پشت پرده حذف سریال بهروز افخمی از کنداکتور ماه رمضان
بهروز افخمی کارگردان مشهور ایرانی قرار بود ماه رمضان امسال پس از گذشت ۹ سال از پخش آخرین سریال تلویزیونی اش «عملیات ۱۲۵»، با اثر جدیدی بار دیگر به رسانه ملی بازگردد، اما این امر میسر نشد

چرا پخش سریال "رعد و برق" در رمضان منتفی شد؟

سریال «رعد و برق» جدیدترین ساخته ی بهروز افخمی گرچه برای پخش در ماه رمضان امسال از شبکه پنج سیما درنظر گرفته شده بود اما حالا پس از گذشت چند روز از آغاز ماه رمضان خبر حذف سریال مذکور از کنداکتور این شبکه منتشر شده است.

بیشتر بدانید : زمان و ساعت پخش سریال های تلویزیون در رمضان 1400

شبکه پنج سیما در وبسایت رسمی خود علت این تصمیم را سنگینی پس تولید سریال «رعد و برق» عنوان و از مخاطبان خود عذرخواهی کرده است.

به گفته ی روابط عمومی شبکه پنج سیما، علیرغم برنامه های ریزی های صورت گرفته طی بیش از یک سال گذشته برای پخش سریال «رعد و برق»، به دلیل سنگینی پروژه عوامل سازنده ی آن موفق نشدند این سریال را در زمان تعیین شده به آنتن برسانند به همین دلیل سریال «رعد و برق» از کنداکتور ماه رمضان ۱۴۰۰ شبکه پنج سیما حذف شد.

روابط عمومی سریال «رعد و برق» نیز با انتشار متنی توضیحاتی درباره ی علت بازماندن این سریال از کنداکتور رمضان ارائه کرده است.

سریال رعد و برق بهروز افخمی
سریال رعد و برق بهروز افخمی

بر اساس این اطلاعیه، سریال «رعد و برق» که در آن به موضوع پیامدهای سیل ویرانگر سال ۹۸ در استان های مختلف کشور پرداخته شده، از اواسط زمستان همان سال کلید خورد. اما شدت گرفتن شیوع کرونا منجر به حذف تعداد زیادی از قسمت های سریال شد که می بایست در برخی استان های کشور از جمله خوزستان فیلمبرداری می شدند. این امر موجب به هم ریختن برنامه ریزی تولید پروژه گشت. سنگینی بازسازی وقایع رخ داده طی این سیل ویرانگر، دشواری کار در مناطق غیر شهری و پیچیدگی مراحل پس تولید از جمله آماده سازی برای پخش در تلویزیون، نیز سبب به تعویق افتادن اتمام این پروژه شد و وسواس سازندگان سریال هم اجازه ی سرهم بندی و تساهل برای پخش زودتر سریال را نداد.

روابط سریال «رعد و برق» در پایان اطلاعیه ی خود نسبت به پخش این سریال پس از ماه رمضان اظهار امیدواری کرده است.

قرار است به جای سریال بهروز افخمی در روزهای ماه رمضان دو سریال «شکرانه» به کارگردانی سعید سلطانی و سریال «باهم» محصول کشور چین، به ترتیب در ساعات ۱۹ و ۲۳ از این شبکه پخش شود.

سریال «شکرانه» که در رمضان سال ۸۶ از شبکه پنج سیما پخش شد، از سریال های پربیننده ی ماه رمضان آن سال بود.

سریال «با هم» محصول ۲۰۲۰ چین نیز درباره ی شیوع بیماری کرونا و برخورد با این بیماری در کشور چین است. در این سریال اتحاد ملی و مبارزه برای ریشه کن کردن ویروس کووید-۱۹ به تصویر کشیده شده است.

 

بیشتر بدانید : سریال های تلویزیون برای رمضان 1400 + تصاویر

بیشتر بدانید : سریال "احضار" +14 شد! آیا احضار ترسناک است؟ + تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com