یک مرد اوکراینی که علاقه عجیبی به گردآوری کفش دارد تاکنون هزاران جفت کفش را خریداری و در خانه خود جمع آوری کرده...
 

یک مرد اوکراینی که علاقه عجیبی به گردآوری کفش دارد تاکنون هزاران جفت کفش را خریداری و در خانه خود جمع آوری کرده و یک مجموعه منحصربفرد را ایجاد کرده است. این شکارچی کفش معتقد است کفش‌ها از انسانها مهمتر هستند.
نیکولای بنچنکو روزنامه فروش، که به شکارچی کفش در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین معروف است، بیش از ده‌هزار جفت کفش مختلف مردانه وزنانه را در خانه کوچک خود نگهداری میکند و معتقد است کفش‌ها از انسانها مهمتر هستند.
قدمت برخی از کفش های مجموعه او به جنگ جهانی دوم نیز می‌رسد. این مرد اوکراینی تمام قسمتهای منزل خود از قبیل پارکینگ، انباری و حتی خودروی خود را ازکفش‌های مختلف پر کرده است.
همسر شکارچی کفش که از عادت او بسیار خسته شده است، تهدید کرده در صورتی که او از این کار صرفنظر نکند، او را ترک خواهدکرد. این در حالی است که پیرمرد اوکراینی همچنان بر خرید کفش‌های زیادتر اصراردارد.
ایملدا مارکوس، همسر فردیناند مارکوس‌، دیکتاتور سابق فیلیپین پیشتر با در اختیار داشتن مجموعه‌ای شامل سه هزار جفت از کفش‌های مختلف معروف و گران قیمت، رکوردار این رشته بود.
اما نیکولای بنچنکو شکارچی کفش اوکراینی، کفش‌های خود را با قیمت کم و از بازارهای کوچک محلی تهیه و جمع‌آوری میکند. این مرد اوکراینی در متروی شهرکی‌یف از مسافران می‌خواهد با خرید روزنامه به او در خرید کفش‌های بیشتر کمک کنند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: جام‌جم آنلاین