چرا باید جک J4 اتومات بخریم؟ + مشخصات و امکانات
جک J4 انتخابی تازه و به روز در بازار سدانی های متوسط رنج قیمت 100 تا 150 میلیون تومان به شمار می رود

ویژگی های جک J4

در شرایطی که عرضه خودروهای داخلی توسط خودروسازان بنا به دلایل مختلف محدودتر از قبل شده و از سوی دیگر واردات خودروهای خارجی نیز متوقف شده است، نقش خودروهای چینی که عرضه و فروش آن ها همچنان ادامه دارد، می تواند تا حدی تعادل بازار را حفظ کند. سراغ کلاس سدان های متوسط رنج قیمت 100 تا 150 میلیون تومان می آییم.

کلاسی که پیش از تحریم ها و بروز شرایط فعلی، در حال رونق گرفتن بود و گزینه های محدود و از مد افتاده رنگ تنوع به خود گرفته بودند و بازیگر اصلی این روند صعودی نیز خودروهای روز چینی و خوش قیمت به شمار می رفتند. یکی از این خودروها، جک J4 اتوماتیک است.

سدان متوسطی که مدت کوتاهی قبل از شروع دور جدید تحریم ها و متلاطم شدن بازار عرضه شد و در حال حاضر، علی رغم شرایط بد بازار، جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کرده و می تواند به عنوان گزینه ای منطقی برای خریداران نقش ایفا کند. منطقی از این جهت که همچنان در مقابل رقم پرداختی ارزش دارد و از طرفی می تواند انتخابی مناسب برای حفظ سرمایه به شمار رود.

از جمله مهمترین رقبای J4 می توان به بسترن B30 برلیانس H330 اشاره کرد. 2 خودرویی که طبق آخرین اخبار یا تولیدشان متوقف شده یا بسیار محدودتر از گذشته است. جک J4 با قیمت کمتر از B30 ، خدمات پس از فروش گسترده تر و بهتری را در اختیارتان قرار می دهد و از خرید آن خیال راحت تری در مورد بحث تامین قطعات و نگهداری دارید.

بدنه J4 همچون برادر بزرگ ترش J5 در ایتالیا طراحی شده و با نگاهی به چهره آن باید گفت ظاهر هماهنگی دارد و طرح آن نسبتا به خودروهای هم سگمنت وطنی با ظاهر تکراری متفاوت تر و جذاب تر است. J4 در سال 2012 با نام HEYUE در گوانگژو چین رونمایی شد. این خودرو با نام A30 نیز شناخته می شود.
پلت فرم J4 شباهت فراوانی با پلت فرم S3 و در ساخت بدنه آن از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده و از نظر ایمنی، J4 توانسته در تست های موسسه C-NCAP 5 ستاره در کارنامه خود ثبت کند.

از طرفی تمام سیستم های ایمنی این خودرو تحت لیسانس بوش آلمان تولید می شوند و از باید گفت J4 از نظر ایمنی وضعیت مناسبی میان دیگر هم وطنان خود دارد.

جک J4 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری را زیر کاپوت خود جای داده که با استاندارد یورو 5 تولید می شود. این پیشرانه در دور 6000، 103 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور 146 نیوتن متری اش نیز به چرخ های جلو منتقل می شود.

کرمان موتور برای بازار ایران نسخه مجهز به گیرباکس CVT را انتخاب کرده که با توجه به گرایش روز افزون خریداران به خودروهای اتوماتیک، باعث شده استقبال مناسبی از این خودرو به عمل بیاید. همچنین برای این گیرباکس می‌توانید حالت‌های رانندگی در برف و رانندگی اسپرت را انتخاب کنید که از این نظر تا حدی دست راننده را در انتخاب حال و هوای رانندگی باز می‌گذارد.

به لطف فاصله محوری 2560 میلی متری، J4 کابین نسبتا جاداری دارد و فضای کابین آن در مقایسه با رقبایش مناسب و کاربردی به نظر می رسد. یعنی با سدانی طرف هستیم که ابعاد جمع و جورش خیال راننده را برای جای پارک و مانور دادن در خیابان‌های پرترافیک راحت می‌کند و از طرفی فضای مناسبی داخل کابین دارد که در سفرهای چند نفره می‌توانید روی آن حساب کنید. به علاوه اینکه جک J4 به فرمان برقی مجهز شده که باعث می‌شود آسایش رانندگی بالاتر رود و نظر خانم‌های راننده را نیز به خود جلب کند.

ترکیب زیبای کابین که بی شباهت به هیوندای اکسنت نیست، یکی از نقاط قوت جک J4 به شمار می رود. این ترکیب در مقابل بسیاری از خودروهای از مد افتاده تولید داخل که حالا قیمت شان به J4 نزدیک شده، جذاب تر و به روزتر است.

قیمت جک J4 در مقایسه با رقبا

جک J4 در بازار آزاد حدود 110 میلیون تومان قیمت دارد. این در حالی است که قیمت دیگر رقیب اش یعنی بسترن B30 به 130 میلیون تومان می رسد و برلیانس H330 موتور جدید نیز حدود 115 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین اگر بحث مقایسه را به کلاس محدود نکنیم، قیمت بعضی هاچ بک های بازار نظیر 207 اتوماتیک و رنو ساندرو اتوماتیک که امکانات کمتری از J4 دارند و اندازه بدنه و اتاق آن ها نیز کوچک تر است، به بیش از 115 میلیون تومان رسیده است.

امکانات جک J4

ایربگ راننده و سرنشین جلو، سیستم اعلام فشار باد لاستیک TPMS، سیستم ضد سرقت، سنسور پارک عقب، سیستم ترمز ABS+EBD ، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، چراغ های مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، کامپیوتر سفری، پوشش چرمی صندلی ها، 6 بلندگو، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۵ اینچی ۸ پر، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، طبق برخی شنیده ها، گویا سانروف بر روی جک J4 نصب نشده است، تمرمز دیسکی جلو و کاسه‌ای در عقب



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir