بردن اتومبیل به کارواش یکی از راحت ترین و ساده ترین راه ها برای تمیز کردن آن است. کافی است دست به جیب شوید،قبض بگیرید و نیم ساعتی منتظر بمانید...
بردن اتومبیل به کارواش یکی از راحت ترین و ساده ترین راه ها برای تمیز کردن آن است. کافی است دست به جیب شوید،قبض بگیرید و نیم ساعتی منتظر بمانید……

بعد از نیم ساعت ماشینی براق و درخشان تحویل می گیرید و حداقل ۲ هفته ای از تمیزی آن لذت می برید اما این لذت خوشایند، همیشگی نیست . کافی است هوا کمی تغییر کند تا صبح روز بعد از کارواش اتومبیلی پر از لک داشته باشید و آن درخشندگی از دست برود.بهتر است راه های را بدانید تا همیشه و همواره ، ماشینی تمیز و درخشان داشته باشید.

۱- نرم کننده مو برای برق انداختن ماشین

ماشین خود را با نرم کننده مویی که لانولین دارد بشویید. این ماده باعث درخشش زیاد بدنه خودرو می شود و جالب اینجاست که باران را دفع می کند و آب باران روی آن لکه ایجاد نمی کند.

۲- پاک کردن شیشه جلوی ماشین با نوشابه

وقتی باران شدید می بارد، شیشه ی جلوی ماشین به یک درد سر واقعی تبدیل می شود. برای شستن و تمیز کردن لکه های این شیشه می توانید از نوشابه مشکی کمک بگیرید. برای اینکه رنگ کابوت از بین نرود. یک حوله بین مرز کاپوت و شیشه قرار دهیدتا نوشابه پایین نرود. حباب های نوشابه باعث از بین رفتن میکروب ها می شود. پس از این کار نیز به طور کامل نوشابه چسبناک را از روی شیشه پاک کنید در غیر این صورت گرد و غبار و آلودگی ها بسیار سریع تر از پیش روی شیشه جا خوش می کنند.بعد از باران لاستیک ها و پوشش های اطراف شیشه های اتومبیل کثیف و پرلک می شوند. این لک ها را با نوشابه بشویید.مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک ها بکشید، حواستان باشد نوشابه روی بدنه ماشین نریزدچون رنگ آن را از بین می برد. نتیجه ، بی نظیر است و لاستیک های حاشیه شیشه ها برق می زنند.

۳- مخزن شیشه شور اتومبیل

مخزن شیشه شور اتومبیل را با مخلوطی از الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا موقع باران ، شیشه ها گلی و پر لک نشوند. ۴ پیمانه الکل و ۲ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی است.

۴- شست و شوی چراغ های ماشین

با مایع تمیزکننده شیشه و جوراب پلاستیکی چراغ های جلوی خودرو را تمیز و امنیت خود را تضمین کنید.

۵- پاک کردن شیشه در یک مرحله

شیشه های اتومبیل را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. نتیجه بی نظیر و باور نکردنی است که به دست آوردن چنین تمیزی ،آنقدر ساده باشد. هم چنین با حوله خشک کن کودکان که نرم و لطیف است شیشه های اتومبیل را به راحتی تمیز کنید.

۶- شما نمی توانید باران ناگهانی را پیش بینی کنید

یک چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه دارید. به محض بارش باران و لک شدن شیشه های ماشین محتوی این بطری را روی شیشه ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید.

۷- یک چهارم پیمانه جوش شیرین

یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی در گالن یک لیتری بریزید و در مقدار متناسبی آب حل کنید. در گالن را ببندید. وقتی زمان شستشوی اتومبیل رسید گالن را خوب تکان دهید و به آن ۲ لیتر آب اضافه کنید. اتومبیل تان را با این محلول بشویید و از درخشندگی بدنه اش لذت ببرید.

۸- دوده ها ، روغن های چرب

گاهی دوده ها ،روغن های چرب که از رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل مانده ، لکه های چرب و پرزحمتی را می سازند. این لکه ها معمولا خشک نمی شوند اما پاک کردن آن ها با یک دستمال خشک هم راه حل خوبی نیست ، چون آثارش باقی می ماند و به مرور رنگ بدنه را کدر می کنند بنابراین با یک دستمال لکه را پاک کنید و بعد با آب و صابون آن را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود.

۹- تمیز کردن برف پاک کن ها

اگر لبه های برف پاک کن شیشه اتومبیل کثیف شود به جای تمیز کردن شیشه باعث آلودگی بیشتر آن می شوند. برای تمیز کردن ان ها ۱/۴ پیمانه آمونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید. خیلی آرام لبه های برف پاک کن را بلند کنید و هر دو طف آن را با دستمال حوله ای یا پارچه نرم به این محلول آغشته کنید. سپس آن ها را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید و دوباره سرجایشان قرار دهید.

۱۰- برق انداختن شیشه جلو

۱/۴ پیمانه امونیاک خانگی را در یک چهارم پیمانه آب سرد حل کنید، آن را داخل بطری پلاستیکی که درب محکمی دارد بریزید. آن را برای پاک کردن شیشه ها و پنجره های اتومبیل در ماشین نگه دارید. هر زمان که شیشه ها آلوده شدند، محلول را روی اسفنج بریزید و پنجره را پاک کنید سپس با دستمال خشک و نرم آن را خشک کنید.

۱۱- جوش شیرین پاک کننده خودرو

۱/۴ پیمانه جوش شیرین را درون یک گالن بریزید، سپس ۱/۴ پیمانه مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و گالن را لب به لب پر آب کنید. در گالن را ببندید و حسابی به هم بزنید و ان را برای استفاده های بعدی نگه دارید. هنگام شست و شو خودرو گالن را به خوبی هم بزنید و یک پیمانه از ان را با دو گالن آب گرم ترکیب کنید. و سپس از آن برای تمیز کردن بدنه خودرو استفاده کنید.

۱۲- پاک کردن گل ماشین

در مکان های که گل و لای زیاد وجود دارد شیشه و بدنه ماشین چرب و کثیف می شود. برای برطرف کردن این آلودگی ها از کرم پتاسیم بی تارترات برای شیشه جلوی اتومبیل استفاده کنید. سپس شیشه را با آب و صابون رقیق بشویید و سپس به خوبی آبکشی و خشک کنید.

۱۳- بدون آبکشی و واکس

یک پیمانه نفت سفید را داخل سطلی با گنجایش ۳ گالن آب بریزید و با اسفنج این محلول را روی بدنه ماشین بکشید. با این محلول نیازی نیست پیش از شست و شو اتومبیل را خیس کنید یا حتی پس از آن نیز به آبکشی یا واکس زدن ماشین نیازی نیست. پس از این کار هر باری که باران ببارد، دانه های باران از روی سطح بدنه لیز می خورند و باعث کثیفی آن نمی شوند.

۱۴- مراقب گرما باشید

اتومبیل خود را زمانی که داغ است – یعنی درست پس از راندن اتومبیل که هنوز خنک نشده است یا هنگامی که مستقیم زیر نور آفتاب قرار دارد و بدنه آن حسابی گرم است – نشویید زیرا رد اسفنج روی آن می ماند و آلودگی رو یان رسوب می کند.

۱۵- اجازه ندهید خودش خشک شود

اگر اجازه دهید اتومبیل خودش در معرض هوا خشک شود ، لکه های آب روی بدنه آن باقی می مانند و همه زحمت هایتان هدر می رود. با استفاده از حوله یا دستمال نرم و خشک آب اضافی حاصل از شست و شو را پاک کنید.

اتومبیل را در روزهای گرم بشویید تا سریع تر خشک شود و لکه های آب روی بدنش نماند.کارشناسان توصیه می کنند زمانی که هنوز موتور ماشین داغ است ، شستشو را شروع کنید.

۱۶- کیسه های زباله مخصوص اتومبیلی

مهم ترین خاصیت شان این است که آشغال ها را در آن ها می ریزید ظاهر اتومبیل با برگه های کاغذ، دستمال کاغذی و …… کثیف نمی شود.

۱۷- دانه های قهوه

دانه های قهوه آسیاب نشده را در یک توری بریزید و روی دانه ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید. ترکیب عطر قهوه و عطر محبوب خودتان بهترین بوگیر برای ماشین است . اگرعطرتان روغنی باشد ، نتیجه بهتری می گیرید

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com

مطالب جالب دیگر:
عکس هایی از جشن تولد 26 سالگی ریحانا
اولین عکس از چهره دختر مریم اوزرلی و خودش پس از زایمان!
شما جاستین بیبر را دوست دارید یا از او متنفرید؟!!
سگ ولگرد و معلولی که فقط 2پا دارد 4قلو بدنیا آورد! + عکس
فکر می کنید مردان کدام گوشی را می پسندند و زنان کدام یکی را؟!