15 نفر از نویسندگان كودك از جمله «جی‌كی‌رولینگ» طی نامه‌ای به سازمان ملل خواستار حمایت از كودكان دارفور شدند...


 15 نفر از نویسندگان كودك از جمله «جی‌كی‌رولینگ» طی نامه‌ای به سازمان ملل خواستار حمایت از كودكان دارفور شدند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نامه توسط 15 نفر از نویسندگان كودك و نوجوان مانند «جی‌كی‌رولینگ»، «جودی بلوم»، «كورنلیا فونك» و ... روز شنبه با هدف سر و سامان دادن به شرایط كودكان دارفور و حمایت از آنها منتشر شده است.
در این نامه آمده است: كودكان آن قدر شكسته و بیمار هستند كه حتی ‌توان قدم زدن هم ندارند. خانه‌هاشان به آتش كشیده می‌شود، مادرانشان آواره هستند و پدرانشان كشته می‌شوند. اكثر آنان در اردوگاه‌های جمعی به سر می‌برند و همواره با ترس زندگی می‌كنند.
در ادامه آمده است: اكنون زمانی است كه شرایط را تغییر دهیم. زمانی است كه روند جدیدی در پیش بگیریم. آوریل امسال پنجمین سالی است كه كودكان دارفور طعم صلح را نچشیده‌اند. جهان باید از خواب غفلت بیدار شود. مدت زمان زیادی است كه این كودكان در معرض آسیب هستند. سیاستمداران باید رسیدگی به این ناحیه را به طور جدی مدنظر قرار دهند.
نویسندگان در آخر این نامه نتیجه گرفته‌اند: دنیا باید امروز كاری انجام دهد تا بتواند به كودكان، دارفور آینده را پیشكش كند.
نویسندگان همچنین تلاش برای آتش بس فوری را از سازمان ملل و حامیان صلح آن سازمان تقاضا نمودند.
از دیگر نویسندگانی كه این نامه را امضا كردند می‌توان به «گیلیان كراس»، «ان فاین»، «مایكل مورپورگو» و «دانیل پاناك» اشاره كرد.
سازمان ملل اعلام كرده كه حداقل 200 هزار نفر از سال 2003 كه جنگ دارفور آغاز شده، كشته شدند و بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر بی‌خانمان گشتند.

 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: farsnews.com