ارائه اینترنت 4G در کره ماه!
نوکیا و Vodafone قصد دارند در راستای حمایت از دانشمندان عرصه هوا و فضا دسترسی به شبکه اینترنت 4G در کره ماه را فراهم کنند.

کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود!

شرکت Vodafone اعلام کرد که نوکیا را به عنوان شریک خود برای برقراری شبکه اینترنت 4G در قمر ماه انتخاب کرده است. این شبکه تبادل داده، ارتباط یک کاوشگر بدون سرنشین را پشتیبانی خواهد کرد که توسط شرکت فضایی آلمانی موسوم به PTScientists در حال آماده شدن است. این شرکت که با شرکت آئودی همکاری دارد، مشغول تولید و راه‌اندازی دو کاوشگر کواترو (quattro) و برنده XPrize است که در سال ۲۰۱۹ هر دو کاوشگر، به سطح ماه اعزام خواهند شد.

شبکه اینترنت 4G در کره ماه قرار است تا ارتباط کواترو و XPrize را با ایستگاه برقرار کند تا این کاوشگر بتواند اطلاعات علمی و فیلم های ویدیویی با کیفیت HD را انتقال دهد.

شرکت نوکیا نیز در حال ساخت تجهیزات ارتباطی فضایی کوچک است که وزن آن در کل کمتر از یک کیلوگرم خواهد بود. شبکه 4G انرژی بیشتری نسبت به رادیو آنالوگ به خود اختصاص داده و اجازه می‌دهد مقدار زیادی از داده‌ها بین کاوشگرها و ایستگاه زمینی انتقال پیدا کنند.

مارکوس ولدون از شرکت نوکیا در این خصوص گفت:

** بسیار خوشحالیم که ودافون نوکیا را به عنوان شریک فناوری خود انتخاب کرده است. این ماموریت مهم، توسعه تکنولوژی‌های فضایی جدید برای شبکه‌های اطلاعاتی، پردازش و ذخیره‌سازی در آینده است و به پیشرفت زیرساخت ارتباطات مورد نیاز دانشگاهیان، صنایع و موسسات آموزشی در انجام تحقیقات بر روی کره ماه کمک می کند.

وی اضافه کرد که این کار به طور بالقوه پیامدهای فراوانی را برای بسیاری از ذی‌نفعان و نسل بشر در بر دارد.

رابرت بومه، مدیر عامل موسسه تحقیقاتی PTS Scientists درباره راه اندازی شبکه اینترنت 4G در کره ماه اظهار داشت:

** برای اینکه بشر بتواند زمین را ترک و در فضا زندگی کند، ما باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم. ایجاد این شبکه به ما کمک می کند تا با صرف انرژی کمتر داده های مورد نیاز را ارسال کنیم.

در سال گذشته میلادی کمپانی آئودی هم اعلام کرد که طی یک ماموریت قرار است دو کاوشگر قمری را به سطح ماه ارسال کند. این کمپانی امیدوار است با ساخت کاوشگر بتواند به رویای سفرهای تجاری و تفریحی به ماه تحقق بخشد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir