سریال های رمضانی که محسن قاضی مرادی در آن ها بازی کرد + عکس
 «پشت کنکوری‌ها»، «چمدان» و «هفت سنگ» سه سریال رمضانی بود که محسن قاضی‌مرادی در آن‌ها بازی کرد

قاضی‌ مرادی در چند سریال رمضانی بازی کرد؟

ساعتی قبل خبر درگذشت محسن قاضی‌مرادی، بازیگر قدیمی که در بیش از ۴۰ سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده بود، منتشر شد.

قاضی‌مرادی حضور در قاب تلویزیون را با بازی در تله‌تئاتر آغاز کرد. او در ادامه به این حضور، وجوه دیگری هم بخشید و البته به ژانر کمدی بیش از همه تمایل نشان داد. در میان سریال‌هایی که قاضی‌مرادی در آن‌ها بازی کرده است، نام سه سریال رمضانی و چند مجموعه نوروزی هم دیده می‌شود.

آخرین مجموعه‌ای که محسن قاضی‌مرادی در آن بازی کرد، «هیولا» ساخته مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی بود که به سال ۹۷ برمی‌گردد و این سریال، آخرین نقش‌آفرینی قاضی‌مرادی مقابل دوربین پروژه‌های تصویری هم بود.

اما بازی در آخرین سریال تلویزیونی برای این بازیگر فقید، در سال ۹۴ و با ایفای نقش در پروژه «شمعدونی» سروش صحت رقم خورد. قاضی‌مرادی قبل از «شمعدونی»، در سریال رمضانی «هفت سنگ» به عنوان بازیگر مهمان حاضر شده بود. این مجموعه تلویزیونی رمضان سال ۱۳۹۳ از شبکه سه پخش شد و کارگردانی آن را علیرضا بذرافشان بر عهده داشت. 

محسن قاضی مرادی در سریال شمعدونی
محسن قاضی مرادی در سریال شمعدونی

«هفت سنگ» تنها پروژه رمضانی نبود که مرحوم قاضی‌مرادی مقابل دوربینش رفته بود. او پیش‌تر در سریال «پشت کنکوری‌ها» ایفای نقش کرده بود که رمضان ۸۱ توسط پریسا بخت‌آور با فیلمنامه‌ای از اصغر فرهادی کارگردانی شد و قاضی‌مرادی در آن نقش پدر محسن (با بازی برزو ارجمند) را ایفا می‌کرد.

«چمدان» دیگر سریال ماه رمضانی است که مرحوم قاضی‌مرادی حدود ۹ سال قبل، مقابل دوربین آن رفته بود. این سریال رمضان ۹۱ روی آنتن رفت و داستان یک «چمدان» را دنبال می‌کرد که دست به دست می‌چرخید و ماجراهای جالبی را پشت سر می‌گذاشت. 

محسن قاضی مرادی در سریال چمدان
محسن قاضی مرادی در سریال چمدان

«عید امسال» ساخته سعید آقاخانی (۱۳۸۸)، «قرارگاه مسکونی» به کارگردانی سیدجواد رضویان (۱۳۸۷)  و «مهمان‌پذیر طوبی» (۱۳۸۱) نیز از جمله سریال‌های نوروزی بود که در سال‌های گذشته با نقش‌آفرینی محسن قاضی‌مرادی پخش شد.  

 

بیشتر بدانید : محسن قاضی مرادی درگذشت

بیشتر بدانید : دل نوشته مهوش وقاری در سوگ همسرش محسن قاضی مرادی + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir