توضیح ترانه علیدوستی درباره شغل اصلی اوشین و کار کردن در خانه فساد! عکس
ترانه علیدوستی درباره سانسور سریال اوشین و شغل اصلی او مطلب جالبی نوشت

پیگیری ترانه علیدوستی درباره سریال اوشین

ترانه علیدوستی درباره شغل اصلی اوشین توضیحاتی داد. او می‌گوید این شخصیت برخلاف آن‌چه که رسانه‌ها می‌گویند، سانسور نشده و در ژاپن هم نماد نجابت بوده است.

روز گذشته خبرگزاری ایسنا مطلبی تحت عنوان "آباژورهایی که جلوی چشممان گذاشتند!" کار کرد که در بخشی از آن درباره شغل اوشین توضیح داد و اشاره کرد که صداوسیما در مورد اوشین سرمان را کلاه گذاشته است!

در این مطلب نوشته آمده است: در نسخه اصلی این سریال، اوشین هرگز یک آرایشگر معمولی نبوده و مشتری‌هایش هم مشتری‌های ساده‌ای نبوده‌اند. در واقع او آرایشگر یک شرکت «گیشاگری» است و پس از ورشکست شدن شوهرش، او در یک خانه فساد کار می‌کند. با تغییرات محتوایی این سریال، مردم ایران که از واقعیت اوشین بی‌اطلاع بودند به شدت شیفته‌ فضائل اخلاقی اوشین شدند.


البته ایسنا این را هم نوشته که برخی اعمال سانسور در سریال اوشین را رد می‌کنند. مثلا ژاله علو (سرپرست گویندگان سریال) تنها تحریف‌های انجام‌شده در سریال را در خصوص دیدگاه‌های سیاسی و ضدجنگ اوشین معرفی کرده که بنابر مقتضیات دهه ۶۰ ایران، تحریف شدند.

مریم شیرزاد (صداپیشه اوشین) نیز با تأیید وجود برخی تغییرات در سریال، اظهار کرده که آدم‌ها و احساساتشان تغییری نکرده‌اند و «خط اصلی» و «بافت کلیِ» سریال دست‌نخورده باقی مانده است.

ترانه علیدوستی در واکنش به این مطلب در توییتر نوشت:

"من این ماجرای اصلی اوشین رو پارسال که ژاپن بودم سوال کردم: شایعه بود که شغلش چیز دیگه‌س. ژاپنی‌ها گفتن اوشین اونجا هم نماد نجابت بوده و هیچ ریگی به کفش نداشته. :) وقتی گفتم تو ایران ما فکر می‌کردیم اوشین سانسور شده و داستانش عوض شده غش غش خندیدن."


متن منتشر شده توسط ترانه علیدوستی

متن منتشر شده توسط ترانه علیدوستی



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir - iranart.ir