چرا خاتون نیامد؟! بی احترامی به مخاطب بدون عذرخواهی
 شنیده‌ها حاکی از این است که دلیل این توقف، اختلاف نظر نماوا و دست‌اندرکاران سریال بر سر شیوه ارایه مجموعه به پلتفرم است

آیا این اسمش بی احترامی به مخاطب نیست؟

 بر اساس اطلاع رسانی پلتفرم نماوا قرار بود که پخش ادامه سریال خاتون از 6 دی ماه ادامه پیدا کند اما هنوز از سریال خاتون هیچ خبری نیست و هیچ توضیحی هم در کار نیست!

بیشتر بدانید : چرا سریال خاتون نیمه کاره رها شد؟ + آخرین اخبار

پخش سریال خاتون از 18 مرداد ماه شروع شد و بعد از هشت قسمت ادامه آن متوقف شد، بعد اعلام شد قرار است سریال در 2 نیم فصل ارائه شود و در آبان ماه علی اسدزاده ـ تهیه‌کننده سریال «خاتون» ـ درباره وقفه پیش آمده بین پخش دو نیم‌فصل گفت: «در روند فیلمبرداری قسمت‌های تهران سریال «خاتون»، به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور، با وجود واکسیناسیون گروه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه ابتلای بسیاری از بازیگران و عوامل به کرونا به صورت پی‌درپی، روند تولید را دچار وقفه کرد و گروه سازنده علی‌رغم میل‌شان ناچار به تقسیم پخش این سریال در دو نیم‌فصل شدند.

ابتلای اشکان خطیبی، مهران غفوریان، بابک حمیدیان و مهران مدیری به صورت متناوب به بیماری کرونا و از طرفی وابستگی نقش آن‌ها به یکدیگر از قسمت هشتم باعث شد که تا بهبودی این بازیگرها، فیلمبرداری سریال روی سکانس‌های دیگر پیش برود. حالا پس از بهبودی کامل مبتلایان، ما همگی را سلامت و سرحال در کنار خود داریم و در حال فیلمبرداری و آماده‌سازی ادامه سریال هستیم.

بابت تاخیر در پخش و وقفه ناخواسته‌ای که پیش آمده، از مخاطبان خود عذرخواهی می‌کنیم و خواهان درک شرایط هستیم. بدون‌شک در ادامه کار، گروه سازنده تمام تلاش خود را در ارائه سریالی با بهترین کیفیت برای شما عزیزان خواهد کرد».

بیشتر بدانید : چرا پخش سریال خاتون متوقف شد؟ توقیف یا جذب مخاطب؟

بعد از این اعلام شد که نیم فصل دوم سریال از 6 دی پخش آن ادامه خواهد داشت و در روزهای آخر آذر ماه پیامک‌های تبلیغاتی خود نماوا تاکید بر ادامه سریال از 6 دی داشتند.

بر اساس آخرین پست صفحه رسمی اینستاگرام سریال «خاتون» که در روز پنجشنبه ۲ دی ماه منتشر شده، قسمت جدید این مجموعه مطابق زمان‌بندی قرار بود دوشنبه ۶ دی ماه منتشر شود. ولی امروز که 8 دی ماه است هنوز قسمت نهم خاتون پخش نشده و هیچ کس نه از سازندگان سریال و نه از نماوا هیچ توضیحی نداده‌اند!

در توئیتر کاربران به این رویه تاخیر در پخش نیم فصل دوم و توضیح ندادن نماوا اعتراض کرده و کاربری نوشته است: «‏قسمت جدید سریال ‎خاتون قرار بود ۶ دی منتشر شود، اما این زمان گذشت و خبری نشد. این که ‎نماوا و دست‌اندرکاران سریال به خود زحمت نمی‌دهند در این باره توضیح بدهند و عذرخواهی کنند، بی‌احترامی آشکار به مخاطب است.»

یا کاربری دیگر مقایسه جالبی انجام داده و نوشته : «‏یکی از فرق های استریم های خارجی با داخلی احترام به مشتریه. در صورتیکه ‎سریال ‎خاتون توسط ‎نماوا از چند ماه پیش اعلام شده بود امروز پخش میشه . نه تنها نشد بلکه به احترام به مشتری اعلام نشد که دلیل چی بوده و عذرخواهی انجام بشه . فقط مهم گرفتن هزینه های گزاف بابت اشتراکه.»

قابل ذکر است که در زمان پخش نیم فصل اول هم به دلیل اربعین یک هفته پخش سریال را به عقب انداختند که همان موقع هم مخاطبان به این روند اعتراض داشتند و گفتند چرا یک هفته می توانستند با یک روز تاخیر این کار را انجام دهند. و برخی پرسیده بودند آیا به دلیل این تاخیر یک هفته‌ای شارژ ماهیانه نماوا را هم یک هفته تمدید خواهندکرد؟ کاربری در توئیتر نوشته بود: «نماوا دیگه شورش رو درآورده. ‏اون از اجبار برای دیدن تبلیغ اول برنامه‌هاش در حالیکه داریم پول اشتراک میدیم، این هم از یه هفته عقب انداختن پخش سریال به بهانه اربعین. ‏اشتراک‌هارو هم یه هفته تمدید می‌کنین؟»

بگذریم از اینکه اصلا قرار نبود که این سریال به شکل 2 نیم فصل ارائه شود! البته خبرگزاری صبا در این مورد نوشته است:
«پس از پایان نیم‌فصل اول سریال «خاتون»، در حالی که بر اساس اطلاع‌رسانی رسمی نماوا، ابتلای بازیگران سریال به کرونا، علت توقف پخش این مجموعه بود، اما شنیده‌ها حاکی از این است که دلیل این توقف، اختلاف نظر نماوا و دست‌اندرکاران سریال بر سر شیوه ارایه مجموعه به پلتفرم بوده است. به علت این که یک بار سریال دیر به پخش رسید، نماوا از دست‌اندرکاران «خاتون» خواست به جای تحویل هفتگی و تک‌قسمتی سریال به پلتفرم، چند قسمت را به طور کامل ارایه کنند و به همین دلیل مدت زمانی که برای آماده کردن قسمت‌های باقی‌مانده لازم بود به عنوان فاصله بین دو فصل در نظر گرفته شد، اما با این حال همچنان نماوا به وعده خود عمل نکرده و باز هم خاتون در تاریخ مقرر پخش نشد!»

بیشتر بدانید : سریال خاتون، خلاصه داستان و بازیگران + تصاویر

طبیعتا با توجه به شرایط امروز جامعه، خطر کرونا، تنگنای اقتصادی و ... یکی از دلایل استقبال مخاطبان از سریال‌های پلتفرم‌های داخلی است ولی وقتی یه ساده‌ترین حقوق مخاطب هیچ توجهی صورت نمی‌گیرد مخاطب هم اشتراک ماهیانه‌اش را تمدید نخواهد کرد و یا از مجاری دانلود غیر قانونی به سریال مورد نظرش دسترسی پیدا خواهد کرد.

احترام به مخاطب مهمترین رکن این اتفاق است و مطمئنا پلتفرم‌های بد قول در مقابل پلتفرم‌های وقت شناس و پاسخگو به مخاطب عرصه را خواهند باخت.

 

بیشتر بدانید : عاطفه رضوی با گریمی حیرت انگیز در سریال خاتون + تصاویر

بیشتر بدانید : همه چیز درباره شخصیت اصلی سریال "خاتون" در تاریخ ایران + تصاویر

بیشتر بدانید : سریال خاتون از مصدومیت اشکان خطیبی تا تنهایی شیرزاد + عکس های پشت صحنه

بیشتر بدانید : سریال خاتون، وقتی کلیشه ها کافی نیستند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com