هومن حاجی عبداللهی چگونه به خانواده نقی معمولی وارد شد؟!
هومن حاجی عبدالهی دوبلور و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: خودم به عنوان کسی که در دهه ۶۰ بزرگ شده است، دوست دارم تلویزیون سریال های قدیمی و زیرخاکی متعلق به آن دهه را بیشتر پخش کند 

ناگفته ‌های هومن حاجی ‌عبداللهی از بازی در سریال «پایتخت»

هومن حاجی عبدالهی در ارزیابی از حضور کاراکتر رحمت در «پایتخت 4» که این شب ها بر روی آنتن شبکه آی‌ فیلم است می‌گوید که این سری از پایتخت، اولین حضور این شخصیت در تمام قسمت های سریال است و از این منظر اهمیت زیادی دارد.

آقای حاجی عبدالهی این شب ها بیننده فصل چهارم سریال پایتخت از شبکه آی فیلم هستید؟

-خیر، ولی شنیده ام که در حال پخش است. البته ای کاش توشه تلویزیون پربارتر بود و سریال‌ های خوبی مثل پایتخت را بیشتر در کارنامه داشت تا نیاز به این همه تکرار نباشد. لطف خدا و مردم است که سریال پایتخت تا این حد با اقبال عمومی مواجه شده و مردم آن قدر دوستش دارند که حتی تکرار چندین و چند باره اش را هم می بینند و لذت می‌ برند.

از نقش آفرینی خودتان در پایتخت بگویید؟ کاراکتر رحمت با یک نقش کوتاه در پایتخت ۲ شروع شد اما بعد گویی که خودش را تحمیل کرد و ماندگار شد.

-این موضوع از قبل پیش ‌بینی نشده بود و حضور رحمت خیلی جدی نبود. رحمت قرار نبود در پایتخت ماندگار شود اما مردم دوستش داشتند و باعث حضور او در سری های بعدی شدند. فکر می ‌کنم نقش رحمت در پایتخت ۲ با وجود کوتاهی، آن قدر تاثیرگذار بود که باعث شد سازندگان این سریال و در راس شان محسن تنابنده باز هم به حضور جدی ‌تر او در سری های بعدی فکر کنند.

ارزیابی تان از حضور رحمت در پایتخت ۴ چگونه است؟ به نظر می ‌رسد رحمت در این سری دیگر جای پایش را در قصه محکم کرده و از ابتدا تا انتهای سریال حضور دارد.

-بله، رحمت در تمام قسمت های سریال پایتخت ۴ حضور دارد و نقشش جدی تر است. او از زمانی که خروس بازی را کنار می ‌گذارد در خانواده معمولی ها پذیرفته و تقریباً به یکی از اعضای خانواده تبدیل می ‌شود.

اتفاقاً یکی از پرسش ‌های قابل طرح برای مخاطبان این است که اصلاً چرا رحمت این قدر اصرار دارد خودش را به معمولی ها بچسباند و با آنها همراه شود، در حالی که به خصوص در ابتدا خیلی هم روی خوش به او نشان نمی دهند؟

-هر چه جلوتر می ‌رویم نه تنها حضور رحمت در قصه جدی‌ تر می‌ شود که حتی بر روابط و زندگی دیگران و از جمله خانواده معمولی هم تاثیر می‌ گذارد. این تاثیرگذاری زمانی اتفاق می ‌افتد که رحمت به خانواده معمولی نزدیک شده باشد. اگر این موضوع محقق نمی شد، کاراکتر رحمت شبیه بقیه شخصیت های فرعی پایتخت می شد. به هر حال باید پای او به خانواده باز می شد.

به نظر خودتان رحمت خروس باز که در فصل دو به تصویر کشیده شد، جذاب ‌ترین شمایل این کاراکتر نبود که در تمام سری های پایتخت شاهدش بودیم؟

-نقش رحمت در سری دوم پایتخت فوق العاده و بی نظیر بود که با وجود کوتاهی، توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند. اما اگر قرار بود رحمت همان خروس باز بماند قطعاً از طرف خانواده معمولی پذیرفته نمی شد.

بیشتر بدانید : 'هومن حاجی عبداللهی', خروس بازی با ماشین شاسی بلند!

البته در سری ششم پایتخت که نوروز امسال شاهدش بودیم، رحمت راهش را به نوعی از معمولی ها جدا کرد.

-اینها دیگر به نظر محسن تنابنده به عنوان طراح قصه برمی ‌گردد. هیچ چیز در پایتخت قابل پیش‌ بینی نیست و شاید رحمت دوباره به خانواده معمولی نزدیک شود.

قرار است در سری بعدی پایتخت هم بازی کنید؟

-اگر ساخته شود بله.

نگران نیستید که رحمت هم مثل پنجعلی به تکرار برسد و جذابیتش را برای مخاطب از دست بدهد؟

-این دیگر به تیم نویسندگان پایتخت بستگی دارد. رحمت هم مثل سایر کاراکترها هنوز جای کار دارد و می تواند جذابیت هایش را حفظ کند. تا به این جای کار که فکر نمی‌ کنم رحمت برای بینندگان تکراری و کلیشه ای شده باشد. با توانایی ‌هایی که در محسن تنابنده سراغ دارم، مطمئن هستم که با طراحی قصه های جدید برای رحمت، می تواند این شخصیت را همچنان جذاب و سرپا نگه دارد.

تکیه کلام های رحمت مثل «ناپلئونی را بیارم» و «اوکی» از کجا آمد؟

-یکسری اش در متن بود و بقیه هم پیشنهاد خودم و تنابنده در حین انجام کار. اغلب این تکه کلام‌ها را با هماهنگی افراد در منطقه شیرگاه بدست آوردیم و با شناختی که از اعضای گروه داریم، سعی دارم تا به موقع، به جا و به اندازه از آن استفاده ‌کنم. خودم اگر تکیه کلام یا نکته ‌ای به نظر می ‌رسید با تنابنده در میان می‌ گذاشتم و در صورت موافقت او، اجرا می کردم. رحمت هم مثل سایر کاراکترها هنوز جای کار دارد و می تواند جذابیت هایش را حفظ کند. تا به این جای کار که فکر نمی‌ کنم رحمت برای بینندگان تکراری و کلیشه ای شده باشد.

با توجه به سابقه تان در گویندگی و صداپیشگی، گرفتن لهجه مازندرانی نباید برایتان کار مشکلی بوده باشد؟

-بله، خودم که اهل مازندران نیستم اما در گرفتن لهجه‌ های مختلف مشکلی ندارم و به چند لهجه مسلط هستم.

مخاطب آی ‌فیلم هستید؟

-بله، سریال هایی را که دوست دارم از طریق این شبکه دنبال می کنم.

چه نظری درباره این شبکه دارید؟

-خودم به عنوان کسی که در دهه ۶۰ بزرگ شده است، دوست دارم آی فیلم سریال های قدیمی و زیرخاکی متعلق به آن دهه را بیشتر پخش کند. سریال‌ هایی مثل «سلطان و شبان» که در زمان پخش شان خیابان‌ ها خلوت می ‌شد. 

 

بیشتر بدانید : واکنش بازیگر "پایتخت" به عکس عروسی رحمت! + عکس

بیشتر بدانید : رحمت پایتخت و جانی دپ، مظلوم ترین چهره های سال! + عکس

بیشتر بدانید : مصاحبه خواندنی با فهیمه و رحمت سریال پایتخت!

بیشتر بدانید : رحمت و همسرش در نقش گوگوش و بهروز وثوقی؟ + عکس

بیشتر بدانید : آیا قسمت آخر پایتخت 6 تغییر کرد؟ توضیحات هومن حاجی عبداللهی درباره حواشی

 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.ir