در این زمان ها هورمون مردانه در بدن زنان بیشتر ترشح می شود!
براساس تحقیقات جدید صورت گرفته, زمانی که زن ها نقش قدرتمندی داشته باشند, هورمون های مردانه یا تستوسترون در بدن آنها خیلی بیشتر ترشح می شود.

ترشح هورمون مردانه در بدن زنان

وقتی افراد در پست‌های مدیریتی قرار می‌گیرند درآمدشان بیشتر می‌شود اما تحقیقی جدید نشان داده که در چنین وضعیتی زنها علاوه بر درآمدشان میزان هورمون تستوسترون‌ بدن‌شان مشهور به هورمون مردانه هم افزایش پیدا می کند!

در بیشتر موارد تفاوت در میزان هورمون‌ها در مردان و زنان به تفاوت‌های مادرزادی هر كسی مرتبط دانسته می‌شود اما محققان به تازگی كشف كرده‌اند كه زنان در زمانی كه نقشی قدرتمند ایفا می‌كنند میزان هورمون تستوسترون در بدن‌شان افزایش پیدا می‌كند.

تِستوستِرون (Testosterone) از هورمون‌های استروئیدی مهم موجود در بدن انسان از زن و مرد است که اثرات آندروژنیک (جنسیتی) و آنابولیک (سازنده، رشددهنده) دارد.

محققان در دانشگاه ویسكانسین-مدیسون در یك تحقیق از گروهی از دواطلبان خواسته‌اند كه نقشی نیاز به اعمال قدرت مثلا برای اخراج یك كارمند ایفاء كنند.

از داوطلبان خواسته شد كه در نقش خود نشان دهند اعتماد به نفس كافی دارند و در تصمیم‌شان قاطع هستند. آزمایش‌ها پس از این ایفای نقش نشان داده كه در هورمون‌های مردها تغییری ایجاد نشده اما میزان هورمون تستوسترون در زنها افزایش چشمگیری داشته است.

به طور متوسط بدن هر مرد ۲۰ برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می‌کند هرچند به دلیل متابولیسم بیشتر سطح پلاسمایی این هورمون در مردان هفت برابر زنان است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir