4 ویژگی جالب در ماشین های خودران اپل
موسسه حقوقی ثبت گواهی اختراع کشور آمریکا به تازگی پتنت های جدیدی را منتشر کرده که به تکنولوژی ماشین های خودران اپل اشاره دارند.

4 قابلیت بی سابقه در تکنولوژی ماشین های خودران اپل

همانطور که قبلا در رسانه ها مطرح شده بود، اپل در حال کار روی ماشین های خودران است و قصد دارد تا همزمان با ورود به مسیری جدید، فناوری های توسعه یافته خود را به این شاخه وارد کند.

پتنت های جدید که در سپتامبر سال 2017 تهیه و اخیرا منتشر شده است، به تکنولوژی ماشین های خودران اپل اشاره دارد، اما مشخص نیست که اهالی کوپرتینو قصد ساخت یک ماشین خودران جدید را در سر می پرورانند یا می خواهند از فناوری های خود روی خودروهای دیگر استفاده کنند.

اپل اخیرا در پروژه ای به نام Titan، کار روی ماشین های خودران را آغاز کرده بود و به نظر می رسد که تمرکز خود را از روی تولید یک ماشین مستقل به استفاده از تکنولوژی یاد شده روی مدل های موجود انتقال داده است.

استفاده از این فناوری توسط اپل دیگر به عنوان یک امر محرمانه به حساب نمی آید. ماشین هایی که به این قابلیت مجهز شده اند، به وضوح در سطح شهر کالیفرنیا در حال رفت و آمد هستند. فایننشال تایمز نیز در آخرین گزارش های خود، به این موضوع اشاره کرده که تلاش اهالی کوپرتینو برای توسعه ماشین های خودران از رقبایش مانند Uber و Waymo خیلی بیشتر است.

حال، در این مطلب می خواهیم به چهار پتنت جدید بپردازیم که توسط اپل برای گسترش ماشین های خودران به ثبت رسیده است.

سیستم مسیریابی پیشرفته

سیستم مقیاس شناخت مسیر برای راهنمایی ماشین های خودران در حال حاضر در ساده ترین شکل خود است. به وسیله این تکنولوژی، خودروها می توانند بهترین مسیر را برای جابجایی مسافران پیدا کنند، اما اپل قصد دارد تا آن را توسعه داده و روند جست و جوی مسیر برای پیدا کردن سریع ترین راه را بهبود بخشد.

این سیستم با شناخت تعداد لاین های خیابان ها، تعداد چراغ قرمزها و دوربین های کنترل قرار گرفته در خیابان و بزرگراه ها، بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می دهد. همچنین شرایط آب و هوایی و فاکتورهایی مانند ترافیک نیز در این امر دخیل هستند.

کنترل خودرو به وسیله جسچرهای مختلف

اپل سعی دارد تا جسچرهای مختلف حرکتی را به سیستم ماشین های خودران خود اضافه کند. به این ترتیب مسافران این وسایل نقلیه می توانند به وسیله صدا، حرکات چشم یا تکان دادن دست، آنها را کنترل کنند.

به عنوان مثال نمایشگر ماشین های خودران مواردی مانند محل پارک، میزان سرعت و امکان انتخاب مسیر جدید را به مسافر نشان می دهد، اما جالب است بدانید که کنترل تمامی موارد اشاره شده از طریق جسچرهای مختلف امکان پذیر خواهد بود.

شناسایی علایم ترافیکی در دست اشخاص

شناسایی علائم ترافیکی قرار گرفته در خیابان و بزرگراه ها جزء امکانات اولیه ماشین های خودران است، اما اهالی کوپرتینو در تلاش هستند تا امکان شناخت اشخاص حامل این علایم را نیز به سیستم خود اضافه کنند. به عنوان مثال اگر یکی از افسران پلیس تابلوی ایست را در دست داشت، ماشین خودران می تواند این موضوع را درک کرده و توقف کند.

 چنین قابلیتی می تواند در صورت نبود تابلو در خیابان ها، به کمک مسافران داخل ماشین بیاید. شایان ذکر است که در صورت تشخیص این علائم، سیگنال هایی به ماشین های خودران دیگر نیز ارسال می شود تا هشدار توقف به آنها نیز داده شود.

تعامل با ماشین های خودران دیگر

پتنت جدیدی که توسط اهالی کوپرتینو به ثبت رسیده، به ویژگی تعامل ماشین های خودران اپل با وسایل نقلیه دیگر اشاره دارد. به عنوان مثال در هنگام تعویض خطوط، به ماشین های دیگر هشدار داده می شود و به این ترتیب، روند جابجایی در مطمئن ترین حالت ممکن انجام می پذیرد.

این سیستم توسط سنسورها و با تخمین موقعیت و حرکات ماشین های نزدیک فعالیت می کند. به این ترتیب ماشین های خودران اپل قادر خواهند بود تا نحوه حرکت وسایل نقلیه اطراف را تشخیص داده و در زمان مناسب، خط خود را عوض کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir