پخش مستند سرنگونی پهپاد امریکایی و تصاویر جدید از انهدام آن، در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بازخوانی ماجرای سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و واکنش‌های بین‌المللی می‌پردازد

برنامه «۳۶۰ درجه» و بررسی ابعاد مختلف فعالیت پهپاد آمریکایی در خاک ایران

روابط عمومی شبکه مستند در توضیح این مستند آورده است: در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه (۳۰ خرداد ماه) بود که یک فروند پهپاد آرکیو-۴ آمریکایی که به مرزهای هوایی کشورمان تجاوز کرده بود، توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران سرنگون شد. این اتفاق که با تأخیر چند ساعته توسط نیروهای آمریکایی نیز تایید شد، واکنش‌های زیادی را در سطح بین‌المللی به همراه داشت.

فرمانده سپاه پاسداران در اولین سخنرانی خود پس از اعلام این خبر، هشدار قاطعی به طرف آمریکایی داد و گفت مرزهای کشور، خط قرمز است. در مقابل دونالد ترامپ ادعا کرد که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده است.

ساعاتی بعد نشست خبری فرمانده هوافضای سپاه از مقابل لاشه‌های پهپاد آمریکایی برگزار شد، لاشه‌هایی که ایران از آب‌های خلیج فارس صید کرده بود.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف فعالیت این پهپاد آمریکایی در مرزهای ایران پرداخته و تصاویر جدیدی از انهدام آن را منتشر می‌کند.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

 

بیشتر بدانید : تورقوزآباد سوژه یک برنامه تلویزیونی می شود!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir