارول در تلویزیون به کار گرفته است. این سریال داستان یک ابرقهرمان سابق به نام جسیکا را روایت می کند که اکنون آژانس تحقیقات کارآگاهی خود را راه اندازی کرده است.

کریستن ریتر در سریال جسیکا جونز

کریستن ریتر در سریال جسیکا جونز

او شخصیتی پیچیده و افکاری بدبینانه دارد و با مشکل اختلال استرس پس از وقوع حادثه دست و پنجه نرم می کند. برخلاف بسیاری از ابرقهرمانان دیگر، این سریال بیشتر در مورد اتفاقات پس از ابرقهرمان بودن است و نه ریشه های آن و این موضوع باعث شکل گیری داستانی جذاب و سرگرم کننده می شود که در آن هنجارهای ژانر کتاب های کمیک وارونه می شود و این موضوع نشان داده که برای تماشاگران بسیار جذاب و شگفتی آور بوده است. جسیکا اگر چه قدرت های فراانسانی زیادی دارد اما به ندرت از آن ها استفاده می نماید و این موضوع باعث شده که داستان بیشتر بر روی جنبه های انسانی و طبیعی شخصیت اصلی سریال متمرکز باشد. اگر به دنبال تماشای یک سریال تاریک، تلخ، پیچیده و با محوریت یک شخصیت قوی زنانه هستید، سریال «جسیکا جونز» بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

روزی روزگاری

سریال «روزی روزگاری» (Once Upon a Time) در سال 2011 وارد دنیای تلویزیون شده و شروع خیره کننه ای داشت. داستان سریال بسیار ساده و ملموس اما پر از شگفتی و زیبایی است. این سریال داستان هایی را از قصه های فانتزی کودکانه، افسانه های دوست داشتنی قدیمی و حتی شخصیت های دیزنی گرفته که شما را ناامید نخواهد کرد. داستان سریال «روزی روزگاری» در یک شهر افسانه ای به نام استوری بروک در ایالت مین رخ می دهد، جایی که تمام ساکنان آن شخصیت هایی از قصه های کودکانه و قدیمی هستند که به دنیای واقعی وارد شده و خاطرات آن ها به طور کلی پاک شده اند.

سریال روزی روزگاری

سریال روزی روزگاری

آن ها فکر می کنند که انسان های طبیعی و معمولی بوده و به دلیل نفرینی از یک ملکه شرور به نام رجینا به این زندگی انسانی دچار شده اند. وقتی که شخصیت اصلی داستان، اما سوان، از راه می رسد، وی شروع به کشف رازهایی می کند که به از بین بردن نفرین منجر می شود و در هر اپیزود، تماشاگران با گذشته و شخصیت واقعی هر یک از ساکنان این شهر خیالی بیشتر و بیشتر آشنا می شوند. این سریال ترکیب زیبایی از لحظات شادی، نومیدی و امیدواری است اما شخصیت اما سوان در تمام طول فیلم انسانی و قدرتمند باقی می ماند. اگر به داستان های فانتزی و افسانه ای علاقه دارید، سریال «روزی روزگاری» بهترین گزینه شما خواهد بود.

آی زامبی

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که اساس داستان سریال «آی زامبی» (iZombie ) بسیار عجیب و غریب است. وقتی که اولیویا مور، یک رزیدنت پزشکی اهل سیاتل به یک زامبی تبدیل می شود، شغل و نامزد خود را رها می کند و در یک مرده شور خانه مشغول به فعالیت می شود. وی در آن جا در می یابد که با خوردن مغز مردگان نه تنها از تبدیل شدن خود به یک زامبی بدون مغز معمولی جلوگیری می کند بلکه می تواند خاطرات آن ها را نیز به صورت رویا و توهم ببیند. از این رو وی از این توانایی خود در حل پرونده های جنایی استفاده می کند و با استفاده از سرنخ هایی که در خاطرات قربانیان وجود دارد برای پی بردن به علت مرگ و شیوه مرگشان استفاده می کند.

سریال آی زامبی

سریال آی زامبی

اما اگر چه ایده یک دختر متشخص زامبی که قصد مبارزه با جرم و جنایت دارد بسیار نامأنوس و عجیب به نظر می رسد اما این سریال به خوبی این موضوع را به تصویر کشیده و در راضی کردن تماشاگران نیز موفق بوده است. از شوخی های خنده دار تا رازهای پیچیده در مورد روابط پنهان و آشکار شخصیت ها، در این سریال می توانید چیزهای جذاب زیادی را شاهد باشید. اگر حتی به داستان سریال نیز علاقه چندانی ندارید بهتر است کمی ماجراجو باشید و کنجکاوانه تماشای این سریال را امتحان کنید. بدون شک از زیبایی و خوب بودن این سریال شگفت زده خواهید شد.

 یتیم سیاه

سریال تریلر علمی تخیلی «یتیم سیاه» (Orphan Black)، تاتیانیا مازلانی را در نقش سارا مانینگ به خدمت می گیرد که یک دختر جوان است که خودکشی یک غریبه را با چشمان خود می بیند و ناگهان متوجه می شود که این زن غریبه دقیقا شبیه اوست. این موضوع و تحقیقات بعدی او باعث می شود پرده از یک آزمایش شبیه سازی غیرقانونی و توطئه هایی که مربوط به آن است برداشته شود و خیلی زود در می یابد که تمامی اطلاعات و باورهای او در تمام طول زندگی اش دروغ بوده و هیچ ارتباطی با واقعیت نداشته اند. سریال «یتیم سیاه» به موضوع اخلاق مداری در پیشرفت های علمی و به ویژه در زمینه شبیه سازی انسانی و موضوعاتی در حوزه هویت شخصی می پردازد. بازی خیره کننده مازلانی را باید نقطه قوت سریال دانست.

سریال یتیم سیاه

سریال یتیم سیاه

وی در این سریال نه تنها نقش اصلی را بر عهده دارد بلکه نقش تک تک دیگر همزادهای خود را نیز بازی می کند. وی به زیبایی تمام تفاوت های شخصیتی هر کدام از این همزادها را به نمایش می گذارد به نحوی که باور نخواهید کرد تنها یک بازیگر نقش تمامی این شخصیت ها را بازی کرده است. این سریال که برنده جوایز تلویزیونی متعددی نیز شده تاکنون 5 فصل را پشت سر گذاشته و همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد. از این رو همچنان باید منتظر داستان های جذاب جدیدی در این سریال بود. اگر به سریال های علمی تخیلی و تریلرهای مبتنی بر توطئه و خیانت علاقه دارید سریال «یتیم سیاه» را از دست ندهید.

داستان ندیمه

سریال «داستان ندیمه» (Handmaid’s Tale) بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و یک درام پادآرمانشهری است که برای تماشاگران نازک نارنجی و رقیق القلب مناسب نمی باشد. داستان این سریال در آینده ای نزدیک رخ می دهد، جایی که یک دولت بنیادگرای مسیحی بر ایالات متحده حکومت کرده و یک جنگ داخلی نیز درگرفته و به پایان رسیده است. جامعه سریال از نو بازسازی و سازماندهی شده و زنان با خشونت و بیرحمی تمام به بند کشیده شده اند. آن ها اجازه کار و فعالیت یا داشتن املاک و در کل هر نوع دارایی یا حتی حق درس خواندن نیز ندارند. ناباروری گسترده در جامعه کنونی تحت حکومت یک دولت دیکتاتورمآب به نام گیلیاد به بیشترین حد ممکن رسیده و به همین دلیل از زنان جوانی که قدرت باروری دارند تنها برای تولید مثل و فرزند آوری استفاده می شود.

سریال داستان ندیمه

سریال داستان ندیمه

این زنان که به آن ها ندیمه گفته می شود باید در خدمت رهبران این حکومت فاسد بوده و نقش معشوقه را برای آن ها بازی کنند و از این راه برای آنان نیز فرزند به دنیا بیاورند. این سریال به بحث تندرویی و افراط گرایی و عواقب داشتن قدرت بی حد و حصر و نامحدود بدون نظارت مردمی و جامعه ای مملو از بی عدالتی می پردازد. تماشای سریال «داستان ندیمه» کار آسانی نخواهد بود اما بدون شک راضی کننده و جذاب نیز هست. بازی خیره کننده الیزابت ماس در نقش یک ندیمه رنج کشیده و غمگین و در عین حال یک زن قدرتمند و شکست ناپذیر، مهم ترین نقطه قوت سریال است. الیزابت ماس چنان در این سریال هنرنمایی می کند که جوایز متعددی را برای بازی خیره کننده خود دریافت کرده است. تصویرسازی بی نظیر این سریال، دنیای را به تصویر می کشد که با بیرحمی تمام بسیار واقعی به نظر می رسد.

دوشیزه جین

سریال کمدی رومانتیک «دوشیزه جین» یا «جین باکره» (Jane The Virgin) در 72 اُمین مراسم جوایز گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین سریال تلویزیونی سال شد و از زمان آغاز پخش در سال 2014 جوایز متعددی دریافت کرده و البته مورد استقبال تماشاگران و منتقدان نیز قرار گرفته است. در این سریال داستان دختری ونزوئلایی- آمریکایی به نام جین گلوریانا ویلانووا روایت می شود که بنابر آموزه های خانوادگی و عقیدتی خود باید تا زمان ازدواج، باکرگی خود را حفظ نماید. اما برنامه ها و قواعد اخلاقی او زمانی که یک پزشک زنان در حین یک آزمایش ساده او را به اشتباه به صورت مصنوعی حامله می کند، رنگ می بازند.

سریال کمدی رومانتیک دوشیزه جین

سریال کمدی رومانتیک دوشیزه جین

اوضاع نیز بدتر می شود زمانی که مشخص می گردد پدر بیولوژیکی نوزاد یک مرد متاهل است که در گذشته با جین آشنایی داشته است. اوضاع دیگر از این بدتر نمی تواند برای جین بیچاره پیش برود و مدیریت این شرایط بغرنج و زندگی خصوصی و خانوادگی جین لحظات مفرح و کمدی جذابی را برای تماشاگران می آفریند. اما شیوه روایی داستان به نحوی است که این اتفاقات به صورت بسیار واقعی به تصویر کشیده شده و داستان جذابی را به تصویر می کشد. فیلمنامه بی نقص و بازی خیره کننده جینا رودریگز باعث شده که این سریال به یکی از بهترین و دیدنی ترین سریال های کمدی با دستانی گاه غمناک و گاه به شدت خنده آور تبدیل شود.

چطور از قتل قسر در برویم

اگر به دنبال یک سریال با شخصیت محوری زنانه قدرتمند هستید بدون شک گزینه بهتری از «چگونه از قتل قسر برویم» (How to Get Away with Murder) نخواهید داشت. این سریال داستان یک استاد حقوق به نام آنالیز کیتینگ را روایت می کند که همراه با 5 نفر از دانشجویانش در یک پرونده قتل وارد می شوند. وایولا دیویس که نقش کیتینگ را بازی می کند برای بازی در این سریال به شدت مورد ستایش قرار گرفته و به اولین زن سیاهپوستی تبدیل شده که برنده جایزه امی برای بهترین بازیگر زن نقش اصلی در یک سریال درام شده است. وی همچنین برای بازی بی نقص خود در این سریال برنده دو جایزه SAG و جوایز معتبر دیگری نیز شده است.

سریال چطور از قتل قسر در برویم

سریال چطور از قتل قسر در برویم

آنالیز کیتینگ بدون شک یکی از بهترین شخصیت های تلویزیونی پس از والتر وایت در سریال «بریکینگ بد» است. محدودیت هایی که شخصیت های تلویزیونی دارند در شخصیت کیتینگ دیده نمی شود و او به یک اندازه می تواند محبوب یا منفور باشد. به عبارت ساده تر نقش او در این سریال یک شخصیت کاملاً انسانی و قابل درک است. اگر به سریال های جنایی درام علاقه دارید « چگونه از قتل قسر برویم » را امتحان کنید.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir