باارزش ترین آثار هنری جهان که از موزه های هنری دزدیده شدند! + عکس (قسمت2)
آثار هنری همیشه وسوسه خوبی برای دزدها بوده، چراکه حتی با دزدیدن یک تابلو می توانستند زندگی شان را تامین کنند

آثار هنری مشهور دزدیده شده

هنر امری درونی است. خطوط قلم مو وری بوم از نظر یک فرد می تواند شبیه خط خطی های بچه گانه باشد، ولی از نظر فردی دیگر تصویری بسیار زیبا به نظر بیایید. گذاشتن قیمت های بسیار بالا بر روی آثار هنری در مزایده ها نشاندهنده این است که برخی از افراد حاضرند برای داشتن این آثار هنری هر مبلغی را پرداخت کنند. همین ارزشمند بودن آثار باعث شده توجه دزدان نیز به سمت کارهای هنری جلب شود!
موزه های هنری سال های سال آثار هنری را نگه می داشتند، و دزدها نیز در سایه قدم می زدند و با کند و کاو کردن در سیستم های امنیتی به دنبال راه هایی برای گذشتن از موانع و رسیدن به هدف خود بودند.
برای دزدها این آثار چنان ارزشمند هستند که ریسک بالای دزدی از موزه را به جان خریده و دنبال آثار هنری ارزشمند بدون قیمتی هستند که  تمام عمرشان را بیمه می کند.
حال می خواهیم آثار هنری مشهوری که از موزه ها دزدیده شدند را معرفی کنیم:


بیشتر بدانید : باارزش ترین آثار هنری جهان که از موزه های هنری دزدیده شدند! + عکس (قسمت 1)


 Poppy Flowers  اثر ون گوک (55 میلیون دلار): (سمت چپی) سال 1977 از موزه محمد محمود خلیل در موزه قاهره دزدیده شد، نقاشی ون گوک در کویت پیدا شد و دوباره سال 2010 دزدیده شد و تا به امروز هنوز پیدا نشده است.

Poppy Flowers,ون گوک,نقاشی دزدیده شده
Poppy Flowers  اثر ون گوک

مدونای Yarnwinder  (65 میلیون دلار): کارآگاهان جک بویل، سمت چپ، و رابی گراهام، سمت راست، چهار سال بعد از اینکه دو دزد نقاشی داوینچی را از قلعه Drumlanrig خارج کردند، آن را در سال 2007 پیدا کردند. این دو دزد خلاق خودشان را پلیس جا زده بودند و توانسته بودند نقاشی را خارج کنند.

Yarnwinder,مدونا,داوینچی,دزدیده شده
مدونای Yarnwinder


دزدی از موزه Musée d’Art Moderne de la Ville de پاریس (100 میلیون دلار): یک دزد تنها 5 نقاشی باارزش که یکی از آنها نقاشی Le Pigeon aux Petits-Pois  پیکاسو (سمت راست) بود، را سال 2010 از موزه Musée d’Art Moderne de la Ville de  به سرقت برد. این دزد نقاشی ها رول شده را درون سطل های آشغال پنهان کرده بود، برای همین نقاشی ها چنان اسیب دیده بودند که دیگر قابل تعمیر نبودند.

نقاشی Le Pigeon aux Petits-Pois  پیکاسو
نقاشی Le Pigeon aux Petits-Pois  پیکاسو


پرتره مرد جوان اثر رافائل (حدود 100 میلیون دلار): افسران آلمانی زمان جنگ جهانی دوم این نقاشی را از موزه Czartoryski  در کراکو هلند دزدیدند. این نقاشی بعد از 75 سال از آن دزدی هنوز پیدا نشده است.

پرتره مرد جوان,رافائل
پرتره مرد جوان اثر رافائل

تابلوی جیغ اثر مانک (120 میلیون دلار):  سال 1994 دزدها به راحتی با شکستن پنجره و بالا رفتن از یک نردبان نقاشی را از گالری ملی در اسلو دزدیدند. انها یک یادداشت گذاشتند با این جمله: به خاطر امنیت ضعیف ازتان تشکر می کنیم! چند ماه بعد پلیس توانست آنها را در یک عملیات پلیسی دستگیر کند.

جیغ,مونک,تابلوی جیغ
تابلوی جیغ اثر مانک


اتاق Amber (303 میلیون دلار): فردریک پادشاه پروسیا در قرن 18 اتاقی از جواهر و طلا در کاترین پالاس سنت پترزبورگ بنا نهاد. در تاخ و تاز آلمانی ها سال 1941 این مکان خراب شد و اتاق هم غارت شد.

اتاق Amber
اتاق Amber


دزدی از موزه ایزابلا استوارت گاردنر ( 500 میلیون دلار):  بعد از اینکه دو مرد با لباس مبدل افسر پلیس بوستون سیستم امنیتی موزه را از کار انداخته و بزرگ ترین گنجینه هنری تاریخ را بیرون بردند، دیوارهای موزه ماساچوست با قاب های خالی مزین شده است. این دزدها هرگز دستگیر نشدند.

موزه ایزابلا استوارت گاردنر
موزه ایزابلا استوارت گاردنر


مونا لیزا ( حدود 620 میلیون دلار): یک خدمتکار در سال 1911  این نقاشی معروف- که تخمین زده می شود بیش از یک نیم میلیون دلار ارزش داشته باشد- را از موزه لوور دزدید. اداره پلیس بعد از دو سال تعقیب و تحقیق توانست این اثر باارزش را پیدا کند.

نقاشی مونا لیزا,داوینچی,دزدی,دزدی از موزه
نقاشی مونا لیزا

 یک تابلو از وین ایک Van Eyck : وقتیکه دزدها این نقاشی دیواری را از کلیسای جامع باوو سنت در بلژیک دزدید، از پلیس درخواست پول کرد تا آن را دوباره بازگرداند. آنها درخواستش را قبول نکردند و این تابلو هنوز پیدا نشده است. کسی چه می داند دزدها این تابلو را چقدر فروخته اند.

 Van Eyck,ون ایک,تابلو,دزدی
تابلوی ون ایک Van Eyck


بیشتر بدانید : پسربچه ای که تابلوی 350ساله را سوراخ کرد!

بیشتر بدانید : مشهورترین آثار بزرگترین هنرمندان جهان که به سرقت رفته اند !+ تصاویر



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ