سریال "دل" پر زرق و برق است؟ فرهنگ عروسی مان همین است! + تصاویر
مجری طرح مجموعه شبکه نمایش خانگی «دل»، در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره لوکس بودن فضای این سریال، تاکید می‌کند می‌توان تلخی‌هایی را که در زندگی امروز وجود دارد، با دیدن فیلم، خواندن کتاب یا تماشای سریال تعدیل کرد

مجری طرح سریال «دل»: صبور باشید، این قصه اخلاقی ست!

سریال «دل» به‌کارگردانی منوچهر هادی از نیمه آذر وارد شبکه نمایش خانگی شده است. در همین چند قسمت آغازین، لوکس بودن و فضای پرزرق و برق این سریال، انتقاداتی را برانگیخته است.

عکس عروسی سریال دل,عکس های سریال دل
ساره بیات با لباس عروس در سریال دل

در همین ارتباط، به سراغ سعید خندق‌آبادی، مجری طرح، یکی از سرمایه‌گذاران و جانشین تهیه‌کننده سریال «دل» رفتیم و با او گفت‌وگو کردیم.

سعید خندق‌آبادی درباره واکنش‌های منفی که به بعضی از وجوه سریال «دل» صورت گرفته است، گفت:

«در سال‌های اخیر سنتی ناپسند رواج پیدا کرده است؛ تعدادی از اهالی رسانه بعد از تماشای یکی دو قسمت از یک سریال، درباره آن اظهار نظر می‌کنند. این قضاوت، کامل و منصفانه نیست، چرا که معمولا وقتی سریال‌ها به نیمه رسیده یا تمام شده، موضع‌گیری‌ها هم تغییر کرده است. بنابراین فکر می‌کنم هنوز برای اظهار نظر درباره کیفیت سریال «دل» زود است. خوشبختانه طبق آخرین آماری که منتشر شده، سریال «دل» بیشتر از دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی که این روزها توزیع می‌شود، بیننده داشته است.»

او در واکنش به انتقادها به فضای لوکس این سریال هم گفت:

«شرایط جامعه، مشکلات اقتصادی و معیشتی برای همه ما ملموس است، اما زندگی ادامه دارد. فروشگاه‌های بزرگ همچنان مملو از جمعیت هستند، مردم به سفر می‌روند، میهمانی‌های خانوادگی برقرار است. فیلم و سریال ساخته می‌شود، کنسرت برگزار می‌شود و جشنواره تئاتر، موسیقی و فیلم در راه است. من فکر می‌کنم ناملایمات و تلخی‌هایی که انسان در زندگی دارد، با دیدن فیلم، خواندن کتاب، تماشای تئاتر یا سریال خوب، تعدیل می‌شود. بخشی از کارکرد هنر، بالا بردن کیفیت اوقات فراغت است

عکس عروسی سریال دل,عکس های سریال دل
سعید خندق‌آبادی، مجری طرح سریال «دل»


خندق‌آبادی ادامه داد:
«در سریال «دل» با یک قصه و موقعیت روبروییم. قصه از آماده شدن دو خانواده برای یک مراسم ازدواج شروع شده که ذاتا در فرهنگ ما، پر زرق و برق برگزار می‌شود. البته ممکن است بخشی اندک از جامعه این طور زندگی کنند، اما نمی‌توان گفت این زندگی‌ها وجود ندارد. از منتقدان هم می‌خواهم صبور باشند، چون این سریال قصه‌ای اخلاقی دارد.»

مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره روند تولید سریال «دل» توضیح داد:

«همکاری با سینماگران مختلف در این سال‌ها، اعتماد و تعاملی بین ما به وجود آورده است که در نهایت به تولید «دل» منجر شد. «دل» محصول بخش خصوصی است و با سرمایه غیردولتی و در شرایطی کاملا حرفه‌ای تولید شده است.»

او در واکنش به انتقادهای مطرح شده درباره فعالیت‌های موسسه هنرهای تصویری سوره هم گفت:

«در پنج سال اخیر، در موسسه هنرهای تصویری سوره بدون این که یک ریال بودجه دولتی داشته باشیم، بدون هیچ حمایت مالی اقدام به خرید نسخه خانگی فیلم‌ها و توزیع آنها کرده‌ایم. در این دوره، با همدلی و همراهی هنرمندان، آثاری را در شبکه نمایش خانگی عرضه کرده‌ایم که بخش خصوصی از نظر اقتصادی، توجیهی برای توزیع و حمایت از آنها نمی‌بیند، از جمله «شبی که ماه کامل شد»، «ویلایی‌ها»، «لاتاری»، «رد خون»، «ماجرای نیمروز»، «شیار ۱۴۳»، «یتیم‌خانه ایران»  و ... با بهترین کیفیت و  شرایط عرضه شده‌اند.»

عکس عروسی سریال دل,عکس های سریال دل
حامد بهداد و ساره بیات در سریال دل

خندق‌آبادی در ادامه تاکید کرد:
«در کنار این آثار سینمایی که برشمردم، فیلم‌هایی متعلق به سینمای پرفروش هم در فهرست کارهای ما وجود دارند. به این ترتیب و براساس سیاست و برنامه‌های مدون، در دورانی که همه ارگان‌ها با مشکل بودجه مواجه هستند، موسسه هنرهای تصویری سوره توانسته در زمینه خرید، فروش و توزیع فیلم موفق و مستقل از بودجه دولتی باشد و به شکل خودگردان اداره شود.»

سریال «دل» به نویسندگی بابک کایدان و کارگردانی منوچهر هادی، با بازی حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کورش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی و ...در حال پخش در شبکه نمایش خانگی است.

 

بیشتر بدانید : سانسور لباس تحریک آمیز نسرین مقانلو در سریال دل + عکس

بیشتر بدانید : از عاشقانه حامد بهداد و ساره بیات تا وحشت لادن مستوفی در خواب زده

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:  khabaronline.ir