کم مصرف ترین ماشین های تولیدی در ایران کدامند؟
قصد داریم شما را با کم مصرف ترین خودرو های موجود در بازار ایران آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه شوید

کم مصرف ترین خودروهای تولید داخل کدامند؟

مصرف سوخت خودرو از مسائلی است که همیشه برای رانندگان اهمیت بسیار زیادی داشته است. چه در کشور‌های خارجی که سوخت در آن‌ها هزینه زیادی دارد و چه در کشوری مثل ایران که سوخت با قیمت کمتری نسبت به بازار‌های مختلف در آن عرضه می‌شود. به همین دلیل است که مصرف سوخت خودرو‌های مختلف یکی از ویژگی‌هایی است که قبل از خرید خودرو برای خریداران اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

قبلا باور این بود که خودرو‌های با مصرف سوخت پایین جهت استفاده داخلی شهری و مناسب خانواده‌های کم جمعیت مناسب هستند، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشتریان این نوع خودروها، سازندگان بیشتری تمرکز خود را روی این بخش گذاشته‌اند و تلاش دارند که محصولی ارائه کنند که در کنار مشخصه‌ها و امتیازات دیگر مصرف سوخت کاملا به صرفه‌ای را به مشتریان ارائه دهد، از سوی دیگر ملاحظات زیست‌محیطی نیز باعث شده است خودروسازان تمرکز زیادی روی کاهش مصرف سوخت خودرو‌های خود داشته باشند تا بتوانند از آلایندگی خودرو‌های خود بکاهند. در ادامه به کم مصرف‌ترین خودرو‌های بازار داخلی خودرو پرداخته‌ایم، امیدواریم که این بررسی کمک و دقت شما را در مصارف روزمره و استفاده از خودرو بهبود بخشد.

خودرو‌های پرمصرف داخلی معمولا خودرو‌هایی هستند که از موتور XU۷ استفاده می‌کنند. این موتور‌ها باعث می‌شوند تا مصرف این خودرو‌ها در داخل شهر حتی به ۱۳ لیتر برسد. این نوع موتور در برخی از تیپ‌های سمند و پژو پارس و پژو ۴۰۵ استفاده می‌شود و باعث شده تا این خودرو‌ها را به خودرو‌هایی پرمصرف تبدیل شوند. در ادامه با کم مصرف‌ترین و بهینه‌ترین خودرو‌هایی آشنا می‌شوید که در داخل تولید می‌شوند و امکان خرید آن‌ها در بازار داخلی موجود است.

ام وی ام ۱۱۰S

ام وی ام ۱۱۰S چری، نسل جدید خودروی ام وی ام ۱۱۰ است، این خودرو علاوه بر تغییر کامل طراحی و داشتن زیبایی نسبی، به مشخصات فنی بهتری نیز دست یافته است، ولی ویژگی اصلی این خودرو مصرف سوخت پایین آن است که در حالت ترکیبی ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت ام وی م. ۱۱۰S توسط مدیران خودرو برای شرایط جدید هنوز اعلام نشده است، ولی این خودرو در بازار قیمتی برابر ۵۵ میلیون تومان دارد.


هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت از قدیمی‌ترین محصولات شرکت هیوندای است که تولید آن از سال ۱۹۹۴ آغاز شد. این خودرو را می‌توان یک سواری مناسب برای خانواده دانست که برای رانندگی درون شهری تجربه راحت و نرمی را فراهم می‌کند. امکانات این خودرو در حد لوکس نیست، ولی حداقل نیاز‌های یک خانواده را برآورده می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی این خودرو را می‌توان مصرف سوخت بهینه آن دانست سوزاندن ۶.۵ لیتر بصورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر. البته دلیل پایین بودن مصرف سوخت خودرو را میتوان استفاده از موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس دستی در مونتاژ داخلی دانست. قیمت هیوندای اکسنت نمایندگی هیوندای در ایران یعنی کرمان موتور ۱۱۴.۹ میلیون تومان تعیین شده و در بازار داخلی با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


پژو ۲۰۶ تیپ ۲،

تیپ ۲ پژو ۲۰۶ در واقع مدل بهبود یافته تیپ ۱ است. سیستم برق این خودرو بر خلاف مدل قبلی، مالتی پلکس است، اما همچنان آینه‌های کناری و شیشه بالابر پشتی دستی هستند. خوشبختانه از سال ۱۳۹۰ سیستم ترمز ABS نیز به این خودرو اضافه شد تا از امنیت بیشتری برخوردار شود. از نظر فنی، این مدل نیز مشابه تیپ ۱ بود.

مصرف سوخت ترکیبی این تیپ پژو ۲۰۶، ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که بین خودرو‌های داخلی میزان قابل توجهی است و یکی از دلایل عمده فروش بالای پژو محسوب می‌شود. قیمت اعلامی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ توسط ایران خودرو ۳۶.۲۸۶ میلیون تومان می‌باشد، ولی این خودرو در بازار با قیمت ۶۲.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ محبوب‌ترین خودرو بین مدل‌های پژو ۲۰۶ بود. مشخصات فنی این مدل نسبت به مدل قبل بهبود خوبی یافته است که اصلی‌ترین آنها، جایگزین شدن موتور TU۳ با موتور TU۵ است که توان و قدرت بیشتری دارد، به علاوه ترمز‌های ABS ۴ کاناله و ارتفاع کمتر سیستم تعلیق آن، باعث شده بود تا امروز یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار داخلی باشد. مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل قبل کمی بالاتر رفته و به ۶.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را ۴۱.۹۴۲ میلیون تومان تعیین کرده است. البته این خودرو در بازار با قیمت ۷۰.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


پژو ۲۰۶ اس دی V۸،

تیپ V۸ پژو ۲۰۶ را می‌توان مدل صندوق دار تیپ ۵ پژو ۲۰۶ هاچ بک دانست که از موتور TU۵ با حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی بهره می‌برد. این تیپ از لحاظ امکانات کامل‌ترین مدل پژو ۲۰۶ صندوق دار است. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ نیز مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۶.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در واقع این مدل پژو ۲۰۶ به درخواست و اعتراض مشتریان مبنی بر کمبود فضای پژو ۲۰۶ هاچ بک تولید شد. ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ SD V۸ را ۴۲.۷۶۳ میلیون تومان تعیین کرده و این خودرو در بازار با قیمتی برابر ۷۱.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnakbato.ir