از عشق ممنوع تا روزگارانی در چوکوروا: پرحاشیه ترین سریال های ترکی در ایران
 به دلیل فرهنگ سنتی­ که هنوز در ترکیه باپرجاست، اکثر سریال ­‌های تلوزیونی این کشور تحت الشعاع خانواده‌ های پرجمعیتی می­‌ چرخد که معمولا سرشناس و ثروتمند هستند

خانواده‌ های پرحاشیه ترکیه که به خانه ایرانی‌ ها آمدند 

به دلیل فرهنگ سنتی­ که هنوز در ترکیه باپرجاست، اکثر سریال­‌های تلویزیونی این کشور تحت الشعاع خانواده‌های پرجمعیتی می­‌چرخد که معمولا سرشناس و ثروتمند هستند. داستان این گروه از سریال‌­ها، با این خانواده­‌های سرشناس که ظاهری زیبا و و زندگی ایده‌­آل دارند آغاز می­‌شود و به مرور زمان در محور حاشیه‌­ها و مشکلات مختلف آن­ها ادامه پیدا می­‌کند تا به سمت و چهره­‌ی تاریک این خانواده‌­ها برسد.

بیشتر بدانید : با 20 سریال جذاب و پربیننده ترکیه ای آشنا شوید

تصویرسازی این سریال‌­ها از سبک زندگی مردم ترکیه کمی از واقعیت دور است اما همچنان سریال­‌هایی که داستان این خانواده‌­های ثروتمند و پر زرق و برق را روایت می­‌کنند، بین مخاطبان سریال‌­های ترکیه‌­ای، مخصوصا مخاطبان ایرانی، طرفدار بیشتری دارند. اگر شما هم از طرفداران این سریال‌­ها هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از این سریال­ها و روایت داستان پرحاشیه­‌ترین خانواده­‌های سریال‌های ترکیه­‌ای بپردازیم.

بیشتر بدانید : قصرها و خانه هایی که سریال های ترکی در آن ها ساخته شدند + عکس

خانواده ایلگاز و تاشکیران /عمر گل لاله

سریال عمر گل لاله از پرمخاطب­ترین سریال­‌های خانوادگی بود که بین مخاطبان ایرانی با استقبال زیادی مواجه شد. داستان گره خوردن سرنوشت دو خانواده ثروتمند و سرشناس اما با فرهنگ‌­های متفاوت، محوریت اصلی این سریال را تشکیل می‌­داد. آشنا شدن لاله(با بازی امینا صندل) دختر خانواده‌­ی تاشکیران با پسر بزرگ خانواده ایلگاز یعنی چنار(با بازی تولگاهان ساییشمان) اولین قدم در تغییر سرنوشت این دو خانواده بود. خانواده تشکیران، از تاجران سرشناس استانبول، با فوت پدر خانواده دچار بحران­‌های جدیدی از جمله ورشکستگی می‌­شوند که آشنایی لاله و چنار هم یکی دیگر از این بحران‌­هاست. با اینکه ازدواج لاله و چناز برای خانواده تاشکیران که با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند پرسود است اما نمی­‌توان از مشکلات اساسی بین این دو خانواده چشم پوشی کرد.

سریال ترکی عمر گل لاله
سریال ترکی عمر گل لاله

در مقابل فرهنگ امروزی و تا حدودی بی بند و بار خانواده تاشکیران، خانواده‌ه­ای سنتی یعنی خانواده ایلگاز قرار می­گیرد که جدیدا از شهر قیصریه به استانبول نقل مکان کرده­‌اند. خانواده سنتی چنار یعنی مادر و عمویش تمام تلاش خود را برای اقتدار سنت‌­های قدیمی و آداب رسوم مخصوص خانواده­‌ی خود می­‌کنند برای همین ازدواج چنار که وارث خانواه است با دختری از فرهنگ متفاوت برایشان سخت است. با وجود تفاوت­‌های زیاد فرهنگی بین دو خانواده و اختلافات بزرگ آن­ها، داستان عشق چنار و لاله  مورد استقبال خانواده دو طرف قرار نمی­گیرد اما با وجود تمام این مخالفت‌­ها، آن­ها باهم ازدواج می‌کنند. اما این پایان خوشِ مورد انتظار مخاطبان داستان نیست بلکه تازه شروعی برای یکه داستان پرپیچ و خم با روابطی نامتعارف است که بعد از چندین قسمت عشق لاله و چنار را در ذهن مخاطیبان از بین می­‌برد و داستانی جدید را آغاز می­‌کند.

خانواده یامان/روزگارانی در چوکوروا

امکان ندارد از مخاطبان سریال­‌های ترکیه‌­ای باشید و اسم خانواده مشهور سریال روزگارانی در چوکوروا برایتان آشنا نباشد. خانواده یامان­‌ها که از بزرگ‌زادگان منطقه­‌ی چوکوروا هستند، شهرت و قدرت عجیبی در چوکوروا دارن که این شهرت اکثرا برایشان دردسر ساز است. این منطقه کوچک که با نظام خان و خان­زاده در دهه­‌ی هفتاد میلادی اداره می‌­شود، همواره با چالش­‌های جدیدی رو به روست که خانواده­ی یامان­ معمولا برا این چالش­‌ها را به دوش می­‌کشند. با ازدواج دمیر یامان(با بازی مورات اونالمیش) وارث خانواده یامان و یکی از خان­های چوکوروا و زلیخیا (با بازی هلال آلتینبیلک) دختری از طبقه پایین جامعه، اولین حاشیه‌های زندگی یامان‌­ها در منطقه شروع به پخش شدن می­‌شوند.

سریال ترکی روزگارانی در چوکوروا
سریال ترکی روزگارانی در چوکوروا

به تدریج پای گذشته­‌ی تلخ زلیخا به زندگی مشترکش با دمیر و خانواده­‌ی سنتی­اش باز می­‌شود و هر روز شایعات عشق قدیمی او بین مردم چوکوروا دهان به دهان می‌چرخد. این شایعات برای این خانواده قدرت طلب که دچار اختلاف‌­هایی درون خود هستند و همچنین دیگر خانواده­‌های سرشناس چوکوروا که منتظر فرصتی برای برچیدن قدرت یامان‌­ها هستند بسیار گران تمام می‌شود داستان پرپیچ و خم سریال را رقم می­‌زند.

 

خانواده ضیاگیل و یوره اوغلو /عشق ممنوع

بدون شک خانواده ضیاگیل از پرحاشیه­‌ترین و پرجنجال­‌ترین خانواده­‌های سریال‌­های ترکیه هستند. سریال عشق ممنوع معرف خانواده‌­ی پر جمعیت عدنان ضیاگیل( با بازی سلجوق یونتم) یکی از ثروتمند­ترین اشخاص ترکیه است که همراه دو فرزندش در خانه‌­ای بزرگ زندگی می­‌کند. علاوه بر فرزندان عدنان ضیاگیل کارکنان خانه‌­ی او نیز جزوی از خانواده‌ی بزرگ او هستند که بعد از مرگ همسرش زندگی خوب و آرامی را در کنار هم تجربه می­‌کنند. اما این آرامش با آشنا شدن عدنان با دختر بزرگ خانواده یوره اوغلو از بین می­‌رود و خانه‌­ی پرجمعیت ضیاگیل را شلوغ­تر و پر سروصدا تر می­‌کند.

سریال ترکی عشق ممنوع
سریال ترکی عشق ممنوع

سمر(با بازی برن سات) دختر خانواده یوره اوغلو که اختلاف سنی زیادی با عدنان ضیاگیل دارد، به ازدواج خود با عدنان رضایت می­‌دهد تا بتواند زندگی خانواده ورشکسته­‌ی خود را نجات دهد غافل از اینکه خانواده ضیاگیل عضو دیگری هم دارد که قرار است زندگی به ظاهر پر از آرامش سمر و عدنان را با عشقی ممنوعه از بین ببرد. با بازگشت مهند(با بازی کیوانچ تاتلیتوغ) که به نوعی پسرخوانده­ و فامیل دور عدنان ضیاگیل است و عشق او به خانم خانه یعنی سمر حاشیه‌­ها و روابط عجیب این خانواده به اوج می‌­رسد و این خانواده را به یکی از پرحاشیه‌­ترین خانواده­‌های ترکیه تبدیل می­‌کند.

خانواده اگه­من/فضیلت خانم و دخترانش

خانواده اگه­من صاحب یکی از بزرگ­ترین هولدینگ­ها تجاری استانبول،خانواده­ای پر جمعیت در خانه­ای بزرگ هستند که ثروت و قدرتشان بین مردم استانبول مشهور است.شاید فکر کنید پول و قدرت هیچوقت آرامش را به دنبال ندارن اما خانواده اگه­من دقیقا برخلاف این تفکر در در آرامش کنار هم زندگی می­کنند.به هرحال  نمی‌توان تضمین کرد این آرامش برای آن­ها ماندگار خواهد بود.

سریال ترکی فضیلت خانم و دخترانش
سریال ترکی فضیلت خانم و دخترانش

در جایی آن طرف شهر در محله­ای فقیرنشین، فضیلت خانم(با بازی نازان کسال) همراه با دخترانش در حسرت داشتن زندگی اگه­من­ها زندگی می­‌کند. او برای داشتن ثروتی مانند ثروت آن­ها هر کاری انجام می­دهد حتی اگر این کار استفاده ابزاری از دخترانش باشد. دست سرنوشت زندگی فضیلت خانم و دخترانش را به خانواده­ی سرشناس اگه­من گره می‌­زند و آرامش همیشگی آن­ها را از بین می­‌برد. با از بین رفتن این آرامش و فاش شدن حقایقی از زندگی آن­ها را که دقیقا نقطه مقابل زندگی بی عیب و نقص اگه­من­هاست، سرنوشت فضیلت خانم و دخترانش هم به کلی تغییر می­‌کند.

­خانواده امیرخان و اصلان/عشق سیاه و سفید

سریال عشق سیاه و سفید را شاید بتوانیم یکی از پرطرفدارترین و البته متفاوت‌ترین عاشقانه‌های ترکیه بدانیم. زندگی آرام و شیرین آسلی(بازی بیرجه آکالای) با ورود اجباری او به خانواده‌ی فرهاد اصلان(ابراهیم چلیک‌کول) و خانه دایی او، نامیک امیرخان، از این رو به آن رو می‌شود. نامیک امیرخان جایگاه سیاسی و اجتماعی بالایی داشته و به واسطه همین جایگاه، ثروت زیادی هم دارد. نامیک امیرخان در این خانه در کنار دو خواهر و خواهرزاده‌هایش زندگی می‌کند و زندگی آن‌ها از همان ابتدا پر از حواشی است.

سریال ترکی عشق سیاه و سفید
سریال ترکی عشق سیاه و سفید

تا جایی که حتی نسبت اعضای خانواده با یکدیگر هم زیر سوال می‌رود و داستان‌های جالبی را هم رقم می‌زند. عشق فرهاد و آسلی در دل همین حواشی خانوادگی، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که آن‌ها برای آسایش خود، حتی مجبور به ترک این خانواده می‌شوند. هرچند که بعد از پایان حواشی، دوباره به همان خانه بازمی‌گردند، درحالیکه دیگر اثری از خانواده امیرخان در آن خانه نیست!

خانواده چاکا/سریال سه سکه

سریال سه سکه، نسبت به سریال‌های قبلی این لیست، جدیدتر است و شاید بسیاری از شما هنوز شروع به تماشای این سریال نکرده‌اید و یا شاید هم هنوز آن را به اتمام نرسانده‌اید. برخلاف دیگر خانواده‌های لیست، خانواده چاکا، چندان لوکس و ثروتمند نیستند.

سریال ترکی سه سکه
سریال ترکی سه سکه

خانواده‌ای با وضع مالی متوسط‌‌تری به حساب می‌آیند. این خانواده در محله‌ای به نام محله "کولی‌ها" زندگی می‌کنند و سبک زندگی متفاوتی دارند. این خانواده هم به نوبه خود مشکلات و حواشی دارند، اما در کنار هم شاد هستند تا زمانی که کارتال(اوراز کایگیلار اوغلو) دست به انتقام و گرفتن حق پدرش و کودکی خودش می‌افتد. عمه کارتال، نریمان، یکی از اعضای اصلی خانواده چاکا به حساب می‌آید که اتفاقا، بیشتر حواشی به واسطه او به‌وجود‌ می‌آیند.

 

بیشتر بدانید : سریال های ترکی، پرطرفدارترین مجوعه های تلویزیونی در جهان؟! + عکس

بیشتر بدانید : سریال ترکی فاطما Fatma یک جنایی پرطرفدار + خلاصه داستان و تصاویر

بیشتر بدانید : بهترین سریال های ترکی 2021 + تصاویر

بیشتر بدانید : 10 سریال معروف ترکیه ای: از فاطما گل تا حریم سلطان

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir