معرفی شخصیت های اصلی سریال "خاندان اژدها" + عکس
 اپیزود اول فصل اول سریال خاندان اژدها همانطور که انتظار می رفت همانند اولین اپیزود سریال بازی تاج و تخت بیشتر به معرفی شخصیت ها می پرداخت

تارگرین ها، هایتاورها و ولاریون ها در "خاندان اژدها"

طرفداران سریال Game of Thrones بالاخره بعد از نزدیک به ۳ سال دوری از دنیای بازی تاج و تخت توانستند بار دیگر جلوه ای جدید از این دنیای زیبا را در قالب سریال The House of Dragon یا همان خاندان اژدها ببینند، پس از آنکه شب گذشته اپیزود اول از فصل اول سریال خاندان اژدها بالاخره منتشر شد. این سریال اسپین آفی ۱۰ قسمتی که داستان آن حدود ۲۰۰ سال پیش از اتفاقات داستان بازی تاج و تخت رخ می دهد، به صورت هفتگی منتشر شده و باید تا یکشنبه آینده منتظر باشیم تا اپیزود دوم آن را ببینیم. سریال The House of Dragon توسط جرج آر آر مارتین و رایان کوندال ساخته شده و داستان آن از بخشی از رمان آتش و خون (Fire & Blood) نوشته مارتین در سال ۲۰۱۸ گرفته شده است.

بیشتر بدانید : جدیدترین تصاویر و اخبار از سریال House of the Dragon پیش درآمد بازی تاج و تخت

اپیزود اول فصل اول سریال خاندان اژدها همانطور که انتظار می رفت همانند اولین اپیزود سریال بازی تاج و تخت بیشتر به معرفی شخصیت ها می پرداخت و باز هم مطابق انتظار با تماشای آن دچار کمی سردرگمی و گیج شدگی خواهید شد زیرا شخصیت ها، اسامی و نسبت های خانوادگی متعددی در آن مطرح می شود. اپیزود اول شاهد اتفاقات زیادی نبود و بیشتر مخاطب را با حال و هوای داستان آشنا کرده و در عمل شما را برای اتفاقات اصلی اپیزودهای آینده آماده می کند. این سریال به طور عمده روی خاندان تارگرین تمرکز دارد که حاکمان سابق هفت قلمرو وستروس بوده اند. همانطور که طرفداران سریال می دانند، خاندان تارگرین نقش مهمی در اتفاقات و روایت سریال بازی تاج و تخت داشتند و شخصیت های دنریس تارگرین با بازی امیلیا کلارک و ایگان تارگرین یا همان جان اسنو با بازی کیت هرینگتون از نوادگان این خاندان بودند.

پایان این خاندان زمانی رقم خورد که رابرت برثیون در شورشی توانست ریگار تارگرین، برادر دنریس را کشته و جیمی لنیستر نیز پدر او، ایریس تارگرین دوم ملقب به پادشاه دیوانه را که پادشاه بود از دم تیغ گذراند. سریال خاندان اژدها در مورد گذشته آشفته خاندان تارگرین است، جایی که درگیری تلخی بین خاندان برای جانشینی پادشاه رخ می دهد، درگیری که شدیدتر شده و در نهایت به جنگ داخلی ویرانگری منجر می شود. اما همانطور که گفته شد، داشتن اطلاعاتی در مورد شخصیت ها، خاندان ها و روابط آن ها کمک بزرگی به شما می کند که با شروع انتشار سریال خاندان اژدها بتوانید با راحتی بیشتری با شخصیت ها آشنا شده و جزییات آن را درک کنید. بدین منظور قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با شخصیت های اصلی سریال خاندان اژدها بیشتر آشنا کنیم. لازم به ذکر است که در همان اپیزود اول فصل اول سریال خاندان اژدها، شاهد اتفاقات و جزییاتی بودیم که با روایت های کتاب مارتین و توصیفاتی که تا پیش از انتشار سریال از داستان و شخصیت ها و روایت شده بود کمی تفاوت داشت.

ویسریس تارگرین اول در سریال خاندان اژدها

ویسریس تارگرین اول نوه شاه جاهاریس تارگرین اول و پادشاه کنونی وستروس است که روی آیرون ثرون نشسته است. اما او دارد پیر می شود و مرگ در کمین او نشسته است. بدین ترتیب درگیری برای تعیین جانشین او بزودی شروع خواهد شد، چیزی که در اپیزود اول سریال خاندان اژدها نیز کاملاً مشهود بود. در حالی که ویسریس هیچ فرزند پسری ندارد، دختر نوجوانش رینیرا، را به عنوان وارث خود اعلام می کند، در حالی که پیش از این، همه و خود او نیز دیمون، برادر کوچکترش، را محتمل ترین گزینه برای پادشاهی وستروس بعد از مرگ او می دانستند.

ویسریس تارگرین اول
ویسریس تارگرین اول

شخصیت ویسریس تارگرین اول یک شخصیت مهربان و نسبتاً خوب است که علاقه ای به درگیری و جنگ ندارد. اما او تنها می خواهد صلحی که پدربزرگش به مدت ۶۰ سال زمامداری اش در کشور ایجاد کرده بود را حفظ کند و به همین خاطر نمی توان او را پادشاهی قدرتمند دانست. البته کاملاً مشخص است که او در جلوگیری از درگیری خاندان ها و مشاورانش کار سختی داشته و همواره سعی دارد از درگیری و تنش بین آن ها جلوگیری کند، به هر قیمتی.

رینیرا تارگرین در سریال خاندان اژدها

رینیرا تارگرین با بازی اِما دو آکری در دوران بلوغ و میلی آلکوک در دوران نوجوانی، دختر ویسریس و وارث تاج و تخت اوست، زیرا هیچ برادری ندارد که جانشین پدر شود. انتخاب دخترش به عنوان جانشین و ملکه آینده وستروس، بسیار جنجال برانگیز می شود زیرا تا پیش از این سابقه نداشته که زنی در وستروس به قدرت برسد و خود ویسریس نیز بر اساس همین قانون به پادشاهی رسیده است.

رینیرا تارگرین
رینیرا تارگرین

رینیرا زنی است که مجبور می شود تا ارزش و قدرت خود را در دنیایی مردانه به نمایش یگذارد و بار سنگینی روی دوش خود حمل می کند. اگر چه او با دیمون بر سر رسیدن به تاج و تخت درگیری دارد اما در اپیزود اول مشخص بود که احترام خاصی برای عمویش قائل است و این بدان معناست که رابطه این دو در ادامه داستان بسیار پیچیده و عجیب خواهد شد.

دیمون تارگرین در سریال خاندان اژدها

دیمون تارگرین درست در نقطه مقابل برادر بزرگترش، ویسریس، قرار دارد. او مردی شرور، بیرحم، خشن و بسیار باهوش است و هیچ دلیلی برای ملاحظه و سیاست بازی نمی بیند. اگر چه رابطه نسبتاً نزدیکی بین دو برادر وجود دارد اما شخصیت های کاملاً متفاوتی هستند. دیمون یک فرد بی قاعده، بی بندوبار، خشن و شورشی مآب است در حالی که ویسریس پادشاهی بی آزار بوده و برایش بسیار مهم است که دیگران در موردش چه فکر می کنند. دیمون جانشینی برادر را حق خود دانسته و می خواهد بعد از رسیدن به قدرت تغییرات زیادی در ساختار حکومتی ایجاد کند و با اکثر مشاوران و شورای بزرگ وستروس مشکل دارد، هر چند این مشکل کاملاً دو جانبه بوده و تنها حمایت های ویسریس است که تاکنون دیمون را در امان نگه داشته است.

دیمون تارگرین
دیمون تارگرین

دیمون بزرگ ترین جنگجوی عصر است و از آنجایی که تاج و تخت را قانوناً حق خود می داند، ابایی از درگیری با هیچ کسی برای رسیدن به قدرت ندارد، حتی اگر این رقیب کسی جز خواهرزاده و برادرزاده اش رینیرا نباشد. او یک شمشیر فولادی بزرگ دارد و بر یک اژدهای سرخ غول پیکر سوار می شود. در اپیزود اول سریال خاندان اژدها او ریاست نیروهای پلیس پایتخت را بر عهده دارد.

آلیسنت هایتاور در سریال خاندان اژدها

اولین همسر ویسریس با نام اما آرین، در هنگام بدنیا آوردن یکی از فرزندانش می میرد و در ادامه ویسریس با زنی به نام آلیسنت هایتاور ازدواج می کند که نقش او را در بزرگسالی الیویا کوک و در دوران نوجوانی امیلی کری بازی می کند. او رابطه نزدیکی با همسر سابق ویسریس و دخترش داشته است. پدر او، اوتو هایتاور، دست راست پادشاه است.

آلیسنت هایتاور
آلیسنت هایتاور

زمانی که ویسرس همسر اول خود را از دست می دهد، آلیسنت هنوز یک نوجوان است و در سن ۱۸ سالگی با ویسریس ازدواج می کند اگر چه شایعاتی در مورد رابطه او با دیمون تارگرین نیز وجود دارد. او و ویسریس صاحب چند فرزند پسر می شوند و این تولدها پس از آن رخ می دهد که ویسریس دخترش رینیرا را به عنوان جانشین خود انتخاب می کند. علیرغم رابطه خوب بین آلیسنت و رینیرا قبل از ازدواج با ویسریس، بعد از ازدواج و بدنیا آمدن فرزندان پسر، گفته می شود که رابطه این دو بر سر جانشینی به تیرگی می گراید، اگر چه هنوز مشخص نیست که اتفاقات سریال تا چه اندازه بر اساس روایت های کتاب آتش و خون و آنچه قبلاً گفته می شد پیش می رود. علاوه بر رابطه پیچیده بین رینیرا و آلیسنت، این دو شخصیت ها و علایق بسیار متفاوتی دارند که در اپیزود اول نیز کاملاً مشخص بود.

اوتو هایتاور در سریال خاندان اژدها

اوتو هایتاور، پدر آلیسنت و پدر زن پادشاه است که نقش مشاور و دست راست او را نیز دارد و از همان ابتدا مشخص است که نقشه های خاص خود را در سر دارد، هر چند دستکم در ظاهر مشاوری خیرخواه و وفادار به شاه ویسریس به نظر می رسد.

اوتو هایتاور
اوتو هایتاور

اوتو قدرت قابل توجهی دارد و می توان او را لیتل فینگر دوران خود نام نهاد اگر چه در اپیزود اول چیز زیادی در مورد او فاش نشد. با این وجود او مخالف سرسخت دیمون تارگرین، رفتارهای او و ایده جانشینی اوست. در مورد شخصیت اوتو هایتاور گفته شده است که وی شخصیتی جاه طلب بوده و یکی از شخصیت های اصلی و تاثیرگذار در داستان های ادامه فصل اول سریال خاندان اژدها خواهد بود.

کورلیس ولاریون در سریال خاندان اژدها

لُرد کورلیس ولاریون بزرگ خاندان ولاریون و یکی از نزدیک ترین متحدان خاندان تارگرین است که از او و خاندانش به عنوان ثروتمندترین فرد و خاندان در وستروس یاد می شود و رابطه خوب و دوستانه ای با شاه ویسریس دارد. او ناخدای یک کشتی بوده و ماهرترین دریانورد در تاریخ هفت قلمرو وستروس به شمار می آید زیرا یک سری سفرهای ماجراجویانه مشهور به سرزمین های دوردست داشته که از آن ها با نام هفت سفر دریایی یاد می شود.

کورلیس ولاریون
کورلیس ولاریون

او که لقب «مار دریایی» را یدک می کشد با یکی از عموزاده های پادشاه به نام رینیس ولاریون ازدواج کرده است که رقیب اصلی شاه ویسریس برای جانشینی جاهاریس نیز بوده و تنها به خاطر زن بودن نتوانست بر آیرون ثرون بنشیند. از آنچه در اپیزود اول فصل اول سریال خاندان اژدها دیدیم، کورلیس ولاریون شخصیتی متفکر و باهوش است و بیشتر بر امور نظامی تمرکز دارد. به نحوی می توان او را وزیر جنگ یا دستکم فرمانده نیروهای دریایی تارگرین ها دانست که بر فعالیت های دریایی دشمنان وستروس از لحاظ نظامی نظارت دارد.

رینیس ولاریون در سریال خاندان اژدها

رینیس ولاریون همسر لُرد کورلیس ولاریون است و گذشته پیچیده ای دارد. همانطور که گفته شد، قبل از رسیدن ویسریس به پادشاهی، یکی از ۱۸ نفر اولیه و دو نفر نهایی بوده که تلاش کردند جانشین پدربزرگشان، شاه جاهاریس، شوند. او در نهایت قائله را به پسرعموی کوچکترش باخت و تنها جنسیتش مانع رسیدنش به تاج و تخت وستروس شد.

رینیس ولاریون
رینیس ولاریون

به همین خاطر است که از او با عنوان «ملکه ای که هرگز نبود» یاد می شود و در اپیزود اول نیز بارها به این لقب اشاره شد. او یک سیاستمدار زیرک توصیف شده که وفاداری زیادی به شوهر افسانه ایش دارد و ماحصل ازدواج آن ها دختری به نام لینا و پسری به نام لینور است که در اپیزود اول زیاد به آن ها پرداخته نشد. رینیس زمانی که تنها ۱۶ سال داشت با کورلیس ازدواج کرده و سوار بر یک اژدها به مراسم عروسی اش رفت.

میساریا در سریال خاندان اژدها

میساریا یکی از معدود شخصیت های سریال خاندان اژدها است که از جایی غیر از وستروس به این منطقه آمده است. او از جایی موسوم به «شهرهای آزاد» به وستروس مهاجرت کرده و قبلاً برده بوده است.

میساریا
میساریا

او معشوقه کنونی دیمون تارگرین است و زنی باهوش به نظر می رسد که سعی دارد دیمون را تحت نفوذ داشته باشد. او در ابتدا به عنوان یک برده جنسی به استخدام دیمون در می آید اما رفته رفته اعتماد برادر پادشاه را به خود جلب کرده و به مورد اعتمادترین و شاید تنها ملازم دیمون تبدیل می شود.

کریستون کول در سریال خاندان اژدها

سِر کریستون کول که رییس گارد پادشاهی را بر عهده دارد یکی از مشهورترین جنگجویان وستروس است که ظاهراً رابطه خوبی با دیمون تارگرین ندارد. او به وضوح علاقه خاصی به پرنسس رینیرا دارد و این موضوع در اپیزود اول کاملاً مشخص بود که می تواند در ادامه داستان شرایط را پیچیده کند.

کریستون کول
کریستون کول

اگر چه کریستون کول از مشهورترین جنگجویان وستروس و رییس گارد حفاظت از پادشاه است اما غیر از این قدرت و اعتباری در وستروس ندارد، هر چند ظاهراَ رویای رسیدن به پادشاهی از طریق ازدواج با رینیرا را در سر می پروراند.

 

بیشتر بدانید : خانه اژدها House of the Dragon: معرفی بازیگران جدید و تغییرات هیجان انگیز در سریال + عکس

بیشتر بدانید : اولین تصویر از اژدهای پیش درآمد سریال بازی تاج و تخت منتشر شد

بیشتر بدانید : اولین تصاویر پیش درآمد "بازی تاج و تخت" + اعلام زمان پخش

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com