کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگبار" که ژوئیه 2007 به بازار آمد، در 24 ساعت اول توزیع بیش از 11 میلیون نسخه فروش داشت که یک رکورد بود...
 

"هری پاتر و قدیسان مرگبار" هفتمین و آخرین کتاب مجموعه موفق جی. کی. رولینگ در دو قسمت به پرده نقره‌ای سینما راه می‌یابد. 
ورایتی اعلام کرد این دو فیلم با عناوین "هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 1" و "هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 2" به ترتیب نوامبر 2010 و مه 2011 به نمایش درمی‌آیند.
به گفته مسئولان استودیو برادران وارنر این دو فیلم را نیز دیوید ییتس کارگردانی می‌کند که در حال حاضر مشغول ساخت فیلم "هری پاتر و شاهزاده دورگه" بر مبنای ششمین کتاب رولینگ است. "هری پاتر و محفل ققنوس" فیلم پنجم مجموعه را نیز این فیلمساز 45 ساله بریتانیایی کارگردانی کرد.
دو فیلم "هری پاتر و قدیسان مرگبار" پشت سر هم ساخته می‌شوند و فیلمنامه را استیو کلاوز فیلمنامه‌نویس همه فیلم‌های قبلی "پاتر" جز یک فیلم می‌نویسد. کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگبار" که ژوئیه 2007 به بازار آمد، در 24 ساعت اول توزیع بیش از 11 میلیون نسخه فروش داشت که یک رکورد بود.
این کتاب با 784 صفحه حجیم‌ترین کتابی است که رولینگ تاکنون نوشته و از این رو ساخت دو فیلم سینمایی بر مبنای آن اجتناب‌ناپذیر است. حضور ستاره‌های فیلم ششم و در صدر آنها دانیل رادکلیف در فیلم هفتم قطعی شده است.
"هری پاتر و شاهزاده دورگه" با بازی رادکلیف، اما واتسن و روپرت گرینت سه بازیگر اصلی پنج فیلم قبلی اکنون در حال فیلمبرداری است. رابی کولترین، جولی واترز، رالف فاینس، هلنا بونهم کارتر، مایکل گامبون، مگی اسمیت، آلن ریکمن و جیم برودبنت از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
پنج فیلم اول پاتر در دنیا حدود 5/4 میلیارد دلار فروش داشتند. دو فیلم اول مجموعه، "هری پاتر و سنگ جادو" و "هری پاتر و تالار اسرار" را کریس کلمبوس و "هری پاتر و زندانی آزکابان" را آلفونسو کوارون مکزیکی ساخت. فیلم چهارم "هری پاتر و جام آتش" را نیز مایک نیوئل فیلمساز بریتانیایی کارگردانی کرد.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع:mehrnews