سریال های تلویزیون در رمضان 1401 + عکس
 تاکنون پخش سه سریال از شبکه‌های سیما، در رمضان ۱۴۰۱ قطعی شده است

کدام سریال‌ ها در رمضان ۱۴۰۱ پخش می‌ شوند؟

رسانه ملی همچون سال‌های گذشته ساخت سریال‌های مناسبتی را برای ماه رمضان ۱۴۰۱ تدارک دیده است. 

آغازین روز ماه رمضان در سال ۱۴۰۱ مصادف با روز یکشنبه ۱۴ فروردین است و شبکه‌های مختلف تلویزیونی بعد از اتمام سریال‌های نوروزی، بلافاصله اقدام به پخش مجموعه‌های ماه رمضان خواهند کرد.

در ادامه این گزارش، با سریال‌های ماه رمضان ۱۴۰۱ آشنا می شوید؛ البته سریال‌های شبکه یک و شبکه دو سیما هنوز قطعی نشده‌اند؛ اما طبق اخبار منتشر شده پیش از این به احتمال زیاد در رمضان سال آینده پخش می شوند. 

 سریال «خوشنام»

سریال «خوشنام» گزینه‌ اصلی پخش رمضانی شبکه یک سیماست. این سریال به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی  است و توسط محسن کیایی طرح و فیلمنامه ابتدایی‌اش نوشته شد.

در خلاصه داستان این سریال می‌خوانیم: «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو»

بیشتر بدانید : حمید لولایی و هومن حاجی عبداللهی در طنز خوشنام + عکس

سریال تلویزیونی خوشنام
سریال تلویزیونی خوشنام

برخی بازیگران سریال تلویزیونی خوشنام عبارتند از: حمید لولایی، هومن حاجی عبداللهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده و امیر غفارمنش. 

بیشتر بدانید : گریم هومن حاجی عبداللهی با سر و روی خونین + عکس

بیشتر بدانید : عکس های دیدنی از سریال جدید طنز تلویزیون

سریال «از سرنوشت»

مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان، هم از جمله سریال‌هایی است که در این سال‌ها توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند. قرار است فصل چهارم این سریال به زودی روی آنتن برود و یکی از گزینه های پیشنهادی پخش آن رمضان ۱۴۰۱ است. 

az-sarnevesht.jpg
سریال از سرنوشت

حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست و مجید واشقانی برخی بازیگران این سریال هستند. عمده‌ مسئله‌ای که در این فصل از سریال دنبال می‌شود، موانع تولید داخلی بر سر راه جوانان است.

سریال «نجلا»

مجموعه ملودرام «نجلا 2» به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه از ابتدای فروردین ۱۴۰۱⁩ پخش خواهد شد. فصل دوم مجموعه ۴۰ قسمتی «نجلا» از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ تا پایان ماه رمضان روی آنتن قرار می‌گیرد.

سریال نجلا در ماه رمضان 1400
سریال نجلا در ماه رمضان 1401

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از ابتدای تابستان ۱۴۰۰ آغاز شده و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهر‌های کشور عراق مانند کربلا تولید شده است.

سریال «مسافران شهر»

سریال «مسافران شهر» که در ماه رمضان ۱۴۰۱ از شبکه پنج می‌شود، مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد و بازیگرانی همچون شهرام قائدی، ویدا جوان، حبیب دهقان نسب، آشا محرابی و شهرزاد کمال زاده در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این سریال تلویزیونی به تهیه کنندگی پرویز امیری و کارگردانی سیروس حسن پور، پیشتر با عنوان «ساعت یازده» شناخته می شد. داستان‌های «مسافران شهر» که در قالبی مبتنی بر فلاش بک روایت می‌شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌خورد.

سریال تلویزیونی مسافران شهر
سریال تلویزیونی مسافران شهر

این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه‌هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می‌کند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir