مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس
نسل دوم مرسدس بنز CLA با شباهت بسیار زیاد به برادر بزرگ‌ترش CLS، یکی از جذاب‌ترین سدان‌های اسپرت و ارزان این شرکت خودروسازی معروف خواهد بود

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA

شرکت مرسدس‌ بنز به تازگی طی برنامه‌ای نمایشی در شهر لاس‌وگاس آمریکا، از نسل جدید CLA به صورت رسمی رونمایی کرد.

سدان اسپرت کوچک مرسدس که به بچه CLS نیز مشهور است در نسل جدید شامل افزایش ۴۸ میلی‌متری طول، ۵۵ میلی‌متری عرض و ۳۰ میلی‌متری در فاصله میان دو محور شده است تا مشکل ملموس کمبود فضای داخلی در نسل قبل را حل کند.

نمونه اولیه معرفی شده از این خودرو، CLA250 بوده که مجهز به یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربو با توان ۲۲۲ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر است و نیروی تولیدی توسط یک گیربکس فوق پیشرفته ۷ سرعته دو‌کلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌‎شود.


ظاهر mercedes benz CLA

ظاهر mercedes benz CLA

این در حالی است که مرسدس‌بنز اطلاعات بیشتری درباره گستردگی پیشرانه‌های قابل سفارش برای این خودرو منتشر نکرده، اما گفته که تقریبا تمامی پیشرانه‌های مورد استفاده در A کلاس را شامل می‌شود.

همچنین گیربکس‌های متنوعی بسته به نوع پیشرانه در نسخه‌های دو کلاچ و تک کلاچ ارائه می‌شوند. همانطور که انتظار می‌رفت نسخه 4matic یا چهارچرخ متحرک نیز با قابلیت‌های فراوان برای جاده‌های لغزنده و بارانی نیز ارائه می‌شود.

ویژگی‌های پویا و داینامیک رانندگی، اصلی‌ترین نکته مورد تمرکز مرسدس‌بنز در تولید نسل جدید CLA بوده است.


نمای پشت مرسدس بنز mercedes benz CLA

نمای پشت مرسدس بنز mercedes benz CLA

فاصله عرضی بین چرخ‌ها در این نسل شامل ۶۳ میلیمتر افزایش در جلو و ۵۳ میلیمتر افزایش در عقب بوده است که چسبندگی بیشتر و مرکز ثقل بهتری را در این خودرو رقم می‌‎زند.

مرسدس‌ بنز در این رابطه گفته است که CLA چسبنده‌ترین خودروی خط تولید این شرکت تاکنون محسوب می‌شود. جالب است بدانیم که نسل قبلی CLA نیز در زمان خود، آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان به شمار می‎رفت.

نسخه‌های ساده‌تر همچون CLA250 شامل سیستم تعلیق دوگانه چند اتصالی در عقب هستند تا از ورود صدا و لرزش به کابین جلوگیری شود. همچنین استفاده از شاسی ضد لرزش و ضربه‌گیر‌های تطبیق‌پذیر به صورت سفارشی به سواری بسیار نرم و راحت خودرو کمک شایانی می‌کند.

همچنین این شرکت تمرکز زیادی در بخش آیرودینامیک خودرو کرده است تا مقاومت CLA جدید در مقابل هوا به عدد ۰.۲۳ برسد.

همانطور که انتظار می‌رفت در بخش طراحی کابین، CLA شباهت زیادی به A کلاس دارد. استفاده از زبان طراحی مشابه، دو عدد نمایشگر عریض روی داشبورد و بهره‌گیری از سیستم هوشمند ارتباط کلامی با خودرو از جمله این شباهت‌ها محسوب می‌شود.

نسل جدید CLA در بخش ایمنی از اکثر سیستم‌های فوق پیشرفته مورد استفاده در S کلاس بهره می‌برد که شامل سیستم رانندگی نیمه خودکار هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، نگهدارنده بین خطوط و کروز کنترل تطبیق‌پذیر با ترافیک است.

فروش نسل جدید CLA در حالی در ماه مه میلادی در اروپا آغاز می‌شود که تا اواخر سال ۲۰۱۹ به آمریکا راه پیدا نمی‌‎کند.


نمای داخلی مرسدس بنز mercedes benz CLA
نمای داخلی مرسدس بنز mercedes benz CLA



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir