مزایای استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک ماشین
قصد داریم شما را با مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک ماشین آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک اتومبیل

شاید وقتی برای تعویض روغن و چک کردن باد لاستیک های خود مراجعه کرده باشید, با این جمله برخورد کرده باشید: باد نیتروژن برای لاستیک!

اما آیا باد نیتروژن تفاوتی در لاستیک ها ایجاد می کند؟

کارشناسان برخی مزایای استفاده از باد نیتروژن را این گونه برشمرده‌اند:

افزایش فوق‌العاده عمر لاستیک: به دلیل سرد بودن دائمی لاستیک با استفاده از این گاز، عمر لاستیک تا 40 درصد افزایش می‏یابد.

نرم شدن کمک فنرهای خودرو: به دلیل نرم شدن لاستیک‏ها، جلوبندی خودرو استهلاک کمتری خواهد داشت و این باعث سالم ماندن اتاق خودرو می‏شود و چرخ‏ها تا 70 درصد بالانس می‏شوند.

تنظیم دائمی باد لاستیک‏ها: به دلیل این که مولکول‏های نیتروژن درشت‏تر از هوا یا اکسیژن هستند، هوای گرم و سرد تأثیر زیادی روی این گاز ندارد و همیشه ثابت است. در نتیجه خروج مولکول‏های بزرگ‌تر از لاستیک زمان بیشتری نیاز دارد.

کاهش مصرف سوخت: چون به دلیل تزریق گاز نیتروژن به لاستیک، اصطکاک آن با زمین کاهش می‏یابد، در نتیجه مصرف سوخت به میزان 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

عملکرد عالی ترمز خودرو در سرعت‏های بالا: به دلیل نرمی بیش از حد لاستیک‏ها با گاز نیتروژن، عملکرد ترمز خودرو تا 30 درصد بهبود می‏یابد.

عملکرد بهتر رینگ‏های اسپرت: خشک بودن و کوبیدن رینگ اسپرت خودروها صد درصد برطرف می‏شود و در نتیجه عمر جلوبندی افزایش پیدا کرده و استهلاک لاستیک‏ها کمتر می‏شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir