فکر می کنید بازی های ویدئویی خشونت آمیز برروی کودکان تاثیر می گذارد!!؟
تاکنون تصور می شد که بازی های ویدئویی خشونت آمیز تاثیر مستقیمی بر رفتار و عکس العمل های کودکان دارند اما مطالعات اخیر محققان بریتانیایی این باور را رد می کند.

در دهه های اخیر، کودکان بیش از پیش به بازی های رایانه ای روی آورده اند و این موضوع در حالی است که بسیاری از خانواده ها و محققان بر این باور بودند که بازی های خشونت آمیز می توانند تاثیر مستقیمی بر رفتار کودکان داشته و آنها را تشویق به خشونت افراطی کنند اما این باور با نتایج و تحقیقات اخیر محققان دانشگاه آکسفورد رد شده است.

محققان بریتانیایی بر این باورند که میزان ساعت انجام بازی های ویدئوئی بیش از نوع بازی می تواند در رفتار کودکان تاثیر داشته باشد. کودکانی که بیش از ۳ ساعت در طول روز به انجام بازی های ویدئویی خشونت آمیز می پردازند بیش از سایرین در معرض ناهنجاری های رفتاری و خشونت های افراطی، درگیری های فیزیکی و ... قرار می گیرند.

اما افت تحصیلی یا رفتارهای خشونت آمیز کودکان را نمی توان منوط به بازی های ویدئویی دانست زیرا بازی های رایانه ای که حداقل به مدت ۱ ساعت در روز انجام می پذیرند، می توانند عملکرد مثبتی را نیز در رفتارهای کودکان و تشویق آنها به درس و روابط اجتماعی نیز به دنبال داشته باشند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com