شرایط همکاری و مبلغ پرداختی شبکه جم به بازیگران زن لو رفت!
یکی از بازیگران زن سینما و تلویزیون که از سوی شبکه جم به او پیشنهاد همکاری شده است, به بیان جزئیاتی درباره شرایط همکاری با شبکه جم پرداخته است.

شرایط همکاری با شبکه جم

مهاجرت برخی از بازیگران زن و مرد کمتر شناخته شده و البته تعدادی از کارگردانان به خارج از کشور و عمدتا ترکیه و فعالیت برای سریالها و تله‌فیلمهایی محصول شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای GEM از یک طرف سبب ساز فخرفروشی برخی از این چهره ها به همتایان داخلی خود شده است و از طرف دیگر موجب شکل گیری فانتزیهایی شده که برخی از چهره های درجه چندم بازیگری کشور درباره این شبکه می‌پرورانند.

تازه‌ترین فانتزی از سوی یکی از بازیگران فرعی یک سریال تاریخی پرحاشیه رقم خورده است. این بازیگر که در داخل کشور هم کمتر کسی او را می‌شناسد در گفتگویی ادعای این را کرده که مدیران شبکه جم به او پیشنهاد حقوق ماهیانه ای بیشتر از ۸۰ میلیون تومان برای همکاری ارائه داده اند.

از آنجا که شنیده‌ها درباره هزینه تعیین شده برای تولید یک تله‌فیلم در این شبکه کمتر از این رقم است شنیدن چنین ادعایی کاملا خیالی و بیشتر برای جلب توجه به نظر می رسید.

 

پیشنهاد بازی در نقش اصلی یک تله فیلم با مبلغ قرارداد ۶ میلیون تومان

برای بیشتر دانستن از اوضاع و احوال قراردادهای مالی بازیگران و کارگردانانی که به این شبکه رفته اند به سراغ یکی از بازیگران زن سینما و تلویزیون که از این شبکه پیشنهاد داشته رفتیم. این بازیگر با شرط اینکه نامی از وی در این گفتگو برده نشود اطلاعات جالبی را درباره وضعیت قراردادهای مالی بازیگران مهاجر و امکانات رفاهی آنان بیان کرد.

این خانم بازیگر با اشاره به اینکه پیشنهاد حضور در این شبکه از سوی یکی از دست اندرکاران میانی این شبکه و به واسطه یکی از بازیگران زن درجه دومی بوده که این روزها در این شبکه حاضر است به وی ارائه شده گفت: در تماسی که با من گرفته شد از من خواستند که برای بازی در یک تله فیلم با آنها همکاری داشته باشم. طبیعی بود که من از همان ابتدا هم علاقه ای به همکاری نداشتم اما برای اینکه درباره آنها بیشتر بدانم سوالاتی را درباره میزان دستمزد و اوضاع رفاهی همکاران پرسیدم.

این بانوی بازیگر ادامه داد: آنها پیشنهاد بازی در نقش اصلی یک تله فیلم را به من ارائه دادند و گفتند برای این ایفای نقش نهایتا تا ۶ میلیون تومان می‌توانند به من بدهند و وقتی به آنها گفتم این رقم یک بازیگر مکمل سینمایی هم نیست آنها از محدودیت بودجه هایشان گفتند و اینکه نهایتا هر تله فیلم نمی بایست بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ میلیون برایشان هزینه داشته باشد.

 

برای بازیگران قرارداد فیلم به فیلم می بندند و برای کارگردانان و عوامل پشت صحنه قرارداد بلندمدت

این بازیگر با اشاره به اینکه درباره وضعیت قراردادهای عوامل پشت صحنه هم از این رابط پرسیده است افزود: گویا برای بازیگران قرارداد همکاری به صورت فیلم به فیلم بسته می شود و اگر از بازی بازیگر در تله فیلم اول راضی باشند قرارداد بعدی منعقد می‌شود اما برای کارگردانان و عوامل پشت صحنه قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند به عنوان مثال برای کارگردانان قرارداد ۶ فیلم را یکجا می‌بندند.

 

فقط روزی یک وعده غذا می دهند/امکانات اقامتی هم وجود ندارد

وی خاطرنشان ساخت: درباره امکانات رفاهی هم فقط روزی یک وعده غذایی که آن هم ناهار است را متقبل می شوند و دو وعده دیگر با عوامل است ضمن اینکه امکانات اقامتی هم برای هیچ کس وجود ندارد و طبق گفته این رابط، بازیگران زنی که تاکنون مهاجرت کرده اند به صورت اشتراکی سوئیت اجاره کرده اند.

درباره هزینه های رفتن به ترکیه که این روزها پایگاهی برای این شبکه شده است هم این بازیگر زن بیان داشت: آن طور که من شنیدم هزینه رفتن به ترکیه هم توسط خود بازیگران پرداخت می شود و این شبکه ماهواره ای هیچ کمک هزینه ایاب و ذهابی به عوامل نمی دهد.

 

ادعای رابط جم درباره ذوق زدگی بازیگرانی که به آنها پیشنهاد همکاری شده

این بازیگر زن جوان سینما و تلویزیون در پایان گفتگوی خود به نکته تکان دهنده دیگری که از خلال صحبتهای رابط جم متوجه شده بود اشاره کرد. وی گفت: این رابط وقتی با پاسخ منفی من مواجه شد سعی کرد چند بار بر این مسأله تأکید کند که بیشتر بازیگرانی که به آنها پیشنهاد کار داده از این پیشنهاد ذوق زده شده‌اند و کمتر پیش آمده که در همان تماس اول جواب منفی بدهند.

این بازیگر ادامه داد: این رابط این را هم گفت که برخی از بازیگران داخلی خودشان با واسطه برای آنها پیغام فرستاده اند که حاضرند با حداقل دستمزد برایشان کار کنند!!!البته که شاید این سخن وی بلوفی بوده برای بازارگرمی ولی نگاه رابط به بازیگران ایرانی نگاهی از بالا بود که به شدت برای من برخورنده بود و البته در حد خودم پاسخگوی نگاه توهین‌آمیز وی بودم.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: cinemajournal.ir