دلیل وجود جیب کوچک برروی شلوار های جین و لی کشف شد!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید که چرا برروی شلوار جین یا لی یک جیب کوچک قرار داده شده است.

راز جیب کوچک شلوار لی فاش شد!

خیلی‌ها می‌گویند که جیب کوچک شلوار لی به هیچ دردی نمی‌خورد. برخی دیگر نیز معتقدند که این جیب‌ها به خاطر پیروی از دنیای مد، بر روی شلوار لی دوخته می‌شوند.
البته انواع جیب‌ها، حتی از نوع غیر واقعی آن، بر روی لباس‌های زنانه از شلوار و پیراهن گرفته تا کت دیده می‌شود. اما به طور استاندارد، ما شاهد دو جیب بزرگ در پشت، دو جیب بزرگ در جلو و یک جیب کوچک بر روی یکی از جیب‌های جلوی شلوار لی مردانه و زنانه هستیم.

 

این جیب برای حمل سکه کوچک است، پس نمی‌تواند برای این منظور ساخته شده باشد. از طرفی، جیب کوچک جلوی شلوار لی پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند بر روی شلوار دوخته می‌شد. بنابراین به این منظور هم نمی‌تواند ابداع شده باشد.
متخصصین امور نساجی و شلوار لی در پایگاه اینترنتی کورا به این پرسش، پاسخ داده‌اند.
کاربری به نام رناتا جانوسکووا برند مشهور آمریکاییِ تولید شلوار لی «لیوای استراوس» را به این پرسش فرا خواند. او پرسید که راز جیب کوچک بر جلوی شلوار لی چیست.
 
نماینده برند 'لیوایز' نیز پستی را به این سوال ارجاع داد که در آن نوشته شده که جیب کوچک جلو در حقیقت «جیب مخصوص ساعت جیبی» است و به همین منظور بر روی شلوارهای لی دوخته می‌شود.
 
خانم جانوسکووا در ادامه این مطلب نوشت که این جیب برای گاوچران‌ها ابداع شده است. در اوایل قرن نوزده میلادی، گاوچران‌ها ساعت جیبی خود را با زنجیر به جلیقه کتشان متصل می‌کردند، ولی این ساعت‌ها گاها پس از برخورد به محیط می‌شکستند. اما لیوای استراوس برای جلوگیری از شکسته شدن ساعت‌های جیبی، این جیب کوچک را در جلوی شلوارهای لی تولید خودش اضافه کرد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: faradeed.ir