ادعایی که دردسرساز شد / ورود دادستان کل به ماجرای یاسمین اشکی
پس از گذشت دو هفته از برنامه جنجالی ماه عسل با حضور یاسمین اشکی، هنوز موج انتقادات و حاشیه ها درباره این برنامه ادامه دارد.

پیگیری قضایی برای ادعای جنجالی مهمان پرحاشیه  ماه عسل

به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی پخش برنامه‌ای در تاریخ ۹۷/۰۳/۸ در یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی‌های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است. به دنبال این بررسی های اولیه،دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه، موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین دستور داد نسبت به وجوه جمع آوری شده نیز برابر مقررات اقدام و از تضییع حقوق عامه جلوگیری شود.
هشتم خرداد ماه جاری بود که فردی با ادعای ابتلا به یک بیماری نادر در گذشته، ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیماری سرطان در ایران و تاکید بر افزایش آگاهی زنان ایرانی نسبت به شیوع سونامی سرطان و بیماری های جنسی، در برنامه ماه عسل حضور یافت و از مردم خواست برای تولید واکسن HPV کمک مالی کنند. ادعاهای نگران کننده اشکی از یک سو و طرح یک ایده کلی آن هم در برنامه زنده تلویزیونی با واکنش های زیادی مطرح شد.
در همین زمینه جمعی از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، اساتید دانشگاه و متخصصین علوم انسانی با صدور بیانیه ای ضمن خلاف واقع دانستن سخنان میهمان برنامه ماه عسل، خواستار برگزاری نشست علمی در این خصوص از جانب مدیران صداوسیما شدند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir