مرگ، نام کوچک زندگیست: نقاشی های شادی عثنی عشری + عکس
آیین گشایش نمایشگاه «مرگ، نام كوچك زندگیست» روز جمعه ٨ آذرماه، ساعت ١٦ با حضور هنرمندان و علاقه مندان به هنر در گالرى ژاله برگزار شد

آیین گشایش نمایشگاه «مرگ، نام كوچك زندگیست» 

نمایشگاه نقاشى «مرگ، نام كوچك زندگیست» با موضوعى تاریخى در رابطه با بازآفرینى نقش كاشى هاى دوره صفویه و قاجار، از ٨ ام تا ١٧ آذر در گالرى ژاله برگزار مى شود.

به گزارش مشاور رسانه «شادى اثنى عشرى» در نمایشگاه «مرگ، نام كوچك زندگیست»، جدال میان هستى و نیستى و مرگ و زندگى را با بازآفرینى طرح هاى دوره قاجار و صفویه به تصویر كشیده است.

پوستر نمایشگاه نقاشی شادی عثنی عشری در گالری ژاله
پوستر نمایشگاه نقاشی شادی عثنی عشری در گالری ژاله

این نمایشگاه از جمعه ٨ ام تا ١٧ آذر، از ساعت ١٦ تا ٢٠ دایر است.

نشانى:خیابان كریمخان،خیابان ایرانشهر،كوچه نوشهر،پلاك ٣، گالرى ژاله.

بیوگرافی "شادى اثنى عشرى" نقاش

«شادى اثنى عشرى» نقاش این نمایشگاه، آبان ١٣٥٣ در تهران متولد شده است. او در سن ١٥ سالگى فراگیرى نقاشى را نزد استاد مرتضى كاتوزیان آغاز كرد. اثنى عشرى در مسیر هنرى خود، به جاى «بازنمایى» صرف اوبژه ها، سعى در رسیدن به بینشى شخصى از ماهیت پدیده ها و «بازآفرینى» آنها با توجه به درك شخصى خود كرد كه حاصل این روند رسیدن به سبكى منحصر به فرد براى نقاش یعنى تبدیل مفاهیم رئال به انتزاعى بوده است. اثنى عشرى تاكنون در چندین نمایشگاه گروهى داخلى و خارجى حضور داشته است.

نمایشگاه نقاشى «مرگ، نام كوچك زندگیست» در گالری ژاله
نمایشگاه نقاشى «مرگ، نام كوچك زندگیست» در گالری ژاله

در استیتمنت این نمایشگاه كه به قلم«زهیر ایمانلو» نوشته شده، آمده است:

در درون آدمی همواره میان نیروهای متضاد مرگ و زندگی كشمكشی ابدی وجود داشته است. چرا كه از نقطه نظر «فروید» غریزه مرگ (تاناتوس) بخشی از سرشت انسان است كه با غریزه ی زندگی (اروس) در جدالی مداوم است تا از طریق مرگ و ویرانگری مانع از بوجود آمدن تمدن گردد. به بیانی دیگر در ژرفنای هر موجود جان دار نوعی گرایش باز پس رو یا نحوی میل بازگشت به ماده ی بی جان وجود دارد كه ناشی از شرایط به وجود آمدن حیات در آن است. این در حالیست كه «اروس» با وابسته كردن افراد به یكدیگر و در پی آن تشكیل اجتماع، در پی صیانت از ذات و تأمین بقای حیات بشر از طریق وحدت بخشی به همه اعضا و اجزاء آن است.

از این رو تمدن نمایانگر جدال بی پایان میان «اروس» و «تاناسوس» است. آثار تاریخى تكرار نمى شوند. كاشى ها سربازان كوچك و تنهایى هستند كه شور زندگى جارى در تمدن بشرى را قرنهاست كه به دوش مى كشند. در این مجموعه سعى بر آن بوده است كه با بازآفرینى طرح و نقش كاشى هاى دوره صفویه و قاجار از یك سو، و در هم شكستن و تخریب فرم ها از سوى دیگر، جدال میان هستى و نیستى و مرگ و زندگى به تصویر كشیده شود.
 

بیشتر بدانید : گشتی در نمایشگاه نقاشی «مریم حیدرزاده» + عکس

بیشتر بدانید : گزارش تصویری از نمایشگاه نقاشی جنگ و صلح اثر سحر خلخالیان

بیشتر بدانید : نمایشگاهی خیال انگیز با تمامیت انسان + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir