اگر اپلیکیشن بانکی برروی گوشی خود دارید مراقب این دو بدافزار باشید
دو بدافزار جدید به تازگی کاربران موبایل اندرویدی که اپلیکیشن بانکی نصب کرده اند را تهدید می کنند.

مراقب دو بدافزار زیر باشید

دو بدافزار فیک توکن / Faketoken و Tordow 2.0 ساخت روس‌ها، کاربران موبایل اندرویدی دارای اپلیکیشن بانکی را به‌شدت مورد هدف قرار داده‌اند.
دو تروجان بانکی ضمن سرقت اطلاعات مالی کاربر، فایل‌های کاربران را نیز قفل می‌کنند. دراین‌بین گوشی‌های روت شده بیشتر در معرض آسیب و نفوذ قرار می‌گیرند.

فیک توکن با این هدف نوشته‌شده که با ایجاد لاگین جعلی، اطلاعات مالی کاربر را با خود ببرد و حالا نویسندگان این بدافزار در نسخه جدید دست به رمزگذاری روی فایل‌های کاربر روی حافظه داخلی و جانبی گوشی نیز زده‌اند.
گفته می‌شود فیک توکن از 2000 اپلیکیشن بانکی شناخته‌شده در جهان دزدی می‌کند و اکنون 16 هزار کاربر را در 27 کشور جهان قربانی خودکرده است.

وقتی فیک توکن روی گوشی نصب می‌شود شورتکات غیرواقعی از اپ بانکی می‌سازد و کاربر با باز کردن شورتکات اطلاعات بانکی را در آن وارد می‌کند. سپس این اطلاعات وارد دیتابیس نوشته‌شده بدافزار شده و به سرور مخصوص ارسال می‌شود تا هکرها بتوانند با دیتای به‌دست آمده حساب کاربر را خالی کنند.

اما بدافزار Tordow 2.0 بیشتر کاربران روس را مورد هدف قرار داده است و اولین تروجان بانکی روی موبایل است که درخواست دسترسی روت را به گوشی اندرویدی می‌دهد و این دسترسی یعنی قابلیت نصب هر نوع برنامه غیرقانونی بدون اجازه کاربر روی گوشی و تبلت!
این بدافزار از طریق اپ های محبوب گیم و اپ های شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت در حال آلوده کردن گوشی های موبایل است.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir