این عکس فوق العاده زیبا صحنه‌ای از یک فیلم علمی تخیلی نیست!
عکس زیبا و بی نظیری از کهکشان راه شیری توسط ناسا منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید

عکس بی نظیر کهکشان راه شیری

این نمای به‌ظاهر غیرعادی، نه صحنه‌ای از یک فیلم علمی‌تخیلی است و نه تصویری تخیلی از سیاره‌ای فرازمینی. اینجا «Deadvlei» در نامیبیاست، مرداب مرده‌ای که ۵۰۰ سال است حیات از آن رخت بربسته است.

«Deadvlei» در زبان بومیان نامیبیا به معنی «مرداب مرده» است. این منطقه که در پارک ناکلافت نامیب (Namib-Naukluft) واقع شده، بیش از ۵۰۰ سال است که عملا مرده است.

در روزگاری دور، بارندگی‌های سیل‌آسا رودخانه‌ای محلی را پدید آورد و درختان جوانی سبز شدند؛ اما با هجوم تل‌شنی‌ها و قطع جریان آب، درختان هم خشک شدند و فقط نشانه‌ای خشک از آن‌ها باقی ماند.


تصویر نجومی روز ناسا: شکوه کهکشان بر فراز مرداب مرگ

تصویر نجومی روز ناسا: شکوه کهکشان بر فراز مرداب مرگ

در این تصویر زیبا که به دست «استفان لیبرمن» (Stefan Liebermann) ثبت شده، نوار باشکوه راه‌شیری را می‌بینید. روشنایی زمینه تمام‌وکمال حاصل بازتاب نور ستارگان و کهکشان است و برای نورپردازی از هیچ منبع دیگری استفاده نشده. در سمت چپ تصویر و بالای افق می‌توانید نوار سفید کم‌رنگی را پایین‌تر از راه‌شیری ببینید که نور منطقه‌البروجی نام دارد.

این پدیده که به فجر کاذب هم معروف است، حاصل بازتاب نور خورشید از ذرات گردوغبار پراکنده درون مدار زمین حاصل می‌شود. در سمت را ست تصویر هم درست در مرز آسمان و رمل، می‌توانید ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک را تشخیص دهید، کهکشان‌های کوتوله‌ای که قمر کهکشان راه‌شیری هستند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir