شخصیت شناسی به کمک اشکال هندسی
می خواهیم شما با انتخاب یکی از اشکال هندی از جمله مربع, مستطیل, مثلث و دایره به بیان شخصیت شما بپردازیم

شخصیت شناسی افراد به کمک اشکال هندسی

شاید جزو افرادی هستید که از ریاضی و هندسه دل‌خوشی ندارند و تا اسم این درس‌ها به میان می‌آید، بدن‌تان کهیر می‌زند! اما این بار می‌خواهیم از زاویه‌ای شیرین و کاربردی به هندسه نگاه کنیم و از این راه بفهمیم در درون شما چه خبر است. پس همین جا زمینه‌های ذهنی‌تان از کلاس‌های مدرسه را دور بریزید و به اشکال ساده هندسی خوب فکر کنید.

بعد ساده‌ترین اشكال هندسی را به خاطر بیاورید؛ مربع، مستطیل، مثلث، دایره. سپس خیلی سریع و بدون اینكه زیاد به مغزتان فشار بیاورید، شكلی را انتخاب كنید كه بیشتر از همه می‌پسندید. در حقیقت یك تست روانشناسی پیش روی شما قرار دارد كه با توجه به انتخاب‌تان به‌سرعت نشان می‌دهد شما در زندگی چه جور آدمی هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیت‌تان بیشتر است!

حتی می‌توانید برای شناسایی ابعاد پنهان شخصیت اطرافیان‌تان این تست را به‌کار ببرید و تا حدودی آنها را بهتر بشناسید.


از بین شکل های زیر یکی را انتخاب کنید

از بین شکل های زیر یکی را انتخاب کنید

 

مستطیل؛ عاشق نظم و ترتیب

اصولگرایی مشخصه بارز این افراد است. آنها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولی آن را بیشتر از طریق سازماندهی‌های دقیق اجرا می‌كنند. به طور مثال ممکن است برای انجام کارها جدول زمان‌بندی درست کنند و بدانند در هر ساعت از روز قرار است چه کاری را دقیقا انجام دهند.

این امر سبب می‌شود كه راه‌های مناسبی را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسی كنند. اگر وظیفه‌ای را به این اشخاص محول ‌كنید، ابتدا آن را به خوبی سازماندهی می‌كنند تا اطمینان یابند كه به‌طور اصولی اجرا خواهد شد. نکته مهم اینجاست که گاهی گروهی از این افراد برای ایجاد نظم و ترتیب بیشتر از والد درون‌شان کمک می‌گیرند و مدام به دیگران دستور می‌دهند. این کار ممکن است با ناراحتی اطرافیان همراه شود و محبوبیت عاشقان نظم و ترتیب را کم کند. از این رو بهتر است با رفتاری بالغانه چنین درخواستی را از اطرافیان داشته باشید و مدام امر و نهی نکنید.

 
دایره؛ اجتماعی و خوش‌مشرب

چنین افرادی اجتماعی و خوش‌صحبت هستند، هیچ لحن خشنی ندارند و امور را به وسیله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود درمی‌آورند. ارتباطات اولین اولویت آنها در زندگی است. مطمئن باشید اگر وظیفه‌ای به آنها محول شود، آنقدر درباره آن صحبت می‌كنند تا هماهنگی لازم ایجاد شود. این را هم بدانید که دایره یکی از کامل‌ترین اشکال هندسی است و افرادی که این شکل را انتخاب می‌کنند میل به کمال‌طلبی هم در آنها دیده می‌شود. بیشتر دوستداران این شکل هندسی افرادی برونگرا هستند و در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنند خودشان را فعال و پرانرژی نشان دهند. بهتر است به آنها اجازه دهید خودشان را نشان دهند و فرصت صحبت کردن را در اختیارشان قرار دهید.

 
 مثلث، هدف‌گرا و با برنامه

اشخاصی كه شكل مثلث را انتخاب می‌كنند، هدف‌گرا هستند. آنها از برنامه‌ریزی قبل از انجام كارها لذت می‌برند و به طرح موضوعات و برنامه‌های بزرگ و بلند‌مدت تمایل نشان می‌دهند اما ممكن است جزییات را فراموش كنند.

اگر كاری را برعهده آنها بگذارید، ابتدا هدفی را برای آن تعیین و سپس با برنامه‌ریزی كار را آغاز می‌كنند. این طرز فکر سبب می‌شود رسیدن به هدف برای دوستداران مثلث نسبت به سایرین ساده‌تر باشد. نکته دیگر این است که به مثلث‌دوستان توصیه می‌شود اهداف‌شان را به سه دسته بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم کنند تا دستیابی به آنها ساده‌تر باشد و با شکست و ناکامی همراه نشود.
 

مربع؛ آرام و محافظه‌کار

افرادی كه شكل مربع را انتخاب می‌كنند كسانی هستند كه در یك محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر كارهای‌شان كاملا واضح است. چنین اشخاصی محافظه‌كارند و دوست دارند همه چیز مرتب و منظم باشد. بی‌نظمی دشمن آسایش و راحتی این افراد است و وقتی از خط‌کشی‌های زندگی خارج می‌شوند، اعصاب شان به هم می‌ریزد.

این افراد وظیفه‌شناس هستند و اگر كاری را به آنها محول كنید، آنقدر روی آن وقت می‌گذارند تا تمام شود؛ حتی اگر كاری تكراری و طاقت‌فرسا باشد و مجبور شوند به‌تنهایی آن را انجام دهند؛ بنابراین همیشه می‌توانید روی مسئولیت‌پذیری آنها حساب کنید و کارهای حساس را روی دوش‌شان قرار دهید. نگران نباشید، از عهده انجام هر کاری برمی‌آیند.
 

این تست چه کاربردی دارد؟

این تست برای ارزیابی افراد نسبت به موقعیت شغلی‌شان كاربرد دارد یا به منظور پی بردن به این نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد می‌توانند با هم كار كنند.
اگر شما به‌شدت علاقه‌مندید كه یك كار خاص و اصولی را انجام دهید یك فرد مربع‌دوست می‌تواند همكار خوبی برای‌تان باشد. همچنین اینگونه افراد برای كار در دوایر حسابرسی هم كاملا مناسبند.

اگر كارها نیاز به سازماندهی گروهی داشته باشد، مثلث‌دوستان در پیشبرد فعالیت‌ها موفق خواهند بود. این افراد می‌توانند مجری خوبی باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان می‌یابند كه دستیابی به آنها ممكن است.

برای هر نوع ارتباطات حضوری افرادی كه دایره را انتخاب می‌كنند، بهترین هستند. آنها می‌توانند یك كارمند خوب، مسئول پذیرش یا فردی باشند كه به مشتریان خود خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند.

به طور كلی افرادی كه سه شكل اول یعنی مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب می‌كنند در جهت مسیر ویژه در حركت هستند و كارها را به طور منطقی و اصولی انجام می‌دهند ولی ممكن است خلاقیت كمی داشته باشند.
اما گزینش دایره نشان‌دهنده خلاقیت و برونگرایی است. چنین افرادی به موقعیت‌های جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می‌كنند ولی چندان اصولگرا و قابل اعتماد نیستند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله ایده آل