واتیکان برای پیروان با ایمان خود، لیست جدیدی از گناهان جدید و امروزی را منتشر کرده است؛ که از جمله آنها می‌توان به...
 
 
 
   
 
زندگی مدرن گناههای مدرنی را نیز به دنبال دارد که واتیکان نیز به همین علت برای پیروان با ایمان خود، لیست جدیدی از گناهان جدید و امروزی را منتشر کرده است؛ که از جمله آنها می‌توان به آلوده کردن زمین اشاره کرد.
به نقل از رویترز، این قواعد جدید را اسقف "جیانفرانکو گیروتی" مرد شماره 2 واتیکان در جریان سخنرانی خود با صحبت از شیاطین و اهریمنهای مدرن در سرزمینی تیره و سرشار از پشیمانی بیان کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که گناهان جدید چه چیزهایی هستند به روزنامه واتیکان گفت که بزرگترین منطقه خطر برای روح انسانها امروزه دنیای ناشناخته پدیده های بیولوژیک و پزشکی است.
وی ادامه داد: «در این زمینه‌ها حوزه‌هایی وجود دارد که می‌توانند عواقبی غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل را در پی داشته باشند که ما باید نقض اساسی و بنیادین طبیعت بشری در آنها را تقبیح کنیم.»
واتیکان با تحقیقات در مورد سلولهای بنیادین که شامل نابودی جنین انسان می‌شود مخالف بوده و در مورد شبیه‌سازی نیز هشدار داده است.
گیروتی همچنین تخلفات زیست محیطی را نیز در رده جرایم مدرن خواند.
پاپ بندیکت شانزدهم نیز در ماههای اخیر مواضع محکمی را برای حفاظت از محیط زیست اتخاذ کرده است و اعلام کرده که مسایلی مانند تغییرات آب و هوای زمین اهمیت بنیادینی را برای نسل بشر دارند.
واتیکان در زمان بندیکت و پاپ قبلی ژان پل به شدت به سیاستهای حفظ محیط زیست رو آورد و هم اکنون اکثر نیروی برق ساختمانهای واتیکان با استفاده از مولدهای خورشیدی تولید می‌شود.
مرد شماره 2 واتیکان همچنین قاچاق مواد مخدر و نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی را نیز در لیست گناهان مدرن قرار داد.
وی همچنین از اینکه کاتولیکهای کمتری رو به اعتراف به گناهان می‌آورند اظهار ناراحتی کرد.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
منبع:fararu.com