قراردادن کیسه هوا در خارج از خودرو برای ایمنی بیشتر توسط آلمانی ها
شرکت "زد.اف" آلمان در پروژه اخیر خود یک سیستم کیسه هوا ایجاد کرده است که در خارج از خودرو باز و پر از باد می‌شود

آلمانی‌ها ایربگ بیرونی ساختند

شرکت "زد. اف فریدریشسهافن"(ZF Friedrichshafen) که به گروه زد. اف نیز شناخته می‌شود، یک شرکت سهامی عام آلمانی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر فریدریشسهافن، آلمان قرار دارد و بواسطه طراحی، پژوهش‌ها، توسعه‌ها و فعالیت‌های تولیدی‌اش در زمینه صنعت خودروسازی از شهرت قابل توجهی برخودار است. اکنون این شرکت در پروژه اخیر خود رویکردی جدید را در پیش گرفته است و آن این است که آنها به منظور کاهش خسارت وارده بر قسمت بیرونی خودرو در موارد تصادف از پهلو یک سیستم کیسه هوا بیرونی توسعه داده‌اند.

کیسه‌های هوا بلافاصله قبل از تصادف، بر اساس بازخورد از سوی حسگرها و محافظت از مسافران جلو و عقب، در دو طرف ماشین باز می‌شوند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این فناوری می‌تواند آسیب وارده به سرنشینان را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

کیسه‌های هوا بیرونی بعنوان یک ویژگی ایمنی بالقوه برای چندین سال معرفی شده‌اند، اما تاکنون شرکتی جز شرکت سازنده قطعات خودرو" زد. اف" قادر به تحقق این رؤیا نشده است.

این شرکت در حال حاضر یک نسخه آماده برای استفاده این کیسه‌های هوا را برای سازندگان خودرو را تولید کرده است.

در سیستمی که شرکت "زد. اف" ایجاد کرده است یک مجموعه از حسگرهای الکترونیکی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی زمان وقوع تصادف، تعبیه شده است.

این ماژول کیسه هوا بیرونی در درون صندلی ماشین قرار دارد و به قاب صندلی متصل است.

بنابر گفته شرکت" زد. اف"، بر خلاف کیسه‌های هوای درونی، که بعد از برخورد خودرو با موانع سخت در کسری از ثانیه باد شده و بین سر و بدن سرنشینان با اجزا داخل خودرو حائل می‌شود، کیسه‌های هوای بیرونی بلافاصله قبل از برخورد و تصادف باز شده و از سرنشینان و خود خودرو محافظت می‌کنند.

این سیستم از یک سیستم یا حسگر دقیق و قابل اطمینان برای پیش‌بینی برخورد استفاده می‌کند.

دکتر "مایکل بوشنر"(Dr Michael Büchsner)، رئیس بخش سیستم‌های ایمنی شرکت "زد. اف" گفت: تصور کلی ما در مورد توسعه کیسه هوای بیرونی که پیش از تصادف باز می‌شوند، نمونه‌ای عالی از این است که شرکت زد. اف گامی عظیم برای رسیدن به "هدف صفر" و جهانی بدون تصادفات و انتشار گازهای گلخانه‌ای برداشته است.

هدف صفر(Vision Zero) برنامه‌ای است که جهت به صفر رساندن مرگ و میر مرتبط با حمل و نقل طراحی شده است.

هنگام استفاده از وسایل نقلیه مانند خودروهای خودران، ایمنی سرنشینان بسیار مهم است زیرا تنها یک اشتباه کوچک و تأخیر در باز شدن کیسه هوا می‌تواند منجر به اتفاقات خطرناکی برای افراد شود بنابراین برای جلوگیری از این موضوع، این سیستم از تعدادی از حسگرهای مختلف، از جمله رادار، دوربین و حسگرهای لیدار برای پیش بینی تصادفات استفاده می‌کند.

این حسگرهای مختلف، همراه یکدیگر یک سیستم حسگری ایجاد می‌کنند، که یک تصویر سه بعدی از همه اشیایی که در اطراف ماشین وجود دارد و در حال حرکت است، ایجاد می‌کند. هدف اصلی این سیستم، حفاظت از اشخاص داخل خودرو از هر طرف است.

به همین دلیل شرکت همچنین تعدادی از کیسه‌های محافظتی را نیز توسعه داده است که بین صندلی‌ها و زیر صندلی قرار می‌گیرند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir