چند پیشنهاد به مهران مدیری برای بهتر دیده شدن!
 «شب‌نشینی» احتمالاً گفت‌وگومحور و شبیه «دورهمی» است و مردم به عنوان تماشاچی در آن حضور دارند، بنابراین کار مهران مدیری برای جلب نظر بینندگان که قبلاً نسخه رایگانی از آن را در شبکه نسیم دیده‌اند، سخت است

 برنامه مهران مدیری در نمایش خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا دیده شود؟

آن چه «دورهمی» نمی‌توانست...

 مهران مدیری بعد از ساخت سریال «هیولا» در نمایش خانگی، سراغ برنامه «شب‌نشینی» رفته و ظاهراً به مدیوم نمایش خانگی کوچ کرده است. سریال «هیولا» که نسبتاً موفق بود و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت اما سرنوشت برنامه «شب‌نشینی» که ضبط آن از هفته آینده آغاز می‌شود، فعلاً معلوم نیست. «شب‌نشینی» احتمالاً گفت‌وگومحور و شبیه «دورهمی» است و مردم به عنوان تماشاچی در آن حضور دارند، بنابراین کار مهران مدیری برای جلب نظر بینندگان که قبلاً نسخه رایگانی از آن را در شبکه نسیم دیده‌اند، سخت است. در این شرایط، «شب‌نشینی» باید ویژگی‌هایی داشته باشد که نسبت به «دورهمی»، جایگاه متفاوتی پیدا   و مخاطبان را ترغیب کند برای تماشای آن دست‌به‌جیب شوند.

 1- دعوت از چهره‌های سینمایی
مهم‌ترین برگ برنده‌ای که برنامه‌های گفت‌وگومحور می‌توانند رو کنند، مهمانی است که از او دعوت می‌کنند. مهران مدیری قبلاً در «دورهمی» میزبان بسیاری از چهره‌‌های مشهور در حوزه‌های مختلف ورزشی و هنری بوده است اما سه دسته از چهره‌ها هم هستند که تا به حال مهمان این برنامه نبوده‌اند. اول برخی ستاره‌های سینما که کلاً اهل مصاحبه نیستند. دوم هنرمندانی که دور تلویزیون خط کشیده‌اند و سوم هنرمندانی که تلویزیون دور آن‌ها خط کشیده است. اگر مدیری در «شب‌نشینی» میزبان چهره‌های کمتردیده‌شده، به ویژه چهره‌های سینمایی و نه تلویزیونی باشد، می‌تواند روی دیده شدن برنامه حساب کند.

2- گفت‌وگوهای صریح  وچالشی
علاوه بر مهمانان، محتوای گفت‌وگو هم می‌تواند سهم زیادی در جذابیت «شب‌نشینی» داشته باشد. فضای مدیوم نمایش خانگی و سرویس‌های وی‌اودی، در مقایسه با تلویزیون بسیار متفاوت است و دایره مخاطبان محدودتری دارد، به همین دلیل معمولاً در شبکه نمایش خانگی، دست مجری برای پرسش های چالشی‌ کمی بازتر است. مهران مدیری باید از صراحت کلام و پیگیری‌اش برای گرفتن پاسخ سوال استفاده کند و گفت‌وگوهای جذابی با مهمانانش داشته باشد وگرنه اگر قرار باشد مخاطب شاهد همان سؤال‌های معمولی و پاسخ‌های کلی و محتاطانه باشد، «شب‌نشینی» چه تفاوتی می‌تواند با برنامه‌های مشابه خود داشته باشد؟

3- کارهای غیرقابل پیش‌بینی
در قسمت‌های ابتدایی سری اول برنامه «دورهمی»، وقتی نیما فلاح و سروش صحت در جواب دادن به سؤالی طفره رفتند، مهران مدیری طی یک حرکت غیرقابل پیش‌بینی و عجیب، موی سر نیما فلاح را تراشید و ریش و سبیل سروش صحت را کوتاه کرد. شاید در یک برنامه تلویزیونی، فضای انجام چنین کارهایی فراهم نباشد، همان طور که این حرکت مورد انتقاد بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و دیگر ادامه پیدا نکرد اما در مدیوم نمایش خانگی می‌توان بیشتر خارج از چارچوب‌ها و استانداردهای همیشگی عمل کرد. «شب‌نشینی» غیر از گفت‌وگو، به حرکت‌های جدید و ایده‌های تازه نیاز دارد که برای مخاطب جالب و نسبت به «دورهمی» متفاوت‌تر باشد.

4- ادامه انتقادها
مهران مدیری معمولاً چه در کارهای نمایشی خود و چه در برنامه «دورهمی»، با زبان طنز و کنایه درباره موضوعات مختلف، انتقاداتی را مطرح و با چهره‌های خاصی شوخی کرده است، به این دلیل مردم با همین ژست انتقادی که از مهران مدیری سراغ دارند، او را می‌شناسند. اگر تذکرها به مهران مدیری بابت انتقادهایش به مسئولان در برنامه «دورهمی» باعث نشده باشد، در شوخی‌ها و انتقاداتش محتاط‌تر شود و در برنامه «شب‌نشینی» حساسیت کمتری روی شوخی‌ها و صحبت‌هایش وجود داشته باشد، می‌تواند از این فرصت استفاده کند و نه تنها انتقادهایش را در این برنامه ادامه دهد بلکه حتی انتقادات تندتری مطرح کند.

 

بیشتر بدانید : شب نشینی مهران مدیری، به جای دورهمی

بیشتر بدانید : مهران مدیری و دخترش و ... در مراسم رونمایی از آلبوم فرهاد مدیری + عکس

بیشتر بدانید : 5 دلیل برای اینکه منتظر هیولای مهران مدیری باشیم! + عکس

بیشتر بدانید : مهران مدیری چگونه بازیگر هیولا را انتخاب کرد؟


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com