جواب تهیه کننده گاندو به بی حجابی زنان سریال و عبور از خط قرمزها!! + عکس
تهیه‌کننده سریال جدید «گاندو» می‌گوید هنرورانی که در قسمت نخست این سریال، حجاب نداشته‌اند خارجی بوده‌اند و این سریال واقعیت را به تصویر کشیده است

مجتبی امینی: گاندو واقعیت را به تصویر می‌کشد

پخش سریال «گاندو» از شبکه سه به کارگردانی جواد افشار و  تهیه‌کنندگی موسسه آوینی از چهارشنبه‌شب (۱۵ خرداد) آغاز شده است؛ سریالی که موضوع داغ مفاسد اقتصادی را دستمایه قرار داده و در اولین قسمت کنایه‌ای هم به موضوع ژن خوب زده است.

در یکی از پربازدیدترین و سیاسی‌ترین سکانس‌های قسمت اول این سریال که عملیات به زمین نشاندن هواپیمای مسافربری توسط نیروهای امنیتی کشورمان را به تصویر کشیده است و به نظر می‌رسد کاملا برگرفته از قصه دستگیری عبالمالک ریگی، تروریست سرشناس تکفیری باشد، نکته جالبی داشت.

سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در سریال گاندو
سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در سریال «گاندو»

اینکه در زمان ورود دوربین به داخل هواپیما، تعداد زیادی از خانم‌های مسافر روسری به سر نداشتند که با ورود نیروهای امنیتی، روسری به سر می‌کردند.

سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در سریال گاندو
سنت‌شکنی در تصویرسازی حجاب در سریال «گاندو»

شاید بتوان گفت این یک تحول در به نمایش درآوردن تصاویر زنان کم حجاب یا بی‌حجاب ایرانی است که تا قبل از این مانندش در صدا و سیما اتفاق نیفتاده بود.

چه بسیار سریال‌هایی که به شکل عادت حتی تصاویر بسته داخل خانه‌های زن و شوهری هم با حجاب کامل تصویر شده بودند و حتی قبل از این معاونت سیما از این گفته بود که بر خلاف سریال‌های شبکه نمایش خانگی یا فیلم‌های سینمایی اعتقادی به استفاده از هنرپیشه خارجی یا کلاه گیس در سریال‌های تلویزیونی نداشته است.

در پی گزارش ها درباره خبرسازی حجاب مسافران پرواز در قسمت اول سریال «گاندو» تهیه‌کننده این سریال که از سر اتفاق به طور همزمان تهیه‌کننده برنامه هفت هم هست پاسخ داده و گفته مسافران بی‌حجاب درون پرواز، خارجی بوده‌اند. این البته نکته‌ای است که ما خواهان شفاف سازی درباره‌اش شده بودیم. سریال گاندو را موسسه فیلم‌سازی شهید آوینی ساخته و این شب‌ها از شبکه سوم سیما روی آنتن می‌رود.

در این جوابیه می خوانید:
به گزارش روابط عمومی سریال، روز چهارشنبه قسمت نخست سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی روی آنتن شبکه سه رفت که بازخوردهای مختلفی را به همراه داشت.

یکی از رسانه‌ها در گزارشی به موضوع حجاب برخی از زنان در یکی از سکانس‌های مهم این قسمت اشاره کرد و آن را عبور از خط قرمزها عنوان کرده است.

مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» دراین‌باره گفت:

«وقتی سریال جدیدی پخش خود را از رسانه ملی آغاز می‌کند واکنش‌های مختلفی به همراه دارد ولی کاش کارشناسی شده برخورد شود. قسمت اول سریال و متوقف کردن پرواز برای جلوگیری از خروج آقازاده با پول بیت‌المال از کشور بر اساس پرونده واقعی نوشته و به آن پرداخته شد. در سکانس هواپیما، پرواز خارجی و مسافران داخل پرواز هم خارجی بودند و ملیت ایرانی نداشتند پس با حجاب عرف خود در این صحنه حضور داشتند تا ما به صورت کاملا واقعی سکانس را به تصویر بکشیم.

وی در انتها افزود: «سریال «گاندو» سعی کرده  با حفظ روحیه انقلابی تمام واقعیت‌ها را نشان دهد و مطالبات مردمی و مفاسد اقتصادی را براساس مستندات  واقعی به تصویر بکشد و ممکن است هرگونه واکنشی را به همراه داشته باشد. از همه رسانه‌ها و ‌مردم سپاسگزاریم که بازخوردهای مثبت خود را نسبت به قسمت اول با ما مطرح کرده و امیدوارم تا انتها با ما همراه باشند.»

 

بیشتر بدانید : سریال های جدیدی که از شنبه می آیند + ساعت پخش

بیشتر بدانید : دلیل غیبت چند ماهه محمدرضا شریفی نیا چه بود؟!

بیشتر بدانید : ترفند جدید برای استفاده از بازیگران بی‌حجاب + عکس

بیشتر بدانید : بازیگر زن بی حجاب پایتخت یک ایرانی و کارمند جم است ؟! + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir