چرا احضار نیمه تمام ماند؟ روح کامرانی مشکل ساز شد؟
 اگر دلیل محتوایی در کار باشد همین که کارگردان گفته قسمت پایانی هفتۀ آینده پخش می‌شود این ظن را تقویت می‌کند که در حال رایزنی برای رفع شایبه‌ها هستند

از «روح کامرانی» سریال احضار چه خبر؟!

سریال «احضار» یک‌شنبه شب نیز همانند شنبه شب پخش نشد و مانند چند سریال دیگر در سال‌های اخیر نیمه‌کاره مانده و بخش پایانی پخش نشده است.

دلیل توقف سریال احضار از زبان علیرضا افخمی کارگردان

 علیرضا افخمی کارگردان «احضار» در حالی دلیل اصلی را ابتلای برخی عوامل و بازیگران به «کرونا» ذکر کرده که یکی از آنان – آدرینا صادقی بازیگر نقش مائده – به تازگی در ویژه برنامۀ «چشم روشنی» حاضر شده بود.

پایان بندی به لحاظ انطباق با مبانی اعتقادی و دینی؟

 به همین خاطر می‌توان این احتمال را هم به میان آورد که شاید در پایان‌بندی و به لحاظ انطباق با مبانی اعتقادی و دینی مشکلی پیش آمده باشد خاصه این که سریال را در قالب ژانر «معرفتی» تعریف کرده اند تا در ژانر وحشت قرار نگیرد!

بیشتر بدانید : سریال "احضار" +14 شد! آیا احضار ترسناک است؟ + تصاویر

فیلم دنبال آن است که بگوید آنچه «روح کامرانی» تصور می‌شده در واقع «شیطان» است که در چهرۀ او ظاهر شده و در خود فیلم هم البته توضیح داده می‌شود که مطابق آیۀ قرآن در سورۀ «انفال» شیطان گاهی به صورت جسم/انسان هم ظاهر می‌شود. ( نام اولیه سریال هم دعوت نحس بوده است)

اگرچه مشخص نیست ظاهر موجه «کامرانی» که در قالب شیطان درآمده مشکل‌ساز شده یا اصل موضوع محل مناقشه است. هر چند که علیرضا افخمی پیش‌تر نیز سریال‌های ماورایی ساخته و با حساسیت‌ها کاملاً آشناست. (اغما و او یک فرشته بود).

با این حال همین که کارگردان سریال گفته قسمت یا قسمت‌های پایانی هفتۀ آینده پخش می‌شود این ظن را تقویت می‌کند که در حال رایزنی برای رفع هر گونه شایبه هستند چون اگر بحث کرونای بازیگران (آرش مجیدی و آدرینا صادقی) بود به دو هفته استراحت نیاز دارند نه یک هفته.

تهیه کنندۀ سریال هم صاحب نفوذ و از مدیران سابق سیماست و شاید می‌خواهد از انطباق کامل با آموزه‌های دینی دربارۀ روح و شیطان مطمئن شود هر چند که حجم منابع دینی دربارۀ مقولۀ روح فراوان نیست.

بیشتر بدانید : اگر می خواستیم "احضار" را ترسناک بسازیم، بزرگترها هم قالب تهی می کردند!

آیه مربوط به ظاهر شدن شیطان در قالب انسان

 در فیلم البته از زبان داییِ سوژۀ اصلی که فرد دانای داستان است به آیۀ 48 سورۀ انفال قرآن کریم استناد می‌شود که «ممکن است شیطان در قالب انسان ظاهر شود». ( شیطان در جنگ بدر، با قیافۀ سراقة بن مالک -از سرشناسان قبیلۀ بنی‌كنانه - درآمد و مشركان را تشویق و ترغیب می‌كرد و به آنان وعدۀ همراهی و پیروزی می‌داد، امّا تا حضور فرشتگان را دید پا به فرار گذاشت. پس از شكست كفّار، در مكّه به سراقه می‌گفتند: تو سبب شكست ما شدی. وقتی قسم خورد و ثابت کرد از مكّه بیرون نیامده معلوم شد شیطان در قیافۀ "سراقه" به آنان وعدۀ پیروزی داده بود).

روح کامرانی در سریال احضار
روح کامرانی در سریال احضار

باید منتظر ماند و دید علیرضا افخمی داستان را چگونه به پایان می‌رساند و آیا وقفه به خاطر ابتلا به کرونا بوده یا می خواهند پایان داستان را با آموزه های دینی کاملا منطبق کنند و یک هفته فرصت خواسته‌اند.

البته با فرض صحت ادعای ابتلا به کرونا  جای این پرسش هم باقی است که مگر اعلام نشده بود 30 قسمت خواهد بود؟ آیا 5 قسمت باقی مانده در قالب یک قسمت پخش می‌شود؟ 

بیشتر بدانید : احضار روح یا شوهر پیدا کردن؟ محوریت داستان سریال احضار چیست؟! + عکس

بیشتر بدانید : دروغ گویی بزرگ در صدا و سیما! تغییر چهره زهره سریال احضار + تصاویر

بیشتر بدانید : تازه ترین اخبار از سریال احضار / ادامه فیلمبرداری در کامرانیه

بیشتر بدانید : احضار، از خندیدن به صحنه های +14 تا بازیگران نوظهور + عکس

بیشتر بدانید : درخواست عجیب مردم از بازیگر "احضار" + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com/