جدیدترین اثر ایران درودی رونمایی شد + عکس
 تازه‌ترین اثر ایران درودی، بانوی نقاش معاصر همزمان با افتتاح مجموعه فرهنگی هنری عمارت خط سوم رونمایی شد

جمشید هاشم پور و سیف الله صمدیان در مراسم رونمایی از اثر ایران درودی

در ابتدای این مراسم سید محمد طباطبائی به نمایندگی از موسسان مجموعه فرهنگی و هنری عمارت خط سوم، گفت:
بنای‌ ما این است که در کنار چراغ‌هایی که در عرصه فرهنگ روشن شده، ما هم به اندازه توان‌مان یک چراغ برای فرهنگ و هنر روشن کنیم.

او ادامه داد: در کنار فروشگاه کتاب و محصولات هنری، ارائه فضاهایی برای تمرین و اجرای محدود برای گروه‌های تئاتر و نیز کافه کتاب مجموعه، برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری با نگاه کاربردی و رویکرد تازه در موضوع و روش برگزاری با نگاه ویژه به گروه سنی نوجوان از جمله برنامه‌های این مجموعه خواهد بود.

طباطبائی درباره رونمایی از اثر ایران درودی نیز اظهار کرد:
خوشحالیم که آغاز به کارمان با باران تهران که برکت است و رونمایی از اثر خانم درودی که محور اصلی آن نور است، همراه می‌شود. خانم درودی با ابراز تاسف از اینکه نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند از اینکه اثر تازه‌ ایشان در افتتاحیه مجموعه خط سوم رونمایی می‌شود ابراز خوشحالی کردند.

تازه ترین اثر ایران درودی هنرمند معاصر
تازه ترین اثر ایران درودی هنرمند معاصر

همچنین در این مراسم سیف الله صمدیان، هنرمند فیلمساز گفت:
از آنجایی که من یک ماه پیش این مجموعه را در حال ساخت و ساز و آماده شدن دیده‌ام و با توجه به آنچه که امشب می‌بینم می‌توانم بگویم یک کار باورنکردنی در اینجا اتفاق افتاده است. اطمینان دارم با توجه به انرژی خوب و زیادی که در بین این گروه می‌بینم در اینجا صحنه‌ها و پرده‌هایی از هنر ایران در رشته‌های گوناگون را خواهیم دید.

او همچنین درباره رونمایی از اثر نقاشی ایران درودی، گفت:
ایران درودی یک اعجوبه به تمام معناست؛ چرا که اگر هر اندازه انرژی را در نظر بگیریم و آن را در میلیاردها ضرب کنیم او اگر اراده کند در اندازه‌ای بیش از آن انرژی خواهد داشت. ایران درودی با ۸۵ سال سن هر صبح که چشم باز می‌کند به اندازه ۸۵هزار نفر انرژی به دنیا می‌دهد.

رونمایی از تازه ‌ترین نقاشی ایران درّودی
رونمایی از تازه ‌ترین نقاشی ایران درّودی

این فیلمساز با اشاره به دوستی ۳۰ ساله خود با ایران درودی اظهار کرد:
بر این باورم که هر فیلمی درباره او ساخته شود چیزی کم از او دارد؛ چرا که او همواره از آنچه درباره‌اش گفته و نوشته و ساخته شود بیشتر است چرا که آن میزان انرژی که در درون اوست را نمی‌شود به تصویر کشید. بنده هم با اینکه ساعت‌ها فیلم از خانم درودی دارم اما هنوز فیلمی درباره‌اش نساخته‌ام.

همچنین جمشید هاشم پور در این مراسم گفت:
هر چقدر فضاهای فرهنگی و فعالیت های فرهنگی و هنری افزایش داده شود باز هم کم است و من امیدوارم این فضای جدید که امروز افتتاح می‌شود با موفقیت همراه باشد.
 

 

بیشتر بدانید : نگاهی به نقاشی‌های ایران درودی

بیشتر بدانید : رونمایی جدیدترین نقاشی دیده نشده از ایران درودی

بیشتر بدانید : مشهورترین گرافیست های ایرانی را بشناسید + عکس 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir