شهر کینوکاوا در غرب ژاپن از تاما، ماده گربه 9 ساله خواسته است تا نقش رئیس یک ایستگاه قطار بدون مامور را ایفا کند..
 
 
 
ژاپنی‌ها می‌گویند در زمان نیاز حتی دست به دامان گربه‌ها هم می‌شوند.
شهر کینوکاوا در غرب ژاپن از تاما، ماده گربه 9 ساله خواسته است تا نقش رئیس یک ایستگاه قطار بدون مامور را ایفا کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این گربه پلنگی که در ایستگاه قطار کیشی در خط ایالتی کیشیگاوا به دنیا آمده است، کلاه یونیفرم رسمی خط شرکت واکایاما الکتریک را به سر می‌گذارد و به آرامی به مسافران در حال گذر چشم می‌دوزد که به او سلام می‌کنند.
در این خط 14.3 کیلومتری 10 ایستگاه  وجود دارد.
کیکو یاماکی،سخنگوی این شرکت،می‌گوید: "تاما تنها رئیس ایستگاه در اختیار ماست، چرا که ما مجبوریم هزینه‌های پرسنلی را کاهش دهیم. ممکن است بگویید دست به دامان گربه‌ها شده‌ایم، اما او واقعا برای ما شانس می‌آورد."
این شرکت به جای حقوق به این گربه غذا می‌دهد.
تاما از یک گربه خال‌مخالی متولد شد که یک نظافتچی آن را به ایستگاه آورده بود و یکی از افراد محلی که در نزدیکی ایستگاه بقالی دارد او را بزرگ کرده بود. این ایستگاه از آوریل 2006 که این خط شروع به ضرردادن کرد، بدون مامور ماند، اما تاما در آنجا باقی ماند.
او در سال 2007 که این شرکت راه‌آهن او را رسما به عنوان "رئیس ایستگاه" منصوب کرد، یه یک ستاره ملی بدل شد.
این انتصاب به فوریت تاثیر مثبت خود را نشان داد، و  شمار مسافرانی را که از این خط استفاده می‌کردند، در ماه ژانویه نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش پیدا کرد.
شرکت که از موفقیت شغلی تاما مسرور بود، در ژانویه امسال او را به مقام "رئیس ایستگاه ارشد" منصوب کرد، و به این ترتیب تاما به اولین "مونثی" بدل شد که در نیروی کار 36 نفره این شرکت به مقام مدیریت رسیده است.
 
یاماکی به شوخی می‌‌گوید: "او اکنون پنجمین مقام بالای شرکت را عهده دار است."
تاما به سبب این ارتقای مقام اکنون "دفتری" جدید در ایستگاه دارد.
دفتر جدید تاما که یک کابین بلیط‌ فروشی نوسازی شده است، در ماه آوریل امسال با حضور شهردار کینوکاوا و رئیس شرکت واکایاما الکتریک افتتاح شد.
یاماکی می‌گوید: "با توجه به اینکه وقتی مسافران به او نگاه می‌کردند، خودش را راحت نمی‌کرد، ما توآلت او را در جایی گذاشتیم که مسافران نمی‌توانند آن را ببینند."
به گفته یاماکی، تاما از ساعت پنج تا نه کار می‌کند و یکشنبه‌ها تعطیلی دارد. تاما از یک انبار مجاور ایستگاه به نزد با کویاما، صاحب بقالی که او را بزرگ کرد، می‌رود. هنگامی که کویاما به او می‌گوید که بلند شو وقت کار است.
این گربه رئیس ایستگاه قرار است در یک فیلم مستند فرانسوی به کارگردانی میریام تونلوتو ظاهر شود که به گربه‌های شگفتی‌آفرین در سراسر دنیا می‌پردازد.
  
     
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: همشهری آنلاین