تهیه‌كننده «پیامك از دیار باقی» با بیان اینكه «محمدرضا شریفی‌نیا» در این سریال واقعا زنده به گور شد، گفت:‌ قبل از پخش برای این سریال تبلیغات كافی صورت نگرفت و گرنه...

شریفی‌نیا» در «پیامك از دیار باقی» واقعا زنده‌به‌گور شد 
تهیه‌كننده «پیامك از دیار باقی» با بیان اینكه «محمدرضا شریفی‌نیا» در این سریال واقعا زنده به گور شد، گفت:‌ قبل از پخش برای این سریال تبلیغات كافی صورت نگرفت و گرنه ما در جذب مخاطب ركورد بی‌سابقه‌ای می‌زدیم.  

سیدامیر سیدزاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: روی سریال «پیامك از دیار باقی» تبلیغ كافی صورت نگرفت و اگر مانور سیما روی این سریال بیشتر بود، سریال می‌توانست جای بیشتری میان مخاطبان خود باز كند و با اختلاف فاحشی با سایر سریال‌های نوروزی امسال، پیش می‌افتاد و ركورد بی‌سابقه‌ای را در پخش سریال‌های مناسبتی بعد از انقلاب برای خود ثبت می‌كرد.

 ماجرای زنده به گور شدن «محمدرضا شریفی‌نیا»

وی درباره بازی «محمدرضا شریفی‌نیا» در این سریال و تصویربرداری مربوط به بخش‌های قبرستان و گور نیز گفت: به نظر من شریفی‌نیا در دوران بازیگری خود سخت‌ترین نقش را در این سریال بازی كرده است به خاطر اینكه برای بدست آوردن آن واقعیت‌های لازم در ارتباط با زنده به گور شدن و حالت‌های مختلف او در قبر و اتفاقاتی كه بیرون از قبر می‌افتاد، ناچار شدیم شریفی‌نیا را بصورت واقعی در قبر بگذاریم و كار تصویربرداری را انجام دهیم.
وی تصریح كرد: برای بهتر انجام شدن این بخش، قبری تهیه كرده و دوربین‌ها را از زوایای مختلف در آن كاشته بودیم. محمدرضا شریفی‌نیا در گور بود و ما روی آن را با تمهیداتی پوشانده و آنچه مخاطب می‌دید، عكس العمل‌های واقعی شریفی‌نیا در تنهایی خانه قبر بود.
مثلا در آن لحظه‌ای كه او در قبر زنده به گور شد، پس از آنكه در قبر قرار گرفت، واقعا مانند یك فردی كه زنده به گور شده باشد تلاش كرد تا كفن را باز كرده و صورت خود را باز كند و دوباره تاكید مِی‌‌كنم كه تمام این حركات به طور واقعی رخ داد و بیننده فقط حركات واقعی او را در قبر می‌دید و هیچ چیز مصنوعی نبود.
وی در ادامه درباره ساخت سریال نیز گفت: این مجموعه تلویزیونی مجموعه‌ای بود كه ما حداقل باید6 الی 7 ماه برای ساخت آن زمان می‌گذاشتیم اما توانستیم آن را در 2 ماه بسازیم و عواملی چون داستان خوب، كارگردان خوب، بازیگران مطرح و نگاه تازه به مقوله طنز در موفقیت آن تاثیرات بسزایی گذاشت.
وی افزود: در طول قصه همه شخصیت‌ها سرجای خود قرار گرفته بودند و هركدامشان سرنوشت، حرف و نقش داشتند و هیچكس بدون هدف وارد سریال نشد و همه نقش‌ها دارای پتانسیل لازم بودند. كارگردان نیز با اینكه تا به حال تجربه‌ای در كار طنز نداشت به خوبی و با اطمینان توانست كار را جلو ببرد و موفق نیز شد.
وی تصریح كرد: من نیز بعنوان تهیه كننده تلاش كردم تا فضای بی دغدغه‌ای برای عوامل تهیه كنم و با پایان یافتن آن،‌با توجه به موضوع ارزشیی كه داشت و پتانسیل بالا می‌توانم از این كار دفاع كنم و هدف ما از ساخت این سریال ارائه نوعی كار شیرین و به دور از هجو و لودگی بود البته نگاهی نو به طنز داشت و در نوع خود از آثار فاخر به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: ما با ساخت این سریال قصد داشتیم عنوان كنیم كه طنز واقعی نیز وجود دارد و بدون اینكه به هر چیزی برای خنداندن دست زد، می‌توان مخاطب را جذب كرد.
وی درباره شیوه تصویربرداری مجموعه (دوربین سر دست) نیز گفت: سیروس مقدم كه كارگردانی مجموعه را برعهده داشت، این شیوه را در سریال «اغماء» نیز تجربه كرده و از آن نتیجه گرفته بود ما هم با توجه به تجربه ایشان و اعتمادی كه به او داشتیم، این شیوه را پذیرفتیم و فكر می‌كنم كه رضایت بخش بوده است.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ.
منبع:www.farsnews.com