چرا باید چشم‌انتظار سریال ویچر (The Withcer) باشیم؟!
 سریال ویچر از دیگر سریال‌ها جلوتر افتاده و در همین راستا اخیراً تریلر هم آن پخش شد و سروصدای زیادی به‌راه انداخت. در نتیجه در ادامه می‌خواهیم ببینیم دلیل اینهمه سروصدا چیست و تمام چیز‌هایی که از سریال ویچر می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم

  درباره «ویچر»، سریال محبوب این روز‌ها

 سریال بازی تاج و تخت انقلابی در دنیای سریال‌ها ایجاد کرد و از علاقه شدید سریال‌بین‌ها به تماشای مجموعه‌های تلویزیونی فانتزی با داستان‌هایی مفصل و پیچیده حکایت کرد. به همین دلیل نیز سلاطین سرگرمی، پس از مشاهده بازخورد بسیار عالی بازی تاج و تخت به فکر ساخت سریال‌های فانتزی دیگری افتادند تا چرخ سریال‌های فانتزی همچنان بچرخد و در آینده شاهد سریال‌های فانتزی بیشتری باشیم.

سریال خارجی,سریال ویچر,سریال پربیننده,The Withcer 
سریال جذاب ویچر (The Withcer)


در این زمینه می‌توان به ساخت سریال‌هایی بر اساس مجموعه کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، «چرخ و زمان»، (The Wheel Of Time) و ویچر اشاره کرد. در این بین از قرار معلوم سریال ویچر از دیگر سریال‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم جلوتر افتاده و در همین راستا اخیراً تریلر هم آن پخش شد و سروصدای زیادی به‌راه انداخت. در نتیجه در ادامه می‌خواهیم ببینیم دلیل اینهمه سروصدا چیست و تمام چیز‌هایی که از سریال ویچر می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

بازی ویچر، کتاب ویچر و سریال ویچر

ویچر از آن دسته عناوینی است که در دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ادبیات نام آن را شنیده بودیم و آوازه این مجموعه باعث شد تا در دنیای سریال‌ها نیز شاهد خبر ساخت آن باشیم. جالب است بدانید داستان ویچر با کتاب این مجموعه شروع شد و نویسنده‌ای لهستانی با نام «آندره ساپکوفسکی»، (Andrzej Sapkowski)، به‌عنوان نویسنده کتاب‌های ویچر شناخته می‌شود. شخصیت اصلی این کتاب ها، مردی دنیا دیده با مو‌های سفید است که «گرالتِ ریویایی» (geralt of rivia) نامیده می‌شود.

او تمرین‌ها و آزمون‌های بسیار سختی را پشت‌سر گذاشته و به یک «ویچر» (The Withcer)، تبدیل شده است. ویچر‌ها در دنیای فانتزی و خیالی به‌عنوان شکارچی هیولا‌ها شناخته می‌شوند و ماجرا‌های مختلفی را در مجموعه کتاب‌های ویچر شاهد هستیم.

برای شما گفتیم که ویچر را یک نویسنده لهستانی نوشت و به همین دلیل نیز کتاب‌های این مجموعه آن‌گونه که باید و شاید به‌دنیا معرفی نشد. اما یک شرکت بازی‌سازی لهستانی با نام «سی. دی پروجکت رِد»، (CD Projekt Red) در سال ۲۰۰۷، اولین نسخه از بازی ویدئویی ویچر را که از کتاب‌های آندره ساپکوفسکی الهام گرفته شده بود روانه بازار کرد. این بازی که در سبک نقش‌آفرینی ساخته شده بود به‌لحاظ فنی اشکالات نرم‌افزاری زیادی داشت، اما داستان قوی کتاب‌های ویچر باعث شد تا بازی ویچر نیز به موفقیت برسد.

سریال خارجی,سریال ویچر,سریال پربیننده,The Withcer
بازیگران سریال ویچر (The Withcer)

تمام چیزهایی که از سریال ویچر باید بدانید

در نتیجه شاهد ساخت دومین نسخه از بازی ویچر بودیم. این بازی که «ویچر ۲: قاتلین پادشاهان» (The Witcher ۲: Assassins of Kings) نام داشت توانست نام ویچر را بیشتر از همیشه بر سر زبان‌ها بیاندازد و در زمان عرضه، به‌عنوان یکی از پرگرافیک‌ترین بازی‌های روز به‌حساب می‌آمد. ویچر ۲ به‌لحاظ داستان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و پایان بازی بسته به انتخاب‌های گیمر، با ۱۶ داستان مختلف روایت می‌شد.

شرکت سی. دی پروجکت رِد در سال ۲۰۱۵ کاری کرد کارستان و با معرفی بازی «ویچر ۳: شکار وحشی» (The Witcher ۳: Wild Hunt)، یکی از بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی را در تمام تاریخ عرضه کرد. این بازی جایزه‌های زیادی به‌دست آورد و به‌عنوان بهترین بازی سال شناخته شد.

موفقیت سومین نسخه از بازی ویچر به‌اندازه‌ای بود که هنوز هم به‌رغم گذشت چیزی حدود ۴ سال از انتشار آن، گیمر‌های زیادی را سراغ داریم که ساعت‌های زیادی از وقت خود را پای ویچر ۳ می‌گذارنند. به این ترتیب ویچر به یکی از جذاب‌ترین عنوان‌ها در دنیای ادبیات فانتزی و گیم‌های ویدئویی تبدیل شد.

از طرف دیگر از آنجایی که در ویچر با داستانی بسیار جذاب و پیچیده در یک دنیای خیالی طرف هستیم که خطرناک‌ترین هیولا‌ها به جان انسان‌ها افتاده‌اند. این داستان جذاب توانست نظر سلاطین سرگرمی را جلب کند و مدتی پیش خبر عزم نت‌فیلکس برای ساخت سریالی در دنیای ویچر را در رسانه‌ها شاهد بودیم.

چرا باید چشم‌انتظار سریال ویچر باشیم

سریال ویچر در حال حاضر توسط نت‌فلیکس در حال تولید است و با توجه به اطلاعاتی که از آن داریم، بیشتر مراحل تولید را به پایان رسانده و اواخر سال ۲۰۱۹ در قالب یک سریال هشت‌قسمتی پخش خواهد شد. به لحاظ زمان این قسمت‌ها نیز با توجه به تجربه‌ای که از سریال بازی تاج و تخت سراغ داریم، انتظار می‌رود قسمت‌های سریال ویچر نیز در همان بازه‌زمانی قسمت‌های بازی تاج و تخت ساخته شود و در هر قسمت حدود یک ساعت تماشاگر ویچر باشیم.

جالب است بدانید صحنه‌هایی که در اولین تریلر ویچر دیدیم بیشتر به داستان اولین کتاب ویچر باز می‌گردد و به این ترتیب می‌توان گفت نت‌فلیکس برنامه‌های درازمدتی برای ویچر دارد و احتمالاً این سریال تا چندین فصل به طول خواهد انجامید.

در خصوص دلیل اینکه هواداران تا این اندازه چشم‌انتظار سریال ویچر هستند نیز دانستن این نکته کفایت می‌کند که در این سریال شاهد حضور نقش‌آفرینی «هنری کویل» (Henry Cavill) در نقش گرالتِ ریویایی هستیم. از طرف دیگر شورانر این سریال نیز همان کسی است که پیش از این سریال جذاب «دِردویل» (Daredevil) را از او دیده‌ایم. شخص آندره ساپکوفسکی نیز با عوامل این سریال برای استحکام هرچه بهتر داستان آن همکاری دارد و در نتیجه بعید به نظر می‌رسد بلایی که بر سر سریال بازی تاج و تخت آمد را در سریال ویچر شاهد باشیم و به‌احتمال زیاد در ویچر با داستانی جذاب و پرکشش سروکار خواهیم داشت که به کتاب‌های این مجموعه نیز وفادار خواهد بود.

تاریخ دقیق انتشار سریال ویچر

نت‌فلیکس اشاره‌ای به زمان دقیق انتشار سریال ویچر نکرده است، اما با توجه به اطلاعاتی که از این سریال به بیرون درز پیدا کرده و تریلری که اخیراً از ویچر دیده‌ایم می‌توان گفت که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است. از طرف دیگر نت‌فلیکس نیز به طرفداران ویچر وعده داده تا ویچر را در سه‌ماهه پایانی سال‌۲۰۱۹ منتشر کند. ناگفته نماند ظاهراً نت فلیکس به‌دلیل تغییر بعضی از هنرپیشه‌های اصلی این سریال، مجبور شده است قسمت‌های اولیه فصل اول ویچر را دوباره فیلمبرداری کند.

در کنار این موارد، نت‌فلیکس در مراسم کامیک‌کان سان‌دیگو ۲۰۱۹، تریلری از ویچر منتشر کرد که در آن برای اولین بار آنچنان که باید و شاید چشم‌مان به هنری کویل در نقش ویچر روشن شد و توانستیم ارتباط خوبی با این هنرپیشه در نقش ویچر برقرار کنیم. ناگفته نماند ویچری که در کتاب‌ها و مجموعه باز‌ی‌های این مجموعه سراغ داریم، به‌لحاظ سن‌و‌سال از هنری کویل مسن‌تر نشان می‌دهد و همین قضیه باعث شد بعضی از طرفداران به انتخاب کویل در نقش گرالت اعتراض کنند. اما انصافاً باید گفت با توجه به تریلری که از ویچر دیدیم، کویل به خوبی در نقش گرالت حاضر شده است.

عوامل ساخت و هنرپیشه‌های سریال ویچر

«لورن اشمیت هیسریک»، (Lauren Schmidt Hissrich)، سکان هدایت سریال ویچر را در اختیار دارد و پیش از این سریال‌های «پدر و مادری» (Parenthood)، «بال غربی» و «دردویل» را از او شاهد بوده‌ایم. همان‌گونه که اشاره کردیم آندره ساپکوفسکی نیز بر فرآیند نگارش فیلمنامه این سریال نظارت دارد و در کنار هنری کویل که مهم‌ترین شخصیت این سریال به‌حساب می‌آید، شاهد نقش‌آفرینی «فِریا آلان» (Freya Allan) در نقش «سیری» (Ciri) و «آنیا چالاترا»، (Anya Chalotra) در نقش «ینیفِر از وِنگِربرگ» (Yennefer of Vengerberg) ِ هستیم.

سریال خارجی,سریال ویچر,سریال پربیننده,The Withcer
سریال جذاب ویچر (The Withcer)

داستان سریال ویچر

داستان بسیار جذاب و پرکششی را در کتاب‌های ویچر شاهد بودیم، اما این داستان در مجموعه بازی‌های ویچر با تغییرات مختلفی روایت شد و در بسیاری از قسمت‌ها به کتاب وفادار نبود. با این حساب با توجه به نظارت ساپکوفسکی بر فرآیند نگارش فیلمنامه سریال ویچر، امیدواریم این سریال وفاداری‌های لازم را نسبت به کتاب‌های ویچر داشته باشد.

برای آن دسته از علاقه‌مندانی که بازی‌های ویچر را انجام نداده اند و کتاب‌های این مجموعه را هم نخوانده‌اند باید بگوییم داستان ویچر در سرزمینی خیالی با نام «کانتینِنت» (Continent) روایت می‌شود، در این سرزمین انسان‌ها توانسته اند «اِلف»‌ها (Elves)، «دوآرف‌ها» (Dwarves) و «گنوم ها» (Gnome) که در آن زندگی می‌کردند را تحت تسلط خود در بیاورند و نیمه جنوبی این سرزمین در تسلط پادشاهی «نیلفگارد» (Nilfgaard)، قرار گرفته است. امپراتوری نیلفگارد در حال نبرد دائمی و همیشگی با پادشاهی جنوب است و ویچر‌ها نیز به‌عنوان افرادی که نیرو‌های فوق‌طبیعی دارند در این داستان به‌ازای دریافت پاداش، به کشتن هیولا‌ها و از بین بردن موجودات خطرناک مشغول هستند.

همان‌گونه که انتظار می‌رود داستان اصلی این مجموعه، پیرامون ویچری با نام گرالت روایت می‌شود که عاشق زنی جادوگر با نام ینیفر است و از دخترخوانده‌اش با نام سیری محافظت می‌کند. در این بین سیری نیرو‌های جادویی بسیار قدرتمندی دارد و به همین دلیل نیز به شخصی مورد توجه و مهم در دنیای داستان تبدیل شده است.

در بازی‌های ویچر و کتاب‌های این مجموعه شاهد نبرد‌های عظیم و هیولا‌های کشنده‌ای بودیم و با توجه به تبلیغاتی که تاکنون از سریال ویچر دیده‌ایم، انتظار می‌رود در این سریال نیز نبرد‌هایی با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده را شاهد باشیم.

گفته می‌شود نویسندگان سریال ویچر، برداشت‌های شخصی خود را از کتاب‌های این مجموعه داشته‌اند و به همین دلیل نیز به‌لحاظ روایت داستان، احتمالاً شاهد اتفاق‌هایی هستیم که در مجموعه بازی‌های ویچر به آن‌ها پرداخته نشده است. اما باز هم پیش‌بینی می‌شود رابطه اصلی میان گرالت، ینیفر و سیری، خط اصلی داستان سریال ویچر را تشکیل دهد. تا اینجا برای شما از شخصیت‌های مثبت ویچر گفتیم، اما جالب است بدانید در سریال ویچر شخصیت منفی اصلی وجود ندارد و داستان سریال بیشتر حول محور جنبه‌های سیاه و سفید شخصیت ویچر روایت می‌شود.

به لحاظ جغرافیایی، دنیایی که داستان ویچر در آن روایت می‌شود شباهت‌های زیادی با آب و هوای شمال اروپا دارد و به‌همین دلیل بیشتر قسمت‌های سریال ویچر در این ناحیه فیلمبرداری شده است. گفته می‌شود صحنه‌های اول این سریال در بوداپست فیلمبرداری شده و بدون شک آب هوای این منطقه، حس و حال دنیای ویچر را به مخاطب منتقل خواهد کرد.

سریال خارجی,سریال ویچر,سریال پربیننده,The Withcer
بازیگران سریال ویچر (The Withcer)

هنری کویل یکی از طرفداران پروپاقرص ویچر است

زمانی که زمزمه‌های ساخت سریال ویچر مطرح شده بود، هنری کویل از علاقه خود برای حضور در نقش ویچر خبر داد. کویل که وی را در فیلم‌های اخیر سوپرمن دیده‌ایم و نقش‌آفرینی بسیار جذابی نیز در جدیدترین فیلم ماموریت غیرممکن داشت از آن دسته بازیگرانی است که به کتاب‌های ویچر علاقه زیادی دارد و تمام این کتاب‌ها را خوانده است. از قرار معلوم هنری کویل میانه خوبی با بازی‌های ویدئویی نیز دارد و تمام سه‌قسمت بازی‌های ویچر را به پایان رسانده است. به همین دلیل هنری کویل در اولین برخورد به لورن اشمیت هیسریک به‌عنوان سازنده این سریال گفت که عاشق ویچر است و علاقه دارد تا در نقش گرالت بازی کند.

کدام‌یک از شخصیت‌های اصلی کتاب ویچر را در سریال می‌بینیم

به‌غیر از ینیفر، سیری و گرالت که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، «رُوچ» (Roach)، اسب معروف گرالت نیز در سریال حضور دارد و «رجیس خون‌آشام» (Regis the vampire) و «اِمیر وار اِمریس «(Emhyr var Emreis)، امپراتور نیلفگارد نیز دیگر شخصیت‌های کتاب‌های ویچر هستند که در سریال نیز چشم‌مان به جمال آن‌ها روشن خواهد شد.

«دَندلیون»، (Dandelion)، شخصیت عاشق‌پیشه‌ای که در بازی‌های ویچر، داستان قهرمانی‌های گرالت را روایت می‌کرد نیز در این سریال حاضر خواهد بود. برای طرفداران دوآتشه ویچر که کتاب‌های این مجموعه را مطالعه کرده‌اند باید بگوییم که «دندلیون» در این کتاب‌ها با نام «جاسکیِر» (Jaskier)، خطاب می‌شود و در سریال نیز او را با همین نام خواهیم دید و خبری از نام دندلیون نیست.

با توجه به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توان انتظار داشت ویچر به سریالی پرطرفدار تبدیل شود، اما همان‌گونه که در جریان هستید گردن سریال‌سازان، همیشه زیر تیغ تیز هواداران و منتقدین قرار دارد و با توجه به حجم گسترده طرفداران دوآتشه ویچر، اگر سازندگان این سریال دست از پا خطا کنند، سرنوشت بازی تاج و تخت در انتظار ویچر خواهد بود. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در ادامه انتظار خود را از سریال ویچر با ما و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید، آیا به نظر شما هنری کویل، بازیگر شایسته‌ای برای نقش گرالتِ ریویایی است و بازیگران نقش ینیفیر و سیری به درستی انتخاب شده اند؟

 

بیشتر بدانید : 6 سریال جدید هالیوود که شما را میخکوب می کند! + عکس

بیشتر بدانید : بهترین سریال های جنایی و دلیل محبوبیتشان + عکس

بیشتر بدانید : سریال های خارجی 2018 با بیشترین تعداد بیننده + عکس

بیشتر بدانید : 26 سریال برتر سال 2019 بر اساس آرای IMDB


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل