یک چترباز آماتور 36 ساله سوئیسی با یک چتر نجات بر اساس طراحی لئوناردو داوینچی از ارتفاع 650 متری با موفقیت به پایین پرید..
 
  

یک چترباز آماتور 36 ساله سوئیسی با یک چتر نجات بر اساس طراحی لئوناردو داوینچی از ارتفاع 650 متری با موفقیت به پایین پرید.
اولیویه ویتی- تپا شنبه 26 آوریل (7 اردیبهشت) در فرودگاه نظامی پیرنه در سوئیس با استفاده از چتر نجاتی که از روی یک طرح لئوناردو داوینچی مربوط به بیش از 500 سال پیش ساخته شده بود، به سلامت به روی زمین فرود آمد.
او اولین فردی است که با این چتر مدل داوینچی به سلامت به زمین رسیده است. در سال 2000 آدریان نیکولز انگلیسی همین کار را امتحان کرد اما در میانه راه مجبور شد یک چتر نجات مدرن پشتیبان را باز کند تا فرودش بی‌خطر به پایان برسد.
ویتی- تپا از یک هلیکوپتر که در جا پرواز می‌کرد، به پایین پرید و در ارتفاع 600 متری چترش را باز کرد.
 
چتر نجات او از پارچه‌ای جدید بر مبنای طرحی که داوینجی در متنی به تاریخ  1485 میلادی کشیده بود، ساخته شده بود. این چتر نجات از چهار مثلث متساوی‌الساقین با طول 7 متر در هر طرف تشکیل شده است. پایه این هرم یک مربع توری است که به چتر نجات امکان بازشدن را می‌دهد. چارچوب چوبی که در طرح اصلی داوینچی وجود داشت در این مدل به کار نرفته بود.
البته این چتر نجات یک مشکل اساسی دارد: غیرممکن است که این چتر را مانور دارد یا با آن گردش کرد.  تنها می‌توان در هر جهتی که باد شما را می‌راند، پایین بیایید.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: همشهری آنلاین