نوشهر یا ترکیه؟! مقدم یا تنابنده؟! مساله این است/تناقض گویی بزرگ
در حالیکه سیروس مقدم در مصاحبه ای اظهار داشته که برخی صحنه های پایتخت در ترکیه فیلمبرداری شده, محسن تنابنده در گفت گویی اعلام کرد, فیلمبرداری آن صحنه ها در نوشهر اتفاق افتاده است.

تناقض‌گویی همکاران سازمان ارزشی⇐سیروس مقدم: نماهای ترکیه «پایتخت۵» را در آنتالیا ضبط کردیم!/محسن تنابنده: همه پلان‌ها را در نوشهر گرفتیم

فصل پنجم «پایتخت» که از محصولات سازمان هنری-رسانه ای اوج است به کار خود پایان داد در حالی که از همان قسمتهای ابتدایی گافهای مختلف در بازیگردانی دوقلوها، حفظ راکورد صحنه‌ها و عدم تسلط تکنیکی در نماهای مهیج مانند بالن سواری اسباب انتقاد مخاطبان را موجب شد. حضور یکی از همکاران زن شبکه ماهواره ای جم با موهای کاملا باز در این سریال و همچنین به تصویر کشیدن جاذبه های توریستی ترکیه از جمله ایراداتی بود که رسانه‌های دست راستی نسبت به «پایتخت۵» وارد دانستند.


در برخورد با ماجرای چرایی فیلمبرداری در ترکیه و تبلیغ این همسایه پرتوریست(!) ابتدا سیروس مقدم به روزنامه هفت صبح گفت:

متاسفانه برخی دوستان تحقیق نکرده حرف می زنند. ما اصلا در آدنا نبودیم، بخش های ترکیه را در آنتالیا ضبط کردیم ولی با توجه به حساسیت ها نسبت به نام آنتالیا، اسم آن را آدنا گذاشتیم. چرا آنجا؟ چون نزدیک ترین مرز آبی ترکیه با سوریه آنتالیا و ادناست. ما نشان می دهیم خانواده نقی و دیگر کاراکتر ها با چه مشکلاتی در ترکیه رو به رو می شوند، کتک خوردند، مناطق کثیف و پر از آشغال را نشان دادیم. حال اینها می شود جاذبه توریستی؟! آیا نشان دادن پیاده رو، یک اتوبوس برقی و کالسکه یعنی جاذبه تصویری؟! ما پرچم های ترکیه و مجسمه آتاتورک را از تصاویر در آوردیم.


در ادامه چرایی فیلمبرداری در ترکیه محسن تنابنده کلا مدعی فیلمبرداری همه سکانسها در نوشهر شده است. تنابنده در میانه‌های گفتگویی بلند به «شرق» گفت:

ما اصلا شهر «ادنا» را تبلیغ نکردیم، همه پلان‌هایمان را در نوشهر گرفتیم، بعد به ما می‌گویند چرا نگفتی این پلان‌ها را در نوشهر گرفتید؟ یعنی واقعا باید چنین چیزی را مطرح می‌کردیم؟! چرا دوست داریم تحلیل‌های ساده‌ای که پایتخت نشان می‌دهد را نادیده بگیریم و الکی پشت آن جریان‌سازی کنیم.

اینکه در فاصله کمتر از یک هفته کارگردان «پایتخت۵» از فیلمبرداری بخشهای ترکیه در آنتالیا می‌گوید و محسن تنابنده مدعی می‌شود تمامی پلانها در نوشهر گرفته شد یعنی یک تناقض بزرگ به خصوص که در تیتراژ هم نام همکاران بخش ترکیه به چشم می‌خورد و اگر همه نماها در نوشهر گرفته شده دیگر چه نیاز به استخدام همکارانی در ترکیه که یکی از آنها هم اتفاقا همکار شبکه‌ای پرحاشیه به نام جم است؟؟


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه هفت صبح/ روزنامه شرق/ cinemajournal.ir