از احسان علیخانی تا پژمان جمشیدی: موفق ترین چهره های تلویزیون در سال 99
سعید آقاخانی، احسان علیخانی، پژمان جمشیدی و حمیدرضا پگاه، از موفق‌ترین چهره‌های امسال رسانه ملی هستند 

پیروزی ۷ چهره در رقابت تلویزیونی سال ۹۹ 

تلویزیون در سال ۹۹ برنامه‌ها و سریال‌های مختلفی را تولید کرد و از شبکه‌های گوناگون روی آنتن برد. تعدادی از این آثار موفق شدند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند و در صدر جدول پربیننده‌ترین‌ها باشند، بعضی آثار هم شکست خوردند و پیش‌بینی‌ها برای استقبال از آن‌ها غلط از آب درآمدند. در ادامه مطلب درباره هفت چهره‌ای می‌خوانید که امسال با برنامه یا سریال خاصی، حضور موفق و چشمگیری در تلویزیون داشتند و بیشتر از دیگران دیده شدند.

سعید آقاخانی/ سریال «نون. خ»

سعید آقاخانی پس از سریال‌های ناموفق «بیمار استاندارد» و «شب عید»، با مجموعه «نون. خ» بازگشت پرقدرتی به تلویزیون داشت. فصل دوم این مجموعه کمدی که اواخر فروردین پخش شد، ۵۶ درصد بیننده داشت و به جمع سریال‌های محبوبی پیوست که بیش از ۵۰ درصد بیننده داشته‌اند. او نوروز ۱۴۰۰ هم فصل سوم این مجموعه را روی آنتن خواهد داشت، بنابراین نه تنها جزو چهره‌های موفق سال ۹۹ است، بلکه در سال جدید هم شانس زیادی برای پربیننده شدن سریالش دارد.

بیشتر بدانید : نون گرم تنور تلویزیون، وقتی "نون خ" محبوب شد + عکس

حمیدرضا پگاه/ سریال «خانه امن»

حضور دوباره حمیدرضا پگاه در تلویزیون با نقش یک مامور امنیتی، او را در مرکز توجه قرار داد. پگاه در نقش این کاراکتر، بازی خوبی به نمایش گذاشت و انتخاب مناسبی برای نقش «کمال» بود. غیر از عملکرد او، «خانه امن» با ۴۴ درصد مخاطب پربیننده‌ترین سریال شد. این مجموعه در مقایسه با آخرین آثار پگاه یعنی «گیله وا» و «هست و نیست»، به لحاظ کیفیت و میزان بیننده در جایگاه بالاتری قرار گرفت و اثر مهمی در کارنامه‌اش به شمار می‌آید.

بیشتر بدانید : سیما تیرانداز و سامان صفاری در سریال جاسوسی + تصاویر

پژمان جمشیدی/ سریال «زیرخاکی»

بازیگر پرفروش و محبوب سینمای ایران، امسال با سریال «زیرخاکی» طرفداران خود و مخاطبان تلویزیون را حسابی غافلگیر کرد. او در نقش «فریبرز باغ‌بیشه» بازی کاملا متفاوتی نسبت به دیگر آثار کمدی خود داشت و بسیار خوب از پس ایفای نقش اش برآمد. عدد ۵۱ درصد مخاطب «زیرخاکی» می‌گوید، این مجموعه مورد استقبال مخاطبان هم بوده است. فصل دوم مجموعه «زیرخاکی» نیز در راه است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود درخشش پژمان جمشیدی با این سریال بار دیگر تکرار شود.

بیشتر بدانید : پژمان جمشیدی با چهار گریم سنگین در یک سریال + عکس

مجتبی شکوری/ برنامه «کتاب‌باز»

دکتر مجتبی شکوری به بهانه برنامه «کتاب‌باز» تبدیل به چهره محبوب و موفقی شده است. هرچند که او در سری‌های قبلی نیز این برنامه را به عنوان کارشناس و مهمان همراهی می‌کرده، اما حضور او در سری پنجم این برنامه که اکنون در حال پخش است، بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. صحبت‌های امیدبخش و البته واقع‌بینانه او در زمینه روان شناسی، توجه مخاطبان را جلب کرده و بریده ویدئو‌های صحبت‌های او در برنامه محبوب شبکه نسیم، در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

احسان علیخانی/ مسابقه «عصر جدید»

احسان علیخانی با مسابقه استعدادیابی خود، اتفاق مهمی را در تلویزیون رقم زده است. میزان مشارکت مردم در انتخاب شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد، این مسابقه موفق شده است با مخاطبان تعامل خوبی داشته باشد. «عصر جدید» نوروز و خرداد ۹۹ به ترتیب با ۶۵ و ۵۲ درصد بیننده، پرمخاطب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه بود و مرداد نیز با ۴۸ درصد بیننده، پس از «دورهمی» در رتبه دوم قرار گرفت. میزان بینندگان و رضایت مخاطبان علیخانی را به چهره موفقی تبدیل کرده است که هر گاه روی آنتن است، نظر مخاطبان را جلب می‌کند.

بیشتر بدانید : احسان علیخانی، مردی برای اشکی کردن مردم! + عکس

داریوش فرضیایی/ مجموعه «بچه محل»

داریوش فرضیایی معمولا به دلیل ایده‌های جدید و خلاقانه خود در تولید برنامه‌های کودک و نوجوان، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تلویزیون بوده است، اما حضور او در این فهرست به بهانه مجموعه «بچه محل» است. این مجموعه بدون شعار و اغراق در انتقال مفاهیم آموزنده به کودکان و نوجوانان، درباره موضوعات مختلف به مخاطب خود آموزش‌هایی می‌دهد. این برنامه نه تنها مورد استقبال مخاطب کودک بوده، بلکه موفق شده است توجه گروهی از مخاطبان بزرگ سال را نیز جلب کند.

حسام منظور/ سریال «نجلا»

حسام منظور که در سال‌های گذشته با مجموعه «بانوی عمارت» و «برادرجان» در تلویزیون دیده شده بود، امسال با سریال «نجلا» نقش متفاوتی را تجربه کرد. بازی او در نقش جوان عاشق‌پیشه و خلافکاری به نام «عبِد»، یکی از بهترین بازی‌های سریال بود. او در این مجموعه از چالش استفاده از لهجه هم با موفقیت گذشت و لهجه جنوبی را کاملا باورپذیر ادا کرد. ۳۵ درصد بیننده عدد بالایی نیست، اما «نجلا» با این میزان بیننده از دیگر مجموعه‌ها سبقت گرفت و پربیننده‌ترین سریال وقت شد. 

 

بیشتر بدانید : حسام منظور، سارا رسول زاده و آزیتا حاجیان در نجلا + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com