عواملی که لاستیک خودرو را از بین می برند
عوامل متعددی هستند که باعث از بین رفتن لاستیک خودرو و کاهش عمر آنها می شوند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

قاتلان تایرها را بشناسید

در گذشته ، مردم از چیزی به نام  سنسور جدول یا curb feeler بر روی خودروهای خود استفاده می کردند. این وسیله شامل چند سیم بود که به گلگیر متصل می شد و هنگامی که قصد پارک کردن داشتید ، در فاصله معینی به لبه های جدول اصابت می کردند و صدای گوش خراشی را تولید می نمودند و شما متوجه می شدید که به اندازه ی کافی به لبه ی جدول نزدیک شده اید . همانطور که مشخص است این وسیله از برخورد تایر و گلگیر با جدول جلوگیری می نمود.

این وسیله در عین کارایی ، می توانست خسارات جبران ناپذیری را به تایر ها وارد کند. حال به عوامل دیگری که به طور کامل می توانند یک تایر را نابود کنند می پردازیم.

مورد اول و آشنا برای ما ، دست انداز های غیر استاندارد

مورد اول برخورد تایر با چیزی است ، می تواند یک تکه چوب در گوشه ی جاده  یا یک دست انداز نه چندان جالب در بزرگراه باشد.


مورد دوم ، حرکات نمایشی

اجرای حرکات نمایشی ، مسابقات درگ و کارهایی نظیر آن می تواند به راحتی و سرعت تمامی بافت لاستیک خودروی شما را نابود کند، پس بعد از اجرای حرکات فوق ، باید توقع داشته باشید ظاهر لاستیک های خودروی شما کاملا تغییر کند.


پوشش خارجی را بازرسی کنید

مساله ی دیگر پوشش تایر هاست. ممکن است در نگاه اول پوشش آنها بسیار خوب به نظر برسد ، ولی هنگامی که با یک لاستیک نو مقایسه می شود ، تفاوت عاج ها مشخص است. نقصان در پوشش خارجی سطح لاستیک می تواند منجر به کاهش چسبندگی تایر  و سطح زمین شود.

همچنین در مواقعی که باران می آید یا در حال رانندگی بر روی سطح مرطوب هستید ، وجود پوشش خارجی مناسب برای تایر حیاتی است. موقعی که سطح خارجی تایر فرسوده شود ، مقدار زیادی از قابلیت چسبندگی تایر خود را هم در سطح خشک و هم در سطوح مرطوب از دست خواهید داد.


فشار باد تایرها باید مکررا چک شود

یکی از مهم ترین نکات در حفظ سلامتی تایر ها ، چک کردن مرتب فشار  آن هاست. حتی اگر اتومبیل شما به سنسور فشار سنج تایر یا TPMS  مجهز باشد ، فشار تایری که بر روی صفحه نمایش داده می شود با آن چه خودتان اندازه گیری می کنید تفاوت دارد.  علاوه بر این بیشتر سیستم های مشابه تنها در زمانی که شرایط بحرانی اتفاق می افتد راننده را مطلع می کنند . پس بهتر است دایما فشار باد تایرهای خود را چک کنید تا سواری امن و راحتی داشته باشید.


متورم شدن تایر ها

مورد دیگر متورم شدن و باد کردن تایرهاست. هنگامی که لاستیک ها متورم می شوند ، حتی اگر در فاصله های کوتاه از آنها استفاده کنید ، لاستیک از درون خورده می شود و در هنگام بازرسی درون رینگ  شاهد خرده لاستیک های فراوانی خواهید بود. بنابراین هنگامی که موارد مورد نیاز جهت تعویض لاستیک را بررسی می کنید ، همیشه حواس تان به وجود خرده لاستیک ها باشد ، زیرا در صورت وجود خرده لاستیک ها این تایر حتما باید تعویض گردد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: dande6.com